سایت جامع خودرو در ایران


» پسرعموها! fiat 124 اسپایدر در برابر mazda میاتا ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶


از زمانی که شنیدیم fiat مدل ۱۲۴ را احیا می‌کند و هنگام را بر پایه‌ی mazda MX-5 میاتا می‌سازد، همیشه در این اندیشه بودیم که این دو را در برابر هم پیمان دهیم.

2017-fiat-124-spider-and-2016-mazda-miata
یکی از همکاران در پس از بررسی میاتا گفته که این خودرو بی هیچ سؤالی بهترین میاتای ساخته شده است.

این سنجش‌ی شاخ‌به‌شاخ نشان دهنده‌ی نبردی بزرگ میان ماهیت و پرورش است. این دو رودستر بخش اعظمی از یک DNA را به اشتراک می‌گذارند به این آرش( arash) که از یک پلتفرم و قطعات کابین یکسان بهره می‌برند. دو خودروی نامبرده حتی دارای قیمتی همانند و دسته کلیدی یکسان با لوگوهای متفاوت هستند.

2017-fiat-124-spider-and-2016-mazda-miata-02
هرچند، همان‌طوری که fiat در زمان رونمایی خودرو پافشاری داشت، بخش تربیتی هر دو خودرو متفاوت است (هر خودرو مشخصات ویژه کارخانه‌ی سازنده‌ی خود را دارد). fiat تنظیمات منحصربه‌فردی را برای سیستم تعلیق، فرمان و گیربکس و همچنین پیشرانه‌ی ۱۲۴ در نظر گرفته است. پانل‌های بدنه‌ی دو خودرو یکسان نیست و رویهمرفته ۱۲۴ اسپایدر دراز‌تر بوده و البته ۴۵ کیلوگرم نیز سنگین‌تر است.

2017-fiat-124-spider-and-2016-mazda-miata-03
ما هر دو خودرو را در بزرگراه و راه‌های پرپیچ‌وخم راندیم و چیزی که کشف کردیم این بود که در موارد زیادی با یکدیگر مشترک هستند ولی دریافتن متفاوتی برای هر خودرو هستی دارد.

استایل خودروها

برنده: mazda

2017-fiat-124-spider-and-2016-mazda-miata-06
شاید زیربندی این دو خودرو یکسان و آشنا باشد ولی هرگز با یکدیگر اشتباه گرفته نخواهند شد. ما بدنه‌ی گوشه‌دار میاتا را به نما مرسوم‌تر ۱۲۴ اسپایدر ترجیح می‌دهیم. نمای جلوی دراماتیک mazda با جلوپنجره/ورودی هوای تیز به خوبی با کاراکتر اسپورت خودرو هماهنگ بوده و از نمای جدا هنگام بخصوص برای یک چنین خودروی اسپورتی لذت می‌بریم. بدنه‌ی درازتر ۱۲۴ مایه شده تا این خودرو دماغه و صندوق دراز‌تری داشته باشد که این باره در برابر طراحی میاتا نمره‌ی پایین‌تری را دریافت می‌کند.

پیشرانه

برنده: ۱۲۴ اسپایدر

2017-fiat-124-spider-and-2016-mazda-miata-04
پیشرانه‌ی fiat با مدل ۵۰۰ آبارث یکسان است. نسخه‌ای ۴ سیلندر و ۱٫۴ لیتری توربو که توانایی فرآوری ۱۶۰ اسب بخار توان و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور را دارد. این مقدار توان تنها ۵ اسب بخار بیشتر از مزدای سبک‌تر است ولی برتری ۴۹ نیوتون متر گشتاور ۱۲۴ نسبت به میاتا قابل چشم‌پوشی نیست مخصوصاً به خاطر نمودارهای گشتاور متفاوت دو خودرو.

124-spider
با هستی وزن بیشتر، fiat دریافتن برتری نسبت به میاتا دارد. جاده‌ای که آزمایش در هنگام چهره می‌گرفت کاملاً سربالایی بوده و گشتاور اضافی fiat برتری فوری را در صعودها برپایی می‌کند. بیشینه گشتاور در ۱۲۴ اسپایدر در دور ۲۵۰۰ حاصل می‌شود. در میاتا این باره تا دور ۴۶۰۰ رخداد نمی‌افتد که به آرش( arash) کار سنگین پیشرانه برای رسیدن به بیشینه گشتاور است. برای رسیدن به توان پاها و دستان ما به‌طور متناوب کار می‌کردند و برای این گونه رانندگی، به راستیً تجربه‌ی لذت بخشی است. ولی در رانندگی‌های روزانه، این fiat است که آسان‌تر جلوه می‌کند.

هندلینگ

برنده: میاتا

miata
این بخش و بخش بعدی جایی است که بزرگ‌ترین تفاوت‌ها میان دو خودرو را نشان داد. به نظر می‌رسد که این دو خودرو برای به سرانجام رساندن هدف‌های متفاوتی ساخته شده‌اند و این باره در رانندگی و سواری دو رقیب بازتاب می‌یابد.

