سایت جامع خودرو در ایران


» بررسی chevrolet مالیبو 2017 ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶


سام کاویانی: نخستین دودمان از chevrolet مالیبو در سال ۱۹۶۴ میلادی و در سه گونه گوناگون از بدنه اعم از دو درب هاردتاب، کانورتیبل و استیشن راهی بازار پررقابت آمریکا شد؛ ولی دودمان کنونی یا نهم دم در نخستین روز از ماه آوریل سال ۲۰۱۵ میلادی و در نمایشگاه خودروی نیویورک به نمایش درآمد. این سری از مالیبو بر روی پلت فرم E2XX جنرال موتورز تکوین و گسترش یافته است؛ پلت فرمی که در دیگر اعضای این خودروساز، من‌جمله buick رگال، cadillac XTS و opel اینسیگنیا نیز به کار می‌رود. در حال آماده، chevrolet مالیبو با چندین پیشرانه متفاوت در دسترس خریداران پیمان می‌گیرد، این‌ها بر این پایه اند: پیشرانه ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی به توان ۱۸۶ اسب بخار، پیشرانه‌های ۱٫۵ و ۲ لیتری توربو بنزینی که به ترتیب از توانی برابر ۱۶۳ و ۲۵۰ اسب بخار برخوردارند و سرانجام یک پیشرانه ۱٫۸ لیتری هیبریدی به توان ۱۲۲ اسب بخار. از دید سیستم انتقال توان، این خودرو با گیربکس‌های ۶ و ۸ سرعته خودکار عرضه می‌شود که نسخه ۸ سرعته دم ساخت شرکت AISIN ژاپن است.
چندی پیش، سایت «DRIVEARABIA» متنی را درباره این خودرو انتشار داد که در اینجا برگردان دم را تقدیم شما عزیزان می‌نمایم.

1964-chevelle-malibu-ss-racing
در سال ۲۰۱۰ میلادی، ناگهان chevrolet مالیبو پس از غیبتی ده ساله به صحنه سدان‌های میان سایز رجعت نمود. هنوز دم زمان را به خاطر دارم، زیرا به مدت یک ماه با نمونه‌ای از دم در حال آمدوشد بوده و فراتر از آنچه که نیاز بود دم را راندیم. هندلینگ عالی، پوشش دو رنگ داشبورد، فاصله بسیار میان دو محور و کیفیت سواری با رتبه‌ای لوکس از ویژگی‌های دم بود. شوربختانه زندگی دم دودمان کوتاه بود و نسخه‌ای پایین رتبه جایگزین دم شد، نسخه‌ای که از شاسی‌های کوتاه شده opel بهره می‌برد، اوورهنگ‌های بلندتری در بدنه خود داشت و از صفات ممیزه کمتری برخوردار بود. حال دودمان جدید مالیبو پیش روی ماست و پرواضح است که سازندگانش برآنند که دگرباره بازی را ازنو آغاز نمایند.

2010-chevrolet-malibu
chevrolet مالیبو ۲۰۱۷ به ابعاد پیشین خود وارد شده است. با آنکه اندکی رشد کرده ولی فاصله میان دو محور دم به میزان ۹۳ میلی‌متر گسترش یافته است، این در حالی است که بر پایه مدعای سازنده، از وزن دم نیز برابر ۱۳۰ کیلوگرم کاسته شده است. مالیبو از نمای ظاهری بسیاری زیبایی بهره می‌برد، هرچند که رینگ‌های ۱۷ اینچی نصب شده بر روی مدل LT که در پس از ظهری در دوبی دم را آزمایش نمودیم، دم را به چشم زیباتر هم نموده است.

