سایت جامع خودرو در ایران


» ولو S90 مخلوطی از سلیقه و ایمنی به روشی کاملاً سوئدی ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶


پس از این که ford در سال ۲۰۱۰ volvo را به شرکت خودورساز چینی geely فروخت، نخستین دستور کار شرکت سوئدی پی‌ریزی خط محصولی جدید بود که بتواند ناوگان فرسوده تولیدات شرکت را به‌روزرسانی کرده و قابلیت چشم وهمچشمی با دیگر برندهای لوکس بازار؛ که در حال افزایش هستند؛ را داشته باشد.

به گزارش تازه ها خودرو، این سدان کم پهنا، دوقلوی نزدیک XC90 است و به سرنویس یک volvo، مخلوطی است از سلیقه و ایمنی به روشی کاملاً سوئدی. به هر روی، سیستم انتقال توان در S90 حالت اسپورت کمتری دارد. قابلیت گزینش میان دو موتور سیکلت ۴ سیلندر هستی دارد: یک موتور سیکلت ۲۵۰ اسب بخاری توربو (T5) یا یک موتور سیکلت ۳۱۶ اسب بخاری توربوشارژ و سوپر شارژ (T6). هر دو موتور سیکلت با یک جعبه دنده نرم هشت سرعته خودکار همراهند. سواری خودرو آرام و بسیار مهار شده است و فرمان سنگین‌تر از چشمداشت ماست. ترمزها عالی‌اند. فن‌آوری راننده کمکی نیز به خدمت گرفته شده است که می‌تواند ماشین را تا سرعت ۱۲۹ کیلومتر در ساعت هدایت کند.

volvo S90 مدل ۲۰۱۷

landscape-1449069680-volvo-s90-1

پس از این که ford در سال ۲۰۱۰ volvo را به شرکت خودورساز چینی geely فروخت، نخستین دستور کار شرکت سوئدی پی‌ریزی خط محصولی جدید بود که بتواند ناوگان فرسوده تولیدات شرکت را به‌روزرسانی کرده و قابلیت چشم وهمچشمی با دیگر برندهای لوکس بازار؛ که در حال افزایش هستند؛ را داشته باشد. geely مبلغ زیادی را برای سرمایه‌گذاری در volvo در گزین کردن داشت ولی با این حال خودروساز می‌بایست این دارایی را در موتورها و پلتفرم‌هایی منعطف به کار می‌برد که قابلیت استفادسه گسترده در یک برند با فروش جهانی نیم میلیون عددی در سال ۲۰۱۵ را داشته باشد. ما در سال گذشته گواه پیدایش نخستین وسیله نقلیه برآمده از این فرآیند بودیم، شاسی-بلند XC90 جدید با سه رده صندلی. سدان تشریفاتی S90 دومین فرآورده volvo در دوره geely است.

S90 برای کشمکش در کلاس خودروهای تشریفاتی اندازه میانه طراحی شده است که در این کلاس رقبای قدرتمندی مانند BMW سری ۵ و مرسدس کلاس E حضور دارند که هر دوی آنها مدل جدید ۲۰۱۷ هستند. دیگر رقبا (به ترتیب فروش در سال ۲۰۱۵) بر این پایه اند هیوندایی جنسیس، lexus GS، audi A6، cadillac CTS، جگوار XF، اینفینیتی Q70 و آکورا RLX.

طراحی اسکاندیناویایی

با پروا به درازا ۵ متری و فاصله دو محور ۳ متری، S90 از نظر اندازه کاملاً در میانه این خودروها پیمان دارد. به هر روی، با پهنا ۱٫۸ متری و بلندی ۱٫۵ متری اندکی پهن‌تر و کم-بلندی تر از بیشتر آنهاست. این به هنگام انگیزه است که طراحی S90 از کوپه مفهومی شناسایی شده بدست volvo در سال ۲۰۱۳ الهام گرفته است.

s90_story_carousel_module_space

هدف این بود که به این S90 ظاهری شیک با توانایی حفظ کارکرد یک سدان چهار درب داده شود. این به معنای سقف پایین‌تر، شیب بیشتر در شیشه‌های جلو و عقب و شیشه‌های پهلویی طولانی‌تر از S80 کهنه که S90 جایگزین هنگام شده است بود. همچنین نمای جلویی S90 همانند کوپه مفهومی بود که از ترکیب جلو پنجره مقعر نو شده volvo کاربرد شده است که P1800 کلاسیک را به یاد می‌آورد و آرم فلزی نو شده volvo را همراه با چراغ‌های آشنای چکشی روشن در درازا روز نشان می‌دهد.

