سایت جامع خودرو در ایران


» رانندگی با chevrolet تاهو 2017، یک SUV حقیق ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶


SUV سنتی chevrolet هنوز هم مشتریان خود را دارد

chevrolet تاهو یکی از SUVهای غول‌پیکر آمریکایی است که می‌توان هنگام‌را هنوز هم یک SUV حقیق دانست هنگام‌هم در دورانی که کراس‌اوورها تنها قدِ بلند را از SUVها به مرده ریگ برده‌اند. این خودرو در درازا دوران حیاتش همواره بر پای بست پیک‌آپ تراک‌های chevrolet ساخته شده است و هنوز هم ریشه‌های تراکی خود را حفظ کرده است ولی در کنار هنگام انبوهی از فناوری‌های ایمنی و سرگرمی را ارائه می‌کند. همچنین chevrolet تاهو پلت‌فرم مشترکی با دیگر SUVهای بزرگ جنرال موتورز یعنی جی‌ام‌سی یوکان و cadillac اسکالید دارد. نسخهٔ کشیدهٔ تاهو هم با نام سابربن عرضه می‌گردد.

2017-chevrolet-tahoe-premier-110-876x535

هرچند تاهو بر پایهٔ طرح بدنه روی شاسی پیک‌آپ chevrolet سیلورادو ساخته شده است ولی به لطف به کارگیری تعلیق پنج اتصالی در جلو و سیستم تعلیق کمک‌فنر بجای فنرهای شمش وانت در عقب، سواری نرم و روانی را ارائه می‌کند. همچنین تاهو پیشرانهٔ ۵٫۳ لیتری V8 و گیربکس شش سرعتهٔ ربات سیلورادو را هم به عاریه گرفته است. این پیشرانهٔ آلومینیومی بلوک کوچک با تجهیز به IT‌هایی چون تزریق سر راست سوخت، زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و غیرفعال‌سازی سیلندرها جهت کاهش مصرف سوخت، ۳۵۵ اسب بخار قوت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور فرآوری می‌کند. تاهو تنها با همین یک پیشرانه عرضه می‌شود ولی می‌توان هنگام‌را در دو گونه دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل خریداری کرد.

2017-chevrolet-tahoe-premier-192-876x535

امروزه SUVهای غول‌پیکرِ ساخته‌شده بر پای بست تراک‌ها، در حال مبارزه‌ای سخت با کراس‌اوورها هستند که برای گونه ها نیازها طراحی شده و محبوبیت بالایی کسب کرده‌اند. در سال ۲۰۰۲ chevrolet بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه تاهو به فروش رساند ولی از سال ۲۰۰۷ به پس هرگز به بیشتر از نیم یا نیمه این رقم هم دست پیدا نکرده است. بااین‌حال به خاطر کاهش بها بنزین در این اواخر، آمار فروش تاهو کمی بهبود یافته و در سال ۲۰۱۲ به ۷۰ هزار دستگاه رسید. البته به انگیزه اینکه تاهو و عموزاده‌هایش اسکالید و یوکان بر روی پلت‌فرم وانت بسیار پرفروش سیلورادو ساخته می‌شوند، فرآوری هنگام‌ها حتی با هستی فروش پایین، به‌صرفه و آسان است.

این خودروهای جان‌سخت از سوی افرادی که به راستیً نیاز به حمل تا هفت تن سرنشین به همراه بکسل کردن بیش از ۴ تن بار را دارند خریداری می‌شوند. البته شاید این کسان به کمی توانایی‌های آفرود هم نیاز داشته باشند. chevrolet تاهو که دودمان جدید هنگام در سال ۲۰۱۵ به بازار آمد، همچنان به‌سرنویس یکی از بزرگ‌ترین بازیگران کلاس SUVهای فول سایز باقی‌مانده است. نمونهٔ باره آزمایش ما، مدل ۲۰۱۷ بوده و مجهز به سیستم چهارچرخ جنباننده و پکیج LTZ است. در تاهو برای سال ۲۰۱۷ جهت بهبود مصرف سوخت، جلوپنجرهٔ بسته شوندهٔ ربات ارائه شده، مجهز به IT‌های ایمنی جدیدی شده و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هنگام‌هم بروز شده است.

تاهو با وزن سترگ ۲٫۶ تنی خود تنها در ۷٫۲ ثانیه از حالت سکون با شتاب ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد، مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۵٫۵ ثانیه طی می‌کند و از سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت در ۵۸ متر متوقف می‌شود که البته باره انجام نزدیک بهً بدترین در کلاس خودش است. این SUV غول‌پیکر در هر صد کیلومتر در شهر ۱۴٫۷ و در بزرگراه ۱۰٫۷ لیتر بنزین مصرف می‌کند. نسخهٔ چهارچرخ جنباننده تاهو مجهز به پکیج Max Trailering می‌تواند تا ۳٫۹ تن بار را بکسل کند. تاهو در حال آماده به فناوری مهار مغناطیسی سواری مجهز شده است که در تیپ Premier به‌چهره استاندارد ارائه می‌گردد و در مهار حرکات بدنه بسیار مؤثر است. این فرمایش مایه شده تاهو در حفظ پایداری خود در تغییر خط‌های تند، تفاوت‌های زیادی با پیک‌آپ تراک‌ها داشته باشد ولی هنوز هم به‌طور کامل نمی‌تواند رفتار خدادادی خود که برآمده از شالودهٔ وانتی هنگام است را بهبود بخشد.

