سایت جامع خودرو در ایران


» بررسی ب‌ام‌و آلپینا B7 ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶


سال گذشته ب‌ام‌و با عرضه‌ی سری ۷ G12 جدید فارس و یزد اینگونه می‌گویند) جدید سدان های لوکس خود را آغاز کرد. با به کارگیری هسته کربنی سبک‌وزن انقلابی که مایه شده وزن خودرو نسبت به دودمان پیشین کاهش یابد و البته استحکام خودرو نیز بهبود پیدا کند، بسیار از پیروان چشمداشت دست بردن بخش M در این خودرو را دارند. جای تعجبی ندارد که آلپینا نیز دست بکار شود و نسخه‌ی ویژه خود را بر پایه‌ی این دودمان از سری ۷ عرضه نماید. البته دم‌ها به جای M7 این خودرو را B7 می‌نامند.

2017 BMW ALPINA B7 xDrive
۲۰۱۷ BMW ALPINA B7 xDrive

آلپینا یک شرکت خانوادگی با تنها ۲۳۰ کارمند است که از نزدیک ۵۰ سال پیش کار خود را با عرضه کیت کاربراتور وبر روی ب‌ام‌و ۱۵۰۰ آغاز کرده است. از دم زمان تاکنون این شرکت خودروهای منحصربه‌فردی را در معیت این کمپانی باواریایی ارائه داده است. تمرکز آلپینا روی گشتاور تولیدی است که انتقال قوت نرم و بی‌زحمتی را از دورهای پایین می‌سازد؛ ولی تنها کار این شرکت بر روی نیروهای محرکه چکیده نمی‌شود بلکه با ارائه‌ی تنظیمات ویژه سیستم تعلیق نیز مایه بهبود کیفیت سواری خودروها می‌شوند.

2017-ALPINA-B7-test-drive-7

ب‌ام‌و آلپینا B7 2017 سومین دودمان از این خودرو است که بدست تیونر باره بحث دستکاری شده و دم‌ها از ما دعوت کرده‌اند تا در برخی از بهترین جاده‌های کالیفرنیا به رانندگی با این خودروها بپردازیم.

2017 BMW ALPINA B7 xDrive
آلپینا از پیشرانه ۸ سیلندر ۴٫۴ لیتری با توربوشارژرهای توئین اسکرول جدید در این خودرو کاربرد کرده که می‌توانند فشار ۲۰ psi را برپایی کنند. در سنجش با دودمان پیشین B7، قوت تولیدی دودمان جدید با ۱۲ درصد افزایش به ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور خودرو نیز با ۱۰ درصد افزایش به ۸۰۰ نیوتون متر رسیده است. با این اوصاف جای تعجبی ندارد که این سدان سنگین‌وزن در ۳٫۶ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

2017 BMW ALPINA B7 xDrive
برای کمک به فرآوری چنین قدرتی آلپینا از سیستم جذب هوای مخصوصی کاربرد کرده که در دم گواه مجاری بزرگ‌تر، فیلترهای هوای بهینه شده و منیفولد ویژه هستیم. با افزایش حجم ۷۰ درصدی اینترکولر نسبت به دودمان پیش، اصلاحات انجام شده به جذب ماکزیمم هوا و برآیند اینکه کاهش دما انجامیده است. افزون بر آن صدایی شگفت‌انگیز با فشردن ماشین ۹۸ گاز به گوش می‌رسد.

2017 BMW ALPINA B7 xDrive
گیربکس نیز ارتقا یافته و B7 با گیربکس ۸ سرعته ربات ساخت ZF عرضه می‌شود. جایگزینی دنده‌ها تنها در ۱۰۰ میلی‌ثانیه چهره می‌پذیرد. همچنین نرم‌افزار سوئیچ ترونیک آلپینا مایه بهبود وارونه‌های پی‌درپی شده و با اضافه شدن لانچ مهار به شما این فرمان را می‌دهد که به مالکان سوپرکارها توانایی‌های بالای این خودرو را نیز نشان دهید.

2017 BMW ALPINA B7 xDrive
برای به کارگیری این قوت سترگ آلپینا سیستم تعلیق را نیز متناسب با پیشرانه خودرو تنظیم کرده است. سیستم تعلیق بادی در هر دو اکسل جلو و عقب بکار رفته و همین عاملی برای سواری آسان و نرم خودرو است. وقتی حالت اسپورت پلاس پرکار شود بلندی سواری خودرو کاهش یافته و بدون هیچ‌گونه ناهنجاری پاسخگوتر می‌شود. به این گردآور پایدارکننده های لغزشی را نیز باید اضافه کرد که رویهمرفته همه‌ی این بهبودها مایه می‌شود تا حد شدنی از همه‌ی توانایی‌های خودرو لذت ببرید.