همراه با خط شانه که در درازا خودرو پیوسته می‌یابد و یک کاپوت که با سلیقه طراحی شده است و با ترازبندی ریزبین در قسمت‌های پهلویی، S90 نمایی گیرا از یک سوئدی معمولاً دست کم گرفته شده را ارائه می‌دهد.

کار با معماری محصولات پیمانه‌پذیر

در زیر لایه فلزی رویی، S90 از پلتفرم اس پی ای (معماری محصولات پیمانه‌پذیر)  کاربرد کرده است که در باره به کارگیری هنگام در XC90 در سال گذشته دودلی هستی داشت. این به معنای به کارگیری یک طرح عرضی با قرارگیری موتور سیکلت در جلو با بازوهای مهار کننده با درازا نابرابر در سیستم تعلیق جلو و پیوندیدن چند نقطه‌ای در عقب می‌باشد. ضربه‌گیرهای مرسوم همراه با فنرهای مارپیچی در جلو و فنرهای تخت (شاه فنر) در عقب در همه جا به کار رفته‌اند. به هر روی، در یک سیستم تعلیق اختیاری فنرهای بادی و تعدیل کننده‌های قابل تنظیم به عقب افزوده می‌شوند.

نیروی محرکه از دو نسخه از موتور سیکلت درایو-E volvo، یک موتور سیکلت دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر جفت شده با یک جعبه دنده هشت سرعته خودکار آیسین – ورنر ، حاصل می‌شود. مدل‌های پایه T5 از موتور سیکلت درایو-E با توان کمتری کاربرد می‌کنند که ۲۵۰ اسب بخار نیرو را با گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر را با جنبش دادن چرخ‌های جلو برپایی می‌کند در حالی که مدل T6 دو دیفرانسیل (چهار چرخ متحرک) است و توان بیشتری دارد، ۳۱۶ اسب بخار با گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر.

rear_quarter_volvo_s90_mussel_blue_2

توان اضافی بیشتر حاصل یک توربو شارژر بزرگتر است که در دور موتور سیکلت میانی و بالا تقویت بیشتری برپایی می‌کند. در حالت طبیعی این فرمایش با تأخیر توربوی بیشتری نیز همراه است ولی volvo این دشوار را با پیمان دادن یک سوپرشارژر مرتفع نموده است.

در دورهای پایین موتور سیکلت، سوپر شارژر افزایش فوری توان و پاسخ‌دهی را برپایی می‌کند در حالی که توربو شارژر همه اعمال سنگین را در دورهای بالاتر از ۳۵۰۰ دور در دقیقه بر دوش دارد.
این روش چینش در مدل‌های T6 کاملاً تجهیز شده نمونه‌برداری شده بدست ما مطابق وعده بسیار خوب کنش کرد. شتاب‌دهنده را از توقف مرده رهایی داده و S90 هوشمندانه و بلادرنگ جنبش می‌کند. گشتاور دادن به سیستم انتقال توان با به کارگیری ترمز می‌تواند حالتی از راه‌اندازی را آغاز کند که آغاز جنبش را اندکی سخت‌تر خواهد کرد ولی نیازی به به کارگیری هنگام در شدامد روزمره هستی ندارد.

جعبه دنده خودکار هشت سرعته دنده را به شکلی هموار، بخردانه و بیشتر برای استخراج بهترین توان از موتوری نسبتاً کوچک جا می‌کند. شما تا حد زیادی می‌توانید رفتار هنگام را با به کارگیری انتخابگر حالت رانندگی تغییر دهید. در حالت پیش‌فرض آسایش ، جا دنده‌ها آرام و قابل چشمداشت است. با گزینش حالت اقتصادی ، بالا رفتن دنده زودتر رویداد می‌افتد و به طور محسوسی اشتیاق به کاهش دنده هنگامی که پنجه پا روی گاز است کاهش می‌یابد. با گزینش حالت اسپورت   پیکچر چگونگی فوق رویداد می‌افتد و بالا رفتن دنده در دورهای موتور سیکلت بالاتر رخ می‌دهد، کاهش دو دنده با کمترین تحریک رویداد می‌افتد و همچنین هنگام رانندگی هیجانی و تند، با پروا به روند فرمان دهی راننده و میزان ترمزها، رفتار راننده را تحلیل کرده تا هماهنگ ترین عملکرد برای راحتی بیشتر را فراهم کند.

