سایت جامع خودرو در ایران


» مرسدس AMG GT رودستر شناسایی شد ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶


چند وقت پیش ساخت نسخهٔ رودستر مرسدس AMG GT قطعی شده بود و حالا این خودرو پیش از نمایش رسمی در نمایشگاه خودروی پاریس در دو نسخه شناسایی شده است. AMG GT بر پای بست نسخهٔ کوپهٔ سقف دار شکل‌گرفته ولی کمی توان بیشتر و چند ویژگی جدید به دم اضافه شده است. یکی از این ویژگی‌ها، تجهیز به نسخه‌ای نیرومند‌تر از پیشرانهٔ V8 بای‌توربوی مدل کوپه است درحالی‌که برخی از ویژگی‌های مدل نیرومند AMG GT R نیز در نسخهٔ رودستر بکار رفته است؛ بنابراین باید گفت مرسدس AMG GT رودستر، چیزی بیش از صرفاً نمونه‌ای بدون سقف از مدل کوپهٔ خود است.

Mercedes-mercedes benz-AMG_GT_C_Roadster-2017-1024-07

نسخهٔ رودستر این خودرو در دو مدل GT و GT C ارائه شده است که هر دو از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 بای‌توربو کاربرد می‌کنند. این موتور سیکلت در AMG GT رودستر ۴۷۰ اسب بخار توان و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور فرآوری می‌کند که ۱۳ اسب بخار توان و ۳۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به AMG GT کوپه دارد. البته این افزایش توان تأثیری چندانی در عملکرد نسخهٔ رودستر نداشته است و این یعنی شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر AMG GT رودستر همانند همتای کوپه‌اش همان ۳٫۹ ثانیه باقی‌مانده است.

Mercedes-AMG GT Roadster 2017
Mercedes-AMG GT Roadster 2017

در سوی دیگر AMG GT C رودستر پیمان دارد که نیرومند‌تر از نمونهٔ پیشین است. این خودرو ۵۵۰ اسب بخار توان و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد که افزایش ۴۷ اسب بخاری توان و ۳۱ نیوتن متر گشتاور را نسبت به AMG GT S کوپه نشان می‌دهد ولی شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر دم مانند نمونهٔ پیشین، بازهم همانند همان زمان ۳٫۷ ثانیه‌ایAMG GT S است؛ بااین‌هستی، نسخهٔ جدید AMG GT C میان نسخه‌های AMG GT S و AMG GT R کوپه پیمان می‌گیرد و با پروا به تصاویر جاسوسی که پیشترً منتشر شده است، مرسدس در حال کار بر روی ساخت نسخهٔ کوپهٔ سقف دار GT C است که در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه می‌شود.

Mercedes-AMG GT C Roadster 2017
Mercedes-AMG GT C Roadster 2017

مرسدس در گیربکس ۷ سرعتهٔ دوکلاچه برای کاربرد در مدل نیرومند‌تر GT C تغییراتی برپایی کرده است و در حال آماده دنده یک نسبتِ بالاتر و دنده هفت نسبتِ پایین‌تری دارد. همچنین در این نمونه از سیستم اگزوز عملکردی AMG کاربرد شده است که مطمئناً بسیار گیرا خواهد بود. افزون بر این‌ها، GT C مجهز به سیستم فرمان پذیری پرکار چرخ‌های عقب از آن GT R شده و جهت تطابق با رینگ‌های بزرگ‌تر عقب، گلگیرهای عقب دم ۵ سانتیمتر پهن‌تر شده‌اند.

Mercedes-mercedes benz-AMG_GT_C_Roadster-2017-1024-06

هنوز دقیقاً مشخص نیست که مکانیسم سقف پارچه‌ای AMG GT رودستر چقدر به وزن خودرو افزوده است ولی مرسدس اعلام کرده است که این سقف به‌وسیلۀ سه لایه پارچه ساخته شده است که بدست یک ساختار سبک در برگیرنده ترکیب منیزیم، فولاد و آلومینیوم پشتیبانی می‌شود. این سقف در سه رنگ بژ، مشکی و قرمز قابل سفارش بوده و می‌توان دم‌را در هنگام جنبش تا سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت باز و بسته نمود. هر دو نسخهٔ AMG GT رودستر مجهز به سیستم مدیریت هوای پرکار از آن GT R شده‌اند. در این سیستم هواکش‌هایی ستونی در پشت جلوپنجره تعبیه شده که در سرعت‌های پایین جهت حفظ آئرودینامیک خودرو بسته می‌مانند ولی در هنگام رانندگی با سرعت بیشتر جهت رساندن جریان هوا به سیستم خنک‌کنندهٔ پیشرانه باز می‌شوند.

همان‌طور که در پیش درآمد اشاره شد، هر دو نسخهٔ AMG GT رودستر رسماً در نمایشگاه خودروی پاریس در اواخر ماه جاری به نمایش همگانی درمی‌آیند و سپس در پاییز امسال برای فروش در ایالات‌متحده عرضه خواهند شد. بها‌گذاری دم‌ها نیز در زمانی نزدیک به هنگام عرضه به بازار انجام می‌گیرد.

Mercedes-mercedes benz-AMG_GT_C_Road

ولی نکته‌ای که اینجا مطرح می‌شود این است که به انگیزه اینکه خودروهای جدید AMG GT رودستر، خودرو‌های روباز دونفره‌ای هستند تا حد زیادی هم‌کلاس و همانند دیگر رودستر مرسدس یعنی SL کلاس محسوب می‌شوند کما اینکه در طراحی ظاهری هم به ویژهً در نمای جلو همانندی زیادی به SL کلاس دارند. از این روی می‌توان این فرمایش را محتمل دانست که AMG GT رودستر به‌نوعی به رقیب درونی SL کلاس تبدیل گردد چراکه هر دو نسخهٔ AMG GT رودستر ازلحاظ توان نیز بسیار نزدیک به مدل‌های گوناگون SL کلاس هستند به‌طوری‌که SL500 با پیشرانهٔ ۴٫۷ لیتری V8 بای‌توربو با ۴۵۰ اسب بخار توان در برابر AMG GT رودستر و SL63 AMG با پیشرانهٔ ۵٫۵ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۰ اسب بخار توان در برابر AMG GT C رودستر پیمان می‌گیرد. در تصاویر زیر همانندی ظاهری فراوان این دو رودستر ساخت مرسدس کاملاً مشخص است (تصاویر سمت چپ SL63 AMG و سمت راست AMG GT رودستر).

البته تفاوتی که میان این دو رودستر آلمانی هستی دارد این است که SL کلاس از گونه هاردتاپ (سقف فلزی) و AMG GT از گونه سافت‌تاپ (سقف پارچه‌ای) است. بااین‌حال نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا AMG GT رودستر به رقیبی درونی برای SL کلاس تبدیل خواهد شد یا هریک از این دو رودستر راه جدای ویژه به خود را طی خواهند کرد؟



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


آخرین دیدگاه‌ها

    مطالب محبوب
    اینستاگرام