2017 BMW ALPINA B7 xDrive
یکی از کلیدی‌ترین نکاتی که در B7 متوجه می‌شوید چابکی این خودرو در راه‌های پرپیچ‌وخم است. در عبور از پیچ‌های کم وبیشً ۹۰ درجه نیز ما مشکلی نداشتیم. بخشی از این عملکرد به فرمان پرکار درونی مربوط می‌شود که از سیستم فرمان الکتریکی با نسبت متغیر در اکسل جلو و فرمان پرکار در اکسل عقب تشکیل شده است. چرخ‌های عقب می‌توانند بیشینه تا ۳ درجه فرمان بپذیرند.

2017 BMW ALPINA B7 xDrive
بالاتر از همه نسخه‌ی بهبود یافته‌ی xDrive ب‌ام‌و است که می‌تواند بسته به شرایط رانندگی و حالت انتخابی تا ۹۰ درصد قوت را به چرخ‌های عقب انتقال دهد.

2017 BMW ALPINA B7 xDrive
یک خودرو آلپینا نخواهد بود اگر در دم از رینگ‌های چند پره‌ی ویژه کاربرد نشده باشد. این رینگ‌ها که در دو سایز ۲۰ و ۲۱ اینچی عرضه می‌شوند در پیچ‌ها عملکرد بهتری دارند. همکاری آلپینا با میشلین نیز همچون همیشه در این خودرو نیز هستی داشته و B7 دارای لاستیک‌های پایلوت سوپراسپورت است. دیسک‌های ۱۵٫۵ اینچی با ۴ پیستون در جلو و نمونه‌ی ۱۴٫۵ اینچی با ۲ پیستون نیز در عقب حضور دارند.

2017 BMW ALPINA B7 xDrive
در تو یا درون کاکپیت آلپینا برخی سطوح بهتر را به کابین زیبای سری ۷ اضافه کرده است. در کابین گواه کف‌پوش‌های آلپینا و تریم چوب ملوس در داشبورد هستیم.

2017 BMW ALPINA B7 xDrive
با در دست گرفتن فرمان چرمی با دوخت‌های آبی و سبز و فشردن دکمه‌ی استارت گواه نشان‌دهنده‌هایی با رنگ آبی خواهید بود. با گزینش حالت اسپورت و اسپورت پلاس نشان‌دهنده‌ها به رنگ مشکی و سبز درمی‌آیند.

آلپینا B7 هنوز هم یک سری ۷ لوکس است که می‌تواند سواری نرم و راحتی را حتی در بدترین جاده‌ها ارائه کند. قوت خودرو همیشه در دسترس بوده و با افزایش سرعت نیز به نظر می‌رسد خودرو دلشاد‌تر می‌شود.

2017 BMW ALPINA B7 xDrive
مکانی که خودرو را می‌راندیم چندان از پهنا B7 پهن‌تر نبود و سیستم فرمان پرکار خودرو کمک می‌کرد تا از پیچ‌های تند نیز به راحتی عبور کنیم. صدای برخاسته از سیستم اگزوز با فشردن ماشین ۹۸ گاز گوش‌نواز بوده و برخی اوقات فراموش می‌کنیم که این یک سدان لوکس است.

2017 BMW ALPINA B7 xDrive
پس از گردش در راه‌های آزاد وقت دم رسیده تا سری به پیست سرشناس لاگوناسکا نیز بزنیم. با گزینش حالت اسپورت پلاس و پیمان دادن دنده در حالت دستی، شتاب گیری دیوانه‌واری را تجربه می‌کنیم. لاستیک‌های پهن میشلین چسبندگی بالایی را به این سدان لوکس بخشیده‌اند.

2017 BMW ALPINA B7 xDrive
آلپینا ادعا می‌کند که ترمزهای B7 با نمونه‌های سرامیک کربنی یکسان هستند ولی بهای پایین‌تر و راحتی بالاتری دارند. در پیست ترمزهای سرامیک کربنی به راستیً می‌درخشند ولی ترمزهای آلپینا نیز مشکلی در متوقف کردن فوری خودرو ندارند.

2017 BMW ALPINA B7 xDrive
ب‌ام‌و آلپینا B7 2017 بهای ۱۳۷ هزار دلاری دارد که نسبت به مدل عادی ۷۵۰i xDrive 40 هزار دلار گران‌تر است. با به دیده داشتن توانایی آلپینا در ارائه‌ی پرفورمنس عالی در قالب یک سدان لوکس به نظر می‌رسد که بهای این خودرو پسندیده است. شاید یک روزی ب‌ام‌و مدل M7 را به خط فرآوری خود اضافه کند ولی نادیده گرفتن آلپینا B7 بسیار سخت است.

منبع: bmwblog



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


مطالب محبوب
اینستاگرام