چهار بس است؟

اگر چه به سبب تلاش خودروسازان برای افزایش بهره‌وری سوخت، موتورهای چهار سیلندر نیز در حال رواج در این کلاس خودروهای گران بها هستند، بسیاری از رقبای S90 موتورهایی شش و حتی هشت سیلندر ارائه می‌دهند. در S90 چنین نیست چرا که اگر شما شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت زیر ۴ ثانیه می‌خواهید عملکرد S90 شما را ناامید خواهد کرد. بر پایه برآوردهای ما، بهترین عددی که T6 احتمالاً توانا به رسیدن به هنگام خواهد بود ۱/۵ ثانیه است. به عبارت دیگر، از آنجا که هنوز رده‌بندی اقتصاد سوخت آژانس نگهداری از پیرامون زیست (ای پی اِی)  منتشر نشده است، چشمداشت یک شکل ترکیبی با دست کم ۷/۸ لیتر در صد کیلومتر در نسخه T5 و ۹ لیتر در صد کیلومتر در نسخه T6 را داریم.

افزون بر این، با اینکه موتور سیکلت volvo تنها چهار سیلندر دارد ولی عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد. کارکرد ساکن خودرو بسیار نرم و آرام است و تنها نشانه‌هایی از عملکرد هواپیمای بدون سرنشین چهار سیلندر را در رانندگی عادی متوجه شدیم. با وارد آوردن فشار روی خودرو، وقتی دور موتور سیکلت میان ۶۰۰۰ دور در دقیقه و خط قرمز ۶۵۰۰ دور در دقیقه بود، موتور سیکلت ۲ لیتری صدایی هدفمند و موزون برپایی کرد. جهت کاستن از صداهای ناهنجار، یک سیستم مؤثر حذف پرکار صدا همراه با سیستم صوتی ارائه شده است. با گزینش حالت اسپورت صدای اندکی جوان پسندتر برای گزینش در دسترس است.

ارزیابی کیفیت سواری در جاده‌های بسیار هموار اسپانیا برای ما سخت بود ولی حرکات بدنه به خوبی مهار شده بود و S90 حتی در رانندگی تند، آسان، با ثبات و اطمینان‌بخش بود. سر و صدای باد و جاده نیز کم به نظر می‌رسید.

Interior Large Animal Detection 1

متأسفانه فرمان الکتریکی S90 مایه شده است تا اندکی پرماسیدن سنگینی برپایی شود؛ و زمانی که سر پیچ های تند با سرعت پیچیدیم، برای تحت مهار درآوردن از نو خودرو با مشکلاتی روبرو شدیم. مهندسین شرکت volvo ادعا می کنند که این خود محوری مایه افزایش حس راننده از ثبات دست نویس سر راست رانندگی می‌شود، ولی ماشین‌های دیگر به همان نشانه با پرماسیدن خوشنودی کمتری دست یافته‌اند. در حالی که تلاش های کلی فرمان را می توان به یکی از سه سطح تنظیم کرد، ویژگی سنگین بیرون از مرکز هرگز از میان نمی‌رود.

همچنین S90 همچنین می‌تواند با به کارگیری راننده کمکی استاندارد خود را هدایت نماید. این ویژگی در حال آماده با سرعت ۱۲۹ کیلومتر در ساعت همراه با سیستم تعیین سقف سرعت (کروز مهار) در بزرگراه‌های با نشانه‌های خطوط مشخص بسیار خوب کار می‌کند. به هر روی شما نمی‌توانید بیش از ۱۵ ثانیه دست خود را از روی فرمان بردارید و سیستم نمی‌تواند با پیچ‌های تند در جاده‌های پر پیچ و خم خوب کنش کند.

پرماسیدن ترمز بسیار عالی است که با پدالی به اندازه بخردانه استوار و بدون جنبش هرز همراه است. شما می‌توانید با هر سرعتی که بخواهید بسیار نرمی ترمز کنید. نغز است که ماشین ۹۸ ترمز در حالت اسپورت اندکی تند‌تر پاسخ می‌دهد گرچه پرماسیدن جلو رونده باقی می‌ماند. ضربه‌گیرها در حالت اسپورت سفت باقی می‌مانند ولی ما بایستی تا زمان رانندگی با S90 در جاده‌های آمریکا چشم براه بمانیم تا ببینیم چه اندازه بر رانندگی نشانه ویرانگر دارند.
در تو یا درون، S90 همچنان شیوه طراحی اسکاندیناویایی را با یک طرح تمیز و منظم پیوسته می‌دهد.

دریچه‌های ستونی – که volvo آنها را تیغه‌های هوا می‌نامد – همانند فلز جلا خورده لبه زیرین داشبورد بسیار فوق‌العاده به نظر می‌رسند. عنصر اصلی در این طراحی درونی صفحه نمایش LCD ستونی ۹ اینچی هنگام است. این صفحه نمایش چندین عملکرد متداول مانند سیستم مهار آب و هوا را مهار می‌کند. برآیند اینکه، شمار دکمه و دستگیره بر روی داشبورد تا حد زیادی کاهش یافته است. افزون بر این، این صفحه نمایش ایستاده برای عملکرد ناوبری ایده‌آل کار می‌کند و بخش بیشتری از راه پیش رو در نقشه را نسبت به صفحه نمایش‌های ستانی به تصویر می‌کشد. به نظر ما، این جهت‌گیری باید به سرنویس استاندارد صنعت در نظر گرفته شود.