Fiat 124 vs Mazda MX-5
سؤالی هستی ندارد که اگر شما خودروی بهتر تیون شده‌ای را می‌خواهید، میاتا گزینش نخست است. میاتا پیچ‌ها را همانند آسان الحلقوم می‌بلعد و با عبور از پیچ‌های پی‌درپی به‌چهره استوار باقی مانده و بازخورد بسیار خوبی را برپایی می‌کند. پیچیدن ۱۲۴ اسپایدر به تیزی میاتا نیست و برای عبور از پیچ‌ها نیاز بیشتری به تغییر جهت دریافتن می‌شود.

2015 Mazda MX-5 Miata
سواری در جاده با سقف باز خوب است و هر دو خنده را بر لبان شما می‌آورند. ولی خنده‌ای که میاتا برپایی می‌کند گود‌تر است.

سواری و راحتی

برنده: ۱۲۴ اسپایدر

124-spider-02
۱۲۴ اسپایدر در برابر میاتا آسان‌تر است. این خودرو تکان‌های بدنه‌ی بیشتری داشته و در راه‌های ناهموار مهربان‌تر است. زمانی که ما از لس‌آنجلس تا سن‌خونبها‌گو با میاتا رانندگی می‌کردیم، این خودرو به حد کافی سفت بود. روز پس نزدیک شش ساعت در ۱۲۴ اسپایدر بودیم و از نظر فیزیکی دریافتن راحتی بیشتری داشت.

ما همچنین صندلی‌های ۱۲۴ اسپایدر را ترجیح می‌دهیم.

کیفیت کابین

برنده: هر دو

2017-fiat-124-spider-and-2016-mazda-miata-05
۱۲۴ اسپایدر آماده در آزمایش مدل سطح پایه‌ی کلاسیکا است ولی دارای ساز و برگ استاندارد کلکسیون فناوری است که مواردی چون صفحه‌نمایش ۷ اینچی و سیستم مولتی مدیای یافت شده در مدل گرند تورینگ میاتا را دربرمی گیرد.

تو یا درون کابین جایی است که دو خودرو کمترین تفاوت را دارند. بزرگ‌ترین تغییر جایگزینی تکه‌ی پلاستیکی همرنگ بدنه موجود در درب با پلاستیک مشکی نرم ۱۲۴ اسپایدر است.

همانند بودن هم خوبی‌ها و بدی‌های ویژه خود را دارد. هر دو خودرو گیربکس دستی دارند و جا رفتن دنده‌ها عالی است. هرچند، موقعیت اهرم برای مهار سیستم مولتی‌مدیا خوب نیست. این کنترلر دقیقاً زیر جایی است که بازوی شما در هنگام جایگزینی دنده پیمان می‌گیرد بنابراین برپایی نارسایی ناخواسته در کار آسان است.

Fiat 124 vs Mazda MX-5
fiat می‌گوید که جاذب‌های صدای اضافه‌تری را در ۱۲۴ اسپایدر بکار برده ولی ما تفاوت عملکردی را در این بخش تماشا نکردیم. هر دو خودرو کاملاً پر سروصدا هستند، همان‌طوری که از یک خودرو با سقف نرم چشمداشت می‌رود.

نتیجه‌گیری

در پایان، fiat 124 اسپایدر ۲۰۱۷ و mazda میاتا ۲۰۱۶ دسته‌ها را از هم جدا می‌کنند و هرکدام در دو بخش پیروز شده و در بحث کیفیت تو یا درون کابین نیز برابری می‌کنند.

Fiat 124 vs Mazda MX-5
برای ما این سنجش احساسی همانند نتایج به هنگام دارد. ۱۲۴ اسپایدر روی پاهای خود ایستاده و به نظر می‌رسد که به حد کافی برای خریداران جذبه دارد درحالی‌که DNA کافی از هیجان و خوشنودی بخشی میاتا را نیز به مرده ریگ برده است.

اگر ما دنبال خودرویی برای سرانجام هفته باشیم، میاتا گزینش نخست خواهد بود. این خودرو تیزتر بوده و هیجان‌انگیزتر است؛ ولی اگر خودرویی برای رانندگی همه‌روزه بخواهیم fiat 124 اسپایدر را گزینش خواهیم کرد. راحتی بیشتر در چنین مواقعی بر پرفورمنس بسیار می‌چربد.

Fiat 124 vs Mazda MX-5
Fiat 124 vs Mazda MX-5

گزینش آرمانی برای ما چیزی میان این دو خودرو است یعنی نسخه‌ای با پیشرانه‌ی fiat و استایل، هندلینگ و گیربکس mazda.

نسخه‌ی آبارث fiat گشتاور بیشتری نسبت به میاتا داشته و هندلینگ بهتری نسبت به مدل عادی ۱۲۴ دارد. نسخه‌ی آبارث (بها آغازی ۲۹۱۹۰ دلاری) به خوبی با تریم کلاب میاتا (۲۹۴۳۵ دلار) چشم وهمچشمی می‌کند. هر دو خودرو دارای سیستم تعلیق ارتقا یافته و دیفرانسیل عقب با لغزش اندک و ترمزهای سفارشی برمبو هستند؛ ولی تنها آبارث با صدای اگزوز ویژه عرضه می‌شود که می‌تواند غرش‌های بهتری را برپایی کند.

منبع: cars



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

مطالب محبوب