همان‌طور که اشاره شد، chevrolet تاهو عملاً با جی‌ام‌سی یوکان یکسان است و درنتیجه هر دو در بخش فضای پای صندلی‌های رده جلو، دوم و سوم بسیار نزدیک به هم کنش می‌کنند؛ ولی دسترسی به رده سوم صندلی‌ها دشوار بوده و برای نشستن بزرگ‌سالان نامناسب است؛ بنابراین اگر به فضای بیشتری در یک SUV ساخت جنرال موتورز نیاز دارید، می‌توانید نسخه‌های با فاصلهٔ محوری بیشتر تاهو و یوکان یعنی سابربن و یوکان XL را خریداری کنید که از فضای پای بیشتر در رده سوم صندلی‌ها و حجم صندوق بار بسیار بیشتری برخوردارند به‌گونه‌ای که صندوق بار سابربن بیش از دو برابر تاهو فضا دارد. در کلاس SUVهای فول سایز عادی (غیر کشیده) تاهو با حجم ۴۲۵ لیتری صندوق بار، کمترین گنجایش را دارد درحالی‌که toyota سکویا با ۸۵ لیتر فضای بیشتر بالاتر از تاهو پیمان گرفته و ford اکسپیدیشن با ۱۱۳ لیتر بیشتر در صدر این کلاس پیمان می‌گیرد.

کابین تاهو کاملاً آسان و مجهز است. ماشین باره آزمایش ما دارای تریم درونی دورنگ، گرم‌کن فرمان، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو و گرم‌کن صندلی‌های رده دوم و سوم است. همچنین هر دو صندلی جلو مجهز به تنظیم برقی در ۱۲ جهت بوده و در سفرهای طولانی کاملاً از تن پشتیبانی می‌کنند؛ ولی افزون بر این موارد، chevrolet تاهو مملو از فناوری‌های ارتباطی و سودمند است. تیپ Premier این خودرو به‌چهره استاندارد مجهز به سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MyLink با نمایشگر لمسی ۸ اینچی به همراه ناوبری و پشتیبانی از کارپلی opel و اندروید اتو گوگل است و همچنین اینترنت وای فای ۴G LTE را هم ارائه می‌کند. همچنین با سفارش پکیج اختیاری ۸۵۰ دلاری، یک نمایشگر ۸ اینچی به صفحه آمپر و سیستم نمایشگر سربالا به خودرو اضافه می‌گردد درحالی‌که با پرداخت ۲۸۸۵ دلار برای پکیج سرگرمی، سرنشینان عقب می‌توانند بلوری، DVD یا دیگر رسانه‌ها را از راه یک نمایشگر ۹ اینچی که از سقف پایین می‌آید تماشا کنند.

2017-chevrolet-tahoe-premier-142-876x535

تاهو همچنین درزمینهٔ سیستم‌های ایمنی هم کاملاً مجهز است به ویژهً در مدل ۲۰۱۷ که سیستم‌های ایمنی با فناوری بالا برای هنگام ارائه شده است. نمونهٔ باره آزمایش ما مجهز به سیستم هشدار برخورد از جلو، حفظ جنبش میان خطوط، هشدار نقاط کور، هشدار شدامد عقب، ترمز اضطراری ربات و کروز مهار تطبیقی است که باره انجام عامل بسیار مهمی در کاهش خستگی هنگام رانندگی در سفرهای طولانی در بزرگراه‌ها است.

بها chevrolet تاهو برای تیپ LS دیفرانسیل عقب از ۴۸,۴۱۰ دلار آغاز شده و به ۵۳,۵۴۰ دلار برای تیپ میانی LT و سرانجامً به ۶۳,۲۲۵ دلار برای بالاترین تیپ یعنی Premier می‌رسد درحالی‌که سفارش سیستم چهارچرخ جنباننده در هر تیپ، ۳۰۰۰ دلار به بها هنگام اضافه می‌کند و امکان سفارش آپشن‌های دیگری هم هستی خواهد داشت به‌گونه‌ای که بها نمونهٔ باره آزمایش ما به ۷۴,۱۹۵ دلار رسیده است.

در گذشته هنگامی‌که واژهٔ SUV گفته می‌شد تنها خودروهایی مثل تاهو به ذهن می‌آمدند ولی در حال آماده کراس‌اوورهای بسیاری به بازار آمده‌اند و همین فرمایش مایه شده تنها کسانی به این chevrolet را گزینش کنند که به راستیً نیاز به گنجایش کشش بالا و حمل سرنشین بسیار داشته باشند. از سوی دیگر، بها نمونهٔ باره آزمایش ما نزدیک به کراس‌اوورهای لوکس و کاملی چون مرسدس GLS است که سواری بهتر، امکانات بیشتر و پویایی خوشنودی‌بخش‌تری را ارائه می‌کند.

نقاط مثبت: کابین آسان و آرام، فناوری ایمنی امروزین، قابلیت بکسل بالا

 

نقاط منفی: کیفیت سواری چندان عالی نیست و فضای رده سوم صندلی‌ها و صندوق بار با پروا به اندازه‌اش باید بیشتر باشد

مشخصات فنی

Chevrolet Tahoe 2017
ترکیب موتورجلو/دو دیفرانسیل
بها پایه ۵۱,۴۱۰ دلار
بها آزمایش‌شده ۷۴,۱۹۵ دلار
پیشرانه ۵٫۳ لیتری V8
قوت ۳۵۵ اسب بخار
گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته ربات
فاصلهٔ محوری ۲٫۹۴ متر
درازا/پهنا/بلندی ۵٫۱۸/۲٫۰/۱٫۸۹ متر
وزن ۲۶۰۸ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۴۲۵ لیتر
گنجایش سرنشین ۷ تن
شتاب صفر تا ۹۶ ۷٫۲ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵٫۵ ثانیه
بیشینه سرعت ۱۸۳ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۱۲٫۴ لیتر (ترکیبی)

2017-chevrolet-tahoe-premier-116-876x535

منبع: Car&Driver



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


مطالب محبوب
اینستاگرام