سایت جامع خودرو در ایران


» دعوا بر سر فرآوری یک خودروی نا ایمن در کشور ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶


در شرایطی که مناقشات پشت پرده برای تعیین چگونگی فرآوری “کوئید” به سرنویس خودروی ارزان بها renault در ایران در جریان است، در آزمایش انجام شده ایمنی این خودرو به شدت زیر سوال رفته است.

گلوبال ان کپ “Global Ncap” یک سازمان معتبر و مستقل جهانی است که به بررسی سطح کیفیت و ایمنی خودروها پرداخته و بسته به چگونگی ایمنی خودروها در آزمایش برخورد، صفر تا پنج ستاره کیفی به هنگام می‌دهد.

در این زمینه در آزمایش خودروی کوئید که چندی پیش از سوی این سازمان چهره گرفته، این خودرو حتی کامیاب به کسب یک ستاره از پنج ستاره ایمنی نیز نشده است. این سازمان سه نمونه از کوئید که نمونه دوم و سوم مدل‌های ارتقا یافته این خودرو بوده‌اند را باره آزمایش برخورد پیمان داده که نتایج هنگام به شرح زیر است:

” نخستین نسخه از این خودرو که آزمایش شد، از میان سری نخست مدل‌های تولیدی گزینش شده بود و بدون هیچ ساز و برگ ایمنی و حتی کیسه هوای راننده آزمایش شد. این خودرو برای ایمنی سرنشین بزرگسال امتیاز صفر گرفت. بدنه این نسخه کاملا بی‌ثبات ارزیابی شد. ایمنی سر و گنجه سینه راننده در این نسخه لاغر بود و گنجه سینه سرنشین کمی ایمنی داشت. زانوی سرنشینان در این نسخه می‌تواند بدست ساختار خطرناک داشبورد ترسانیدن شود”.

نسخه دوم کوئید که از سوی این سازمان آزمایش شده از دوم آوریل ۲۰۱۶ فرآوری می‌شود. گلوبال ان کپ اعلام کرده که renault این نسخه را سری به‌روز شده کوئید می‌داند که چشمداشت می‌رفت سطح ایمنی بهتری داشته باشد، ولی این نسخه نیز در ایمنی سرنشین بزرگسال امتیاز صفر و در ایمنی سرنشین کودک امتیاز ۲ از ۵ ستاره را دریافت کرده است. به گفته این سازمان، ساختار این خودرو از میان نرفت ولی باز هم بی ثبات است و نمی‌تواند فشار بیشتری را بردباری کند.

%d8%af%d8%b9%d9%88%d8%a7-%d8%a8%d8%b1-%d8%b3%d8%b1-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%db%8c%da%a9-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c-%d9%86%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%86-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d8%b4

سومین نسخه‌ای که آزمایش شد یک کوئید با ساختاری نیرومند‌تر و همچنین کیسه هوای راننده بود که به سرنویس یک آپشن اضافی در نسخه ممتاز این خودرو ارائه می‌شود، ولی این نسخه نیز در ایمنی سرنشین بزرگسال امتیاز صفر و در ایمنی سرنشین کودک امتیاز ۲ را کسب کرد. در پیوسته این گزارش گلوبال ان کپ اعلام کرده که renault باید اصلاحات بیشتری را در خودروی کوئید اعمال کند.

در حالی نتایج آزمایش‌های چهره گرفته از سوی این سازمان میان‌المللی نشان می‌دهد که کوئید یک خودروی بی‌کیفیت و غیر ایمن بوده و در تصادفات جان سرنشینان را ترسانیدن می‌کند که هم‌اکنون Iran KHodro و سایپا به انگیزه پایین بودن بها، مشتاق به در گزین کردن گرفتن فرآوری این خودرو در ایران هستند و از هنگام سو شرکت renault نیز در چانه‌زنی‌های خود به مذاکرات در این رابطه پیوسته داده و از شایستن فرآوری مستقل این خودرو در ایران نیز تازه ها داده است.

اگرچه گفته می‌شود کوئید در چهره فرآوری در ایران به انگیزه پایین بودن بها، جایگزین مناسبی برای خودروهایی همچون Kia Pride خواهد بود، ولی نتایج آزمایش ایمنی این خودرو نشانه سوال بزرگی درباره ایمنی این خودرو و برآیند اینکه سرنوشت فرآوری این خودرو در ایران برپایی کرده است.

این چگونگی در حالی است که به تازگی برنارد کامبیر، رئیس منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند شرکت renault درباره فرآوری خودروی کوئید در ایران اظهار کرده است که “خودروی کوئید یک جواهر است و من متقاعد شده‌ام که اگر ما این خودرو را در ایران فرآوری کنیم بسیار کامیابی‌آمیز خواهد بود”.

مسوولان renault در حالی خودرویی که فاقد ایمنی لازم در آزمایش‌های مربوطه بوده را جواهر می‌دانند که در این رابطه شرکت رنوپارس به سرنویس نماینده renault در ایران درباره نتایج آزمایش خودروی کوئید از سوی سازمان گلوبال ان کپ در پاسخ به ایسنا ادعا کرده که “کوئیدی که در ایران فرآوری خواهد شد مدل متفاوتی نسبت به کوئید تولیدی در هند که بدست سازمان گلوبال ان کپ آزمایش شده، خواهد بود. البته نمونه جدید خودروی کوئید هند نیز در آزمایش برخورد این سازمان یک ستاره کیفی را کسب کرده است”.

بر پایه اعلام رنوپارس، “کوئیدی که برای فرآوری در ایران گزینش شده مانند نمونه در حال فرآوری در برزیل بوده و در آزمایش برخورد حتما سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب خواهد کرد”.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


مطالب محبوب
اینستاگرام