2016-chevrolet-malibu-front-three-quarter-031
بهای آغازین مدل پایه chevrolet مالیبو LS با مدل پایه honda سیویک همخوانی دارد، این در حالی است که chevrolet یک کابین درخور و پسندیده یک سدان میان سایز را در جلو و عقب خود ارائه داده و در همان سان، از صندوق عقب حجیمی نیز برخوردار است.
نسخه LT و LTZ این خودرو از چرم‌های دست‌دوز در تو یا درون کابین خود بهره می‌برند، چرم‌هایی که به گونه استراتژیکی در لابه‌لای هر نقطه‌ای از کابین که دست آدمی با دم تماس می‌یابد، جاسازی شده‌اند. متأسفانه مابقی بخش‌های کابین را پلاستیک‌های سخت فرا گرفته‌اند، هرچند که گاهی مواقع به چشمان تیزبین مردمانی مثل ما نیاز است تا بتوان متوجه این فرمایش شد. با همگی این احوالات، این کابین به‌خوبی طراحی شده است، فوق نوین است و در پایان نیز، یک صفحه نمایش رنگی خازنی دم را تکمیل می‌کند، صفحه‌ای که از سامانه APPLE CARPLAY و بلوتوث بهره می‌برد. سیستم تهویه دلنشین دم بسیار خوب بوده و از دریچه‌های عقب نیز سود می‌برد، گو اینکه دریچه‌های تهویه سمت راننده زیر غربیلک فرمان پنهان مانده‌اند.

2016-chevrolet-malibu-20t-premier-cockpit
امکانات ایمنی تعبیه شده در این خودرو دربرگیرنده مواردی همچون شش کیسه هوا، سامانه هشداردهنده برخورد از جلو و شدامد در عقب، سیستم کمک پارک خودکار، کروز مهار تطبیقی به همراه ترمزهای خودکار جلو، هشداردهنده نقاط پیرامونی خودرو و سیستم هشداردهنده هستی رهگذر پیاده و ترمز به دنبال دم، می‌گردد. خیلی از این ساز و برگ در مدل LT تحت آزمایش ما موجود بودند، ولی مابقی آنها در مدل LTZ یافت می‌شوند. گرچه مدل LT دارای حس‌گرهای پارک است ولی از دوربین دید عقب بی‌بهره است، این در حالی است که در نمایشگاه فروش به ما گفته بودند که مدل LT هم از این ساز و برگ بهره می‌برد.

2016-chevrolet-malibu-rear-three-quarter-in-motion1
نسخه‌های سفارشی chevrolet مالیبو برای کشورهای پهنه کنداب‌فارس، از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری تنفس طبیعی به توان ۱۸۶ اسب بخار به همراه یک گیربکس ۶ سرعته خودکار، بهره می‌برند. پیشرانه یادشده توان خوبی را در پیرامون شهرها از خود ارائه می‌دهد و از این بابت هیچ کمبودی نسبت به رقبای خود ندارد. یک نسخه ۲ لیتری توربو ۲۵۰ اسب بخاری هم در ژانویه سال پس به دم دسته از اشخاصی که توان بیشتری را طالب‌اند، عرضه خواهد شد.

گیربکس نیز در ی‌ها کمی شل و رها است و با آنکه آشکارا برای یک رانندگی نرم و اقتصادی تنظیم شده است، ولی در غالب موارد مدیریت گزینش دنده‌ها را به شیوه صحیحی انجام می‌دهد. ضمن اینکه، شماری دکمه شستی بر روی دسته دنده جای گرفته‌اند که کنش ی دنده را به‌جای ماشین ۹۸ شیفتر (روی فرمان) انجام می‌دهند. با فشار دادن دکمه‌های زیر غربیلک فرمان شما تنها قادرید ایستگاه رادیویی و یا صدا را تغییر دهید.

2016-chevrolet-malibu-rear-three-quarter-022
فرمان نیز نسبتاً سبک بوده و بازخوردی غیر حقیق را ارائه می‌دهد ولی در برابر، رانندگی آسان و آسانی را برای یک گردش عادی در شهر آماده می‌سازد. ترمزها نیز بسیار خوب هستند و کیفیت رانندگی و سکوت کابین نیز همچنین؛ این‌ها مواردی هستند که این خودرو را به آسانی در میان بهترین‌های این سگمنت جای می‌دهند. حتی هندلینگ مالیبو نیز در سرعت‌های میانی خوب است و بادی رل و حالت شناوری اندکی در دم تماشا می‌شود.

