سایت جامع خودرو در ایران


» هیولای آمریکایی، نخستین تجربهٔ رانندگی با chevrolet کامارو ZL1 مدل 2017 ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶


سوار بر قدرتمندترین کاماروی تاریخ

سرانجام انتظارها به پایان رسید و توانستیم برای نخستین بار رانندگی با دودمان جدید chevrolet کامارو ZL1 را تجربه کنیم. خودرویی فوق‌العاده تند و وحشی که قدرتمندترین کاماروی تاریخ محسوب می‌شود. ZL1 جدید در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت عرضه می‌شود و از پیشرانهٔ بسیار نیرومند کوروت Z06 کاربرد می‌کند؛ یعنی یک پیشرانهٔ ۶٫۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۶۵۰ اسب بخار نیرو و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور. chevrolet برای انتقال این نیروی سترگ دو گیربکس گوناگون ارائه کرده است. گیربکس نخست یک نسخهٔ گشتاور بالا از همان گیربکس شش سرعتهٔ دستی کامارو SS است. گردآور‌ای از دنده‌های پسندیده مایه شده تا ZL1 با این گیربکس دستی در دندهٔ یک با شتاب ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد درحالی‌که دنده‌های پنجم و ششم اووردرایو هستند.

2017-chevrolet-camaro-zl1-110-876x535

ولی گیربکس دوم یک یکتا ۱۰ سرعتهٔ خودکار است که به‌چهره مشترک بدست ford و جنرال موتورز گسترش پیدا کرده است. در ساخت این گیربکس سرعت جا دنده در نخستینگی بوده است از این روی مهندسین chevrolet زمان جا دنده در این گیربکس ۱۰ سرعته را با گیربکس‌های دوکلاچهٔ porsche 911 کاررا S و مک‌لارن MP4-12C سنجش می‌کنند. این گیربکس ۱۰ سرعته با به کارگیری یک مبدل گشتاور ویژه ZL1، قطعات کلاچ، بلبرینگ‌ها و نرم‌افزارها توانایی دستیابی به چنین ادعایی را دارد. قابل‌پروا‌ترین ویژگی این گیربکس این است که می‌تواند همواره نزدیک بهً موتور سیکلت را در نیرومند‌ترین محدودهٔ خود نگه دارد. هنگامی‌که به نهایت توان موتور سیکلت نیاز داریم، گیربکس ۱۰ سرعته با حالتی عصبی، بی‌امان تمام نیرو را تحویل می‌دهد.

2017-chevrolet-camaro-zl1-125-876x535

چهار حالت رانندگی گوناگون برای کامارو ZL1 جدید در نظر گرفته شده است که بر همگی رفتارهای خودرو تأثیر دارند. این حالات عبارت‌اند از سِیر، اسپرت، پیست و برف/یخ. گیربکس ۱۰ سرعتهٔ خودکار هم همگی وظایف خود را به گونه نبکوتر انجام می‌دهد و راننده را آزاد می‌گذارد تا با فرمان و ترمز بازی کند ولی اگر بازهم می‌خواهید خودتان دنده‌ها را جا کرده و از دم لذت ببرید، باید گیربکس شش سرعتهٔ دستی را گزینش کنید. کمک‌فنرها و دامپرهای الکترومغناطیسی به‌چهره استاندارد در ZL1 ارائه می‌شود. این سیستم با همکاری با سیستم مهار کشش که گشتاور کاملاً دقیقی را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند، عملاً هرگونه انحرافی را از میان می‌برد.

2017-chevrolet-camaro-zl1-105-876x535

ZL1 جدید همچنین توانست در پیست نوربرگ‌رینگ هم رکوردشکنی کند به‌گونه‌ای که با ثبت زمان ۰۷:۲۹:۶۰ ثانیه یک دور ۲۰ کیلومتری دوزخ سبز را طی کرد که ۱۱ ثانیه بهتر از دودمان پیشین است. ZL1 خودرویی چهارشانه، باابهت و شگفت‌آور است. گلگیرهای جلوی دم از هر طرف ۱٫۵ سانتیمتر پهن‌تر از SS هستند تا رینگ و لاستیک‌های بزرگ‌تر را در زیر خود جای دهند. دماغه و کاپوت خودرو نیز با مدیریت آئرودینامیک و همین‌طور پروا به هوا رسانی به موتور سیکلت و ترمزها طراحی شده است. ZL1 جدید نزدیک ۲ درصد سطح جلویی کمتری نسبت به دودمان پیشین دارد که در کنار ۷۰ اسب بخار نیرو بیشتر در سرعت‌های بالا مایه بهبود عملکرد می‌شود.

