سایت جامع خودرو در ایران


» بررسی کامل hyundai سوناتا پلاگین هیبرید ۲۰۱۷ ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶


همانطور که گفته شد در طراحی جدید سوناتا پلاگین هیبرید از برخی خصوصیات کانسپت HCD-14 الهام گرفته شده است. جلوپنجره بزرگتر و ذوزنقه ای شکل در کنار تغییر شکل کامل چراغ های مه شکن از بارزترین ویژگی ها در نمای جلو است

به گزارش تازه ها خودرو ، دودمان ششم سوناتا (۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴) از فروش خوبی در بازار آمریکا برخوردار بود ولی در خانه خود، کره جنوبی دم طور که چشمداشت می‌رفت نما نشد. ولی در دودمان هفتم که از سال ۲۰۱۴ وارد بازار کره و از سال ۲۰۱۵ در آمریکا وارد شده، تلاش شده است تا این باره رفع شود. در طراحی این خودرو از برخی ویژگی های کانسپت HCD-14 الهام گرفته شده و زبان طراحی جدید kia در دم اعمال گردیده است. مواردی مانند جلوپنجره، داشبورد، چراغ های جلو و مه شکن ها و حتی گیربکس هفت سرعته دو کلاچه از از دسته موارد جدید و تغییر یافته هستند.

hyundai-sonata-plug-51_800x0w

در سال ۲۰۱۶ سوناتا هیبرید شناسایی گردید که با ترکیبی از موتور سیکلت ۲ لیتری بنزینی و موتور سیکلت الکتریکی ۵۱ اسب بخاری توانسته بود در حالت هیبرید به مصرف سوختی کمتر از ۵٫۳ در هر صد کیلومتر دست پیدا کند. ولی این فرآورده و مصرف سوخت دم چندان نکات شگفت آوری نبودند تا اینکه hyundai ناچار شد با اعمال تغییراتی نسخه پلاگین هیبرید را روانه بازار کند که در حالت تمام الکتریک توانا به طی مسافت ۲۷ مایل بوده و در حالت EV مصرف دم تنها ۲٫۳ لیتر در صد کیلومتر بود.

hyundai-sonata-plug-48_800x0w

در حالی نسخه بهبود یافته از همان موتور سیکلت ۲ لیتری بنزینی بهره می‌برد توان موتور سیکلت الکتریکی از ۳۸ به ۵۰ کیلووات افزایش یافت. به نظر می‌رسد سوناتا هیبرید جدید اندکی نیرومند تر باشد ولی باید قدری در این زمینه آسانگیری نمود. به راستی مصرف ترکیبی سوخت در حالت عادی سوناتا هیبرید جدید ۵٫۶ لیتر در صد کیلومتر می‌باشد که این رقم در مدل پیشین ۶ لیتر بوده و تفاوت زیادی ندارد. در حالت تمام الکتریک نیز نمی‌توانید مسافت زیادی را طی کنید که مایه می‌شود درباره قابلیت های سوناتا پلاگین هیبرید در شرایط حقیق اندکی دودلی کنید.

ولی اکنون hyundai نسخه جدیدی از سوناتا هیبرید شناسایی کرده و یک بار دیگر همه گزینه ها را روی میز گذاشته است.

hyundai-sonata-plug-49_800x0w

طراحی بیرونی

همانطور که گفته شد در طراحی جدید سوناتا پلاگین هیبرید از برخی خصوصیات کانسپت HCD-14 الهام گرفته شده است. جلوپنجره بزرگتر و ذوزنقه ای شکل در کنار تغییر شکل کامل چراغ های مه شکن از بارزترین ویژگی ها در نمای جلو است. طراحی کلی چراغ ها تفاوتی نکرده ولی آرایش LED ها در تو یا درون دم تغییر یافته است. میان نسخه هیبرید و پلاگین هیبریدی تفاوت خاصی نیست. تنها تفاوت اصلی در باره محل پورت شارژ است که به جلوی درب راننده و روی گلگیر انتقال یافته است. عبارت بلودرایو به شما کمک می‌کند تا بهتر دم را پیدا کنید. به غیر از تمام خصوصیات ظاهری دقیقا همانی است که در سوناتا هیبرید پیشتر دیده اید.