2016-chevrolet-malibu-20t-premier-front-three-quarter-in-motion-e1450730323960
chevrolet مالیبو یک پیشنهاد عالی در این کلاس است. شما کاملاً هر آنچه را که هزینه کرده‌اید در دم به دست می‌آورید، بی‌آنکه مثل برخی از برندهای کره‌ای و ژاپنی از ساز و برگ ایمنی در دم کسر و مضایقه شده باشد. ضمن اینکه، بر پایه ادعای کمپانی جنرال موتورز، ارزان‌ترین هزینه سرویس در این سگمنت برای دم ارائه می‌شود.

2016-chevrolet-malibu-front-three-quarter-in-motion-011
مشخصات فنی chevrolet مالیبو
گونه پیشرانه: ۴ سیلندر – ۲٫۵ لیتری بنزینی ECOTEC
توان: ۱۸۶ اسب بخار
گشتاور: ۲۴۹ نیوتن متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۸ الی ۸٫۵ ثانیه
بیشینه سرعت: ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی سوخت: ۷ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: پیوست چهارگانه (FOUR LINK)

ابعاد
درازا/پهنا/بلندی: ۴۹۲۳/۱۸۵۴/۱۴۶۶ میلی‌متر
فاصله میان دو محور: ۲۸۳۰ میلی‌متر
وزن: ۱۴۵۰ الی ۱۵۰۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار: ۴۴۷ لیتر

ایمنی
این خودرو در سازمان بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) تحت آزمایش‌های انبوه پیمان گرفت و در همگی بخش‌ها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو (همپوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری) و نیز نگهداری از سر و صندلی‌ها و در پایان، آزمایش دشوار SMALL OVERLAP (همپوشانی کوتاه) توانست بالاترین امتیاز و یا همان خوب (GOOD) را از دم خود نماید. امتیاز ایمنی این خودرو: TOP SAFETY PICK+
۵ ستاره ایمنی از سازمان NHTSA آمریکا
۶ شماره کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو، پهلویی و پرده‌ای)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کمکی ترمز (BA)
سیستم پخش الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم مهار لغزش (TRACTION CONTROL)
سیستم هشداردهنده نقاط پیرامونی (SIDE BLIND ZONE ALERT)
سامانه هشداردهنده برخورد از جلو (FORWARD COLLISION ALERT)
کروز مهار تطبیقی (ADAPTIVE CRUSE CONTROL)
سیستم کمک پارک خودکار (LANE KEEP ASSIST)
پشت‌سری پرکار (ACTIVE HEADREST)
و…

ساز و برگ رفاهی (تیپ LTZ)
سیستم ورود بدون کلید هوشمند + دکمه استارت
تهویه دلنشین خودکار و دو ناحیه‌ای
کنترلرهای سیستم تهویه برای صندلی‌های عقب
سامانه START/STOP
سیستم مولتی‌مدیای MY LINK chevrolet + صفحه نمایش لمسی به سایز ۸ اینچ و بلوتوث، هندزفری و تلفن و درگاه AUX،USB
سانروف برقی حسی
صندلی‌های چرمی
تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت
گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها
فرمان الکتریکی دلنازک با شتاب
استراحتگاه دست در صندلی‌های جلو و عقب
چراغ‌های جلو از کالا زنون + سیستم روشنایی در روز (LED)
چراغ نقشه‌خوان
سوکت برقی ۱۲ ولتی
و…

2016-chevrolet-malibu-20t-premier-rear-three-quarter-in-motion
بها
بها در آمریکا: ۲۲,۵۰۰ الی ۳۱,۷۹۵ دلار
بها در امارات: ۶۹,۹۰۰ درهم (تیپ LS) و ۷۶,۹۰۰ درهم تیپ LT و ۹۵,۰۰۰ درهم (تیپ LTZ)

منابع:
WIKIPEDIA.ORG
DRIVEARABIA.COM
YALLAHMOTOR.COM
و…

[دانلود ویدئو]



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

مطالب محبوب