سایت جامع خودرو در ایران


» 6 نسخه از chevrolet کامارو که هرگز فرآوری نشدند ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶


نزدیک به ۴۵ سال‌ از ورود کامارو به جمع پونی‌کارها می‌گذرد. طی این مدت، فراز و فرودهای زیادی در بازار جهانی داشته و جای پایش را به خوبی استوار کرده است. هرچه زمان به جلو می‌رفت، تلاش کمپانی برای ارائه مدلی بهتر، بیشتر و سخت‌تر می‌شد. چه بسا چندین و چندین طرح که تنها برای یک به‌روزرسانی هنگام بررسی شده و باره موافقت پیمان نمی‌گرفتند. موارد این‌چنین در تاریخ این آمریکایی ریشه دار هنگام‌قدر گیرا است که تصمیم گرفتیم ۶ نسخه از هنگام را که در مرحله پیش از فرآوری، رد شده‌اند شناسایی کنیم. با ماشین ۹۸ همراه باشید.

1989-Advance-Concept-Center-IROC-Z-Concept-front-end-in-motion
کامارو نوماد (Nomad)
زمانی که شایعات برنامه ford برای ارائه ماستنگ کانِستوگا (Conestoga) شدت گرفت، chevrolet بر هنگام شد تا با به کارگیری ستون‌های C و D مدل نوماد ۱۹۵۵، نخستین دودمان کامارو واگن را روانه بازار کند؛ ولی این رخداد هرگز رخ نداد و طراحی‌های موجود، بعداً در واگن‌های جنرال موتورز باره کاربرد پیمان گرفتند.

Camaro-Nomad-rear-three-quarter
XP-873 مینی کامارو
طراحی این هاچبک دو درب، ایده فرآوری گونه‌ای ارزان و دوست‌داشتنی از کامارو را برپایی کرد که به‌سرنویس خودرویی ۲+۲ به چشم وهمچشمی با volkswagen بیتل بپردازد؛ البته به بردباری بسیار تحت نام زیربرند کوروِیر (Corvair). جدای از آب-خنک و دیفرانسیل عقب بودن هنگام، این ایده هم هیچگاه عملی نشد.

XP-873-Mini-Camaro-side-profile
ایتالیِنِیت اِستادی (Italianate Study) دودمان دوم
تصویری که می‌بینید مربوط به ۱۹ آگوست ۱۹۶۹ بوده و طرحی اولیه برای به‌روزرسانی دودمان دوم کامارو است. ‌بلندی کمتر جوانب بدنه، چراغ‌های نهان جلو و کاربرد دوباره از پنجره به‌اصطلاح کوآرتِر (Quarter) عقب از ویژگی‌های پدیدار هنگام هستند. این طرح در سرانجام پایانی نشد و به خط فرآوری راه نیافت.

F-14 تام‌کَت آیراک-زِد (IROC-Z)
زبان زایش این مدل مفهومی مانند به هواپیماهای دهه ۵۰ میلادی است. گردآور سقف همانند پرنده‌های نظامی و باله‌های روی گلگیر عقب مایه تمایز هنگام (از طرح‌های موجود و امروزی خود) می‌شدند. کامارو مدل ۱۹۹۳ الهاماتی از زبان تام‌کَت گونه‌اش در بخش بالایی داشت ولی باله‌ها باره پروا خاصی پیمان نگرفتند.

مفهومی IROC-Z مدل ۱۹۸۹
مرکز طراحی‌های مفهومی جنرال موتورز (Advanced Concept Center) در نیوبری پارک (Newbury Park) کالیفرنیا، این مدل را صرفاً با هدف نمایش و آماده کردن خریداران نهفته، برای روبرو شدن با طراحی انقلابی دودمان چهارم کامارو متولد کرد. انصافاً هم علی‌رغم برخی تفاوت‌ها، همانندگی زیادی به مدلی تولیدی داشت.

GMX282
این ماکت گلی، از نظر ابعاد و تناسبات بدنه اشتراکاتی با هولدِن کوپه ۶۰ مفهومی دارد که از پلتفرم زِتا (Zeta) بهره می‌بُرد و پیمان بود مبدل به pontiac GTO شود. با این‌که در فرآوری هنگام نیم نگاهی به کامارو ۱۹۶۹ شده ولی درموجع همانندگی کمی با مدل‌های پیش از خود دارد.

منبع: motortrend



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


مطالب محبوب
اینستاگرام