۵۶۵ff79795a6566330000023

خواهشمندم بنشینید

موقعیت رانندگی در S90 بسیار عالی است. بر خلاف بسیاری از ماشین‌ها، ستون فرمان را می‌توان به اندازه کافی به سمت پایین بدون گیر شدن صفحه ابزار تنظیم کرد. نکته شگفت برای این کلاس از خودرو این است که تنظیم ستون فرمان دستی است که به هنگام آرش( arash) است که نمی‌توان تنظیمات هنگام را در سیستم حافظه استاندارد صندلی اندوخته نمود. volvo اعلام کرده است که در آینده در پی تصحیح این اشتباه است.

صندلی‌های volvo به خاطر راحتی‌شان مشهورند و صندلی‌های S90 نیز شما را در این زمینه ناامید نخواهند کرد. علاوه بر درازا استاندارد بالشتک صندلی و تنظیمات پهلویی پشتی، صندلی‌های volvo به خوبی شکل داده شده و انباشته شده‌اند، عواملی که به نظر می‌رسد بسیاری از خودروسازان به درستی آنها را رعایت نمی‌کنند. صندلی‌های پشتی نیز بسیار خوب هستند گرچه بالشتک صندلی عقب کوچک است و صندلی جلو دست کم زمانی که کاملاً به پایین تنظیم شده است، فضای زیادی در زیر برای پای مسافرین عقب باقی نمی‌گذارد. ولی فضای سر و فضای پا در عقب کاملاً عالی است و نسبت به بسیاری از رقبا جادارتر است.

فضای صندوق عقب نیز بسیار بسیار است و با دقت با یک شکل منظم به پایان می‌رسد. اگر شما نسخه سفارشی با در صندوق برقی سفارش داده باشید، این در دارای عملکرد باز شدن بدون دست است که با تکان دادن پا در سمت چپ زیر سپر عقب پرکار می‌شود.

۲۰۱۷-volvo-s90-reveal-eng01-1

هر دو نسخه T5 و T6 با دو سطح تودوزی ارائه می‌شوند: برتری  و کتیبه . بها پایه برای این چهار مدل از ۴۷٫۹۷۵ دلار تا ۵۷٫۲۴۵ دلار متغیر است. ساز و برگ استاندارد بسیار هستند و هر S90 با دارایی کاملی از ویژگی‌های ایمنی دربرگیرنده قابلیت رانندگی کمکی نیمه خودکار، سانروف، چراغ‌های جلو و عقب LED، صندلی‌های کاملاً قابل تنظیم، جهت یابی، یک کلید مجاورت و بسیاری دیگر از ویژگی‌ها عرضه می‌شوند. لیست کاملی هستی دارد که دستور می‌دهد بیش از ده هزار دلار به بها نسخه کتیبه T6 افزود. با این حال، بها‌های به میزان بسیار کمی کمتر از مقادیری است که در چشم وهمچشمی با آلمانی‌ها می‌تواند به هنگام دست یافت.

مدل‌های T6 برای آزمایش رانندگی در اواخر ژوئن در گزین کردن نمایندگان فروش volvo پیمان خواهد گرفت و فروش از جولای آغاز می‌شود. مدل‌های ارزان‌تر T5 تا سپتامبر عرضه نخواهند شد. سال آینده مدل T8 با موتور سیکلت دوقلو و سیستم انتقال توان ۴۰۰ اسب بخاری هیبرید که پیش از این در XC90 پیشنهاد داده شده عرضه خواهد شد. مدل واگن بر پایه این سدان، V90، نیز در همان زمان عرضه خواهد شد.

مدل‌های جدیدی از volvo با طراحی و فن‌آوری S90 در راهند. برند volvo وعده داده است که تا سال ۲۰۱۷ همگی محدوده محصولاتش نوسازی شوند و در پایان volvo جوان‌ترین طیف فرآورده را در صنعت داشته باشد. همانند آنچه در S90 رویداد افتاد، این خودرو محصولی قابل اطمینان، آسان، قشنگ و کاربردی است و می‌بایست volvo را برای نخستین بار در دوره‌ای طولانی به یک مدعی در بخش نیمه لوکس بدل کند.

منبع : برترینها

ولو S90 مخلوطی از سلیقه و ایمنی به روشی کاملاً سوئدی



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



مطالب محبوب
اینستاگرام