2017-chevrolet-camaro-zl1-101-876x535

جنرال موتورز هنوز بیشینه سرعت دودمان جدید کامارو ZL1 را اعلام نکرده است ولی با پروا به اینکه دودمان پیشین به بیشینه سرعت ۲۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کرد چشمداشت داریم که این مدل توانایی دستیابی به بیشینه سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را داشته باشد. رینگ‌های این قلدر آمریکایی در جلو اینچی و در عقب ۱۱ اینچی هستند که به ترتیب با لاستیک‌های ۲۸۵ و ۳۰۵ پوشیده شده‌اند. یک‌بار دیگر شرکت گودیر تأمین‌کنندهٔ لاستیک‌های ZL1 است و مهندسان این شرکت تایرهای ایگل F1 سوپراسپرت را اختصاصاً برای ZL1 طراحی کرده‌اند.

2017-chevrolet-camaro-zl1-109-876x535

دیسک‌های ترمز کربن سرامیکی همانند کامارو Z28 پیشین در ZL1 جدید ارائه نشده‌اند و جنرال موتورز در دم از همان ترمزهای آهنی کاربرد کرده است. ترمزهایی که در جلو ۱۵٫۴ اینچی با کالیپرهای شش پیسونهٔ برمبو هستند؛ ولی حتی با هستی ترمزهای سنگین، به کارگیری پلت‌فرم آلفا در ZL1 جدید کاهش وزن ۱۰۰ کیلوگرمی را نسبت به پیش به دنبال داشته است به‌گونه‌ای که دودمان جدید chevrolet کامارو ZL1 در چهره به کارگیری گیربکس ۱۰ سرعتهٔ خودکار ۱۷۹۱ کیلوگرم وزن دارد که هرچند چندان سبک نیست ولی تند‌تر شده است. chevrolet می‌گوید نسخهٔ کوپهٔ این خودرو در ۳٫۵ ثانیه از حالت سکون با شتاب ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند و مسافت ۴۰۰ متر را هم در ۱۱٫۴ طی می‌کند.

chevrolet نمونهٔ کوپهٔ ZL1 جدید را با بها ۶۲,۱۳۵ دلار برای فروش عرضه کرده است درحالی‌که نسخهٔ کابریولت دم در بهار سال آینده عرضه می‌گردد؛ ولی در باره نتیجه‌گیری از نخستین تجربهٔ رانندگی با کامارو ZL1 مدل ۲۰۱۷ باید گفت که مایه شگفتی نیست که این خودرو همگی درخواست‌های راننده را به‌خوبی انجام می‌دهد. خودرویی وحشی و سرکش و درعین‌حال قابل‌مهار. ZL1 بی گمانً یکی از شادی‌های بزرگ برای دلبستگی‌مندان به خودرو است؛ و درنهایت می‌توان گفت کاملاً دادگرانه است که بگوییم chevrolet کامارو ZL1 جدید یکی از باارزش‌ترین خودروهایی است که تاکنون ساخته شده است.

2017-chevrolet-camaro-zl1-111-876x535

مشخصات فنی

Chevrolet Camaro ZL1 2017
ترکیب موتور سیکلت جلو/محور عقب/۲ در کوپه
گنجایش سرنشین ۴ تن
بها پایه ۶۲,۱۳۵ دلار
پیشرانه ۶٫۲ لیتری V8 سوپرشارژ
نیرو ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی/۱۰ سرعته خودکار
فاصلهٔ محوری ۲٫۸۱ متر
درازا/ پهنا/ بلندی ۴٫۸۳/۱٫۹۰/۱٫۳۴ متر
وزن ناب ۱۷۹۱ کیلوگرم
گنجایش صندوق بار ۲۵۵ لیتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۳٫۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱٫۴ ثانیه
بیشینه سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت (تقریبی)
مصرف سوخت ۱۵٫۶ لیتر (ترکیبی)

 

منبع: Car&Driver



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


مطالب محبوب
اینستاگرام