از ابتدای سال ۲۰۱۷ رنگ های جدید به فهرست گزینش های مشتریان اضافه خواهد شد که دربرگیرنده سفید صدفی، خاکستری روشن، آبی آسمانی و مشکی سیر می‌باشد. این رنگ ها برای نسخه های هیبرید و پلاگین هیبرید نیز کاربرد خواهد شد.

hyundai-sonata-plug-36_800x0w

طراحی درونی

به باور hyundai طراحی درونی سوناتا پلاگین هیبرید، یک طراحی جدا است؛ به ویژه با هستی نشان دهنده میزان شارژ الکتریکی خودرو. با این حال اکثر گردآور کلیدها و عملکردها را در نسخه استاندارد سوناتا نیز تماشا می‌کنید. رنگ بندی جدیدی که به مدل ۲۰۱۷ سوناتا و از دسته نسخه هیبریدی اضافه شده ترکیب پارچه و چرم با رنگ های خاکستری و بژ می‌باشد. البته برای نسخه هیبرید می‌توانید ترکیب آبی نفتی و قرمز را نیز سفارش دهید ولی عمدتا همان سبک نخست را می‌پسندند. در کنسول میان یا میانی یک صفحه نمایش ۷ اینچی مجهز به opel کارپلی و اندروید اتو پیمان دارد و در نسخه های هیبریدی نرم افزار بلولینک نیز به این سیستم اضافه می‌شود که وظیفه مهار عملکردهای هیبریدی را برعهده دارد.

hyundai-sonata-plug-35_800x0w

پیشرانه و انتقال قوت

و ولی اینجا جایی است که شما به راستی تفاوت را میان سوناتای عادی و سوناتای هیبریدی دانستن می‌کنید. با هستی اینکه موتور سیکلت ۲ لیتری همانند نمونه به کار رفته در دیگر گونه ها سوناتا است ولی در نسخه های پلاگین یک موتور سیکلت الکتریکی نیرومند ۵۰ کیلوواتی نیز هستی دارد. این موتور سیکلت که از یک گردآور باتری لیتیوم – یون پلیمری با گنجایش ۹٫۸ کیلووات ساعت انرژی می‌گیرد، در ترکیب با موتور سیکلت بنزینی و از راه گیربکس شش سرعته ربات در حالت EV توانا است ۳۹ مایل را با مصرف سوخت تنها ۲٫۳ لیتر در صد کیلومتر طی کند. با شارژ کامل و باک پر مسافتی که سوناتا پلاگین هیبرید توانا به طی دم می‌باشد حدودا ۵۹۰ مایل خواهد بود. در حالت تمام الکتریک نیز برد خودرو به ۲۷ مایل می‌رسد، که گواه چندان چشمگیر نباشد ولی از بسیاری از سدان های میانه هیبریدی بالاتر است.

hyundai-sonata-plug-34_800x0w

قوت ۵۰ کیلوواتی موتور سیکلت الکتریکی به کار رفته در نسخه پلاگین هیبریدی ۳۲ درصد از نسخه هیبریدی با ۳۹ کیلووات قوت بیشتر است. از آنجا که موتور سیکلت الکتریکی نیز توانی برابر ۱۵۴ اسب بخار دارد در حالت ترکیبی قوت خروجی خودرو به ۲۱۷ اسب بخار می‌رسد. hyundai درباره گشتاور موتور سیکلت الکتریکی اطلاعاتی منتشر نکرده ولی از آنجا که موتور سیکلت الکتریکی نسخه هیبریدی ۱۵۱ فوت پوند گشتاور دارد، در نسخه پلاگین هیبرید چشمداشت می‌رود این گشتاور اندکی بالاتر باشد و رویهمرفته گشتاور همه خودرو به بیش از ۳۰۰ فوت پوند برسد.

شارژ خودرو با به کارگیری شارژر سطح دو ۲۴۰ ولتی کمتر از سه ساعت درازا ‌می‌کشد. ولی اگر از شارژر استاندارد ۱۲۰ ولتی کاربرد کنید باید زمان طولانی ۹ ساعت را صبر کنید تا شارژ باتری ها کامل شود. این زمان با پروا اینکه مسافت خودرو در حالت تمام الکتریکی تنها ۲۷ مایل است خیلی بسیار به نظر می‌رسد.

بها

hyundai هنوز بها مدل ۲۰۱۷ را اعلام نکرده است ولی بها مدل ۲۰۱۶ هیبریدی از ۲۶۰۰۰ دلار آغاز شده و تا ۳۴۶۰۰ دلار در بالاترین سطح نسخه پلاگین هیبرید می‌رسد. این یعنی بها بالاترین رده تجهیزاتی پلاگین هیبرید ۸۶۰۰ دلار بیشتر از نسخه استاندارد است. با پروا به این ارقام خیلی چشمداشت تغییر چشمگیر در بها مدل ۲۰۱۷ نمی‌رود ولی بها اصلی را زمان عرضه این مدل در نمایندگی های فروش متوجه خواهیم شد.

منبع : topspeed

بررسی کامل hyundai سوناتا پلاگین هیبرید ۲۰۱۷



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 4.00
[ 1 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



آخرین دیدگاه‌ها

    مطالب محبوب
    اینستاگرام