سایت جامع خودرو در ایران


» سنجش اجمالی آلپینا B7 و audi S8 پلاس و جگوار XJR ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
جمعه ۲ تیر ۱۳۹۶


درحالی‌که audi S8 پلاس دارای توان پیشرانه‌ی کافی برای چشم وهمچشمی با دیگر سوپر سدان های لوکس دیگر است ولی این خودرو کاملاً استوک بوده و فاقد فناوری پرفورمنسی است که رقبای جدیدتر دارند. هرچند از این رو audi تنها نیست و جگوار XJR هم مرد کهنه‌کار این کلاس است. به نظر می‌رسد که هر دو خودرو در برابر ب‌ام‌و آلپینا B7 جدید از میدان به در شوند.

2017-bmw-alpina-b7-xdrive-vs-2017-audi-s8-plus-vs-2016-jaguar-xjr-02
خب به تازگی Automobile Magazine این سه خودرو را در برابر هم پیمان داده تا ببیند که کدام‌یک برتر خواهد بود.

2017-bmw-alpina-b7-xdrive-vs-2017-audi-s8-plus-vs-2016-jaguar-xjr-15
برای کسانی که آگاهی ندارند باید گفت که آلپینا کمپانی تیونینگ ب‌ام‌و است که یکراستً با این برند باواریایی همکاری می‌کند. آلپینا B7 به راستی به همراه ب‌ام‌و سری ۷ ساخته شده و بدست ب‌ام‌و فروخته می‌شود؛ ولی این خودرو یک سری ۷ عادی نیست. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴٫۴ لیتری توئین توربوی هنگام از ۷۵۰i قرض گرفته شده و دارای توربو و سیستم اگزوز جدید به همراه برخی تنظیمات ویژه آلپینا است. پیشرانه هم‌اکنون توان ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری فرآوری می‌کند. این میزان توان از راه گیربکس ۸ سرعته ربات به همه‌ی چرخ‌ها فرستاده می‌شود و B7 با این پیشرانه می‌تواند در ۳٫۶ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. این خودرو حتی دارای سیستم فرمان پذیری چهارچرخ و سیستمی است که جاده‌ی پیش رو را اسکن کرده تا دامپرها را برای عبور بهتر از پیچ و افزایش راحتی پیش تنظیم نماید.

2017-bmw-alpina-b7-xdrive-vs-2017-audi-s8-plus-vs-2016-jaguar-xjr-03

2017-bmw-alpina-b7-xdrive-vs-2017-audi-s8-plus-vs-2016-jaguar-xjr-09

2017-bmw-alpina-b7-xdrive-vs-2017-audi-s8-plus-vs-2016-jaguar-xjr-01
در سنجش با این خانه‌ی فناوری، audi S8 پلاس به راستیً ساده به چشم می‌آید؛ ولی این باره مایه بد شدن audi نمی‌شود. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی این خودرو توان ۶۰۵ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۱ نیوتون متری دارد که از این رو به خوبی در برابر آلپینا قد دانش می‌کند. نیروی پیشرانه نیز همانند ب‌ام‌و از راه گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. این خودرو یک‌دهم ثانیه کندتر از B7 بوده و در ۳٫۷ ثانیه با شتاب ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد. شکی هستی ندارد که این خودرو یک بازیگر نیرومند است ولی کمی در بخش‌های لوکس بودن و پرفورمنس کم می‌آورد. کابین خودرو به‌طور شگفت‌انگیزی خوش‌ساخت است ولی از نظر فناوری در پسِ ب‌ام‌و پیمان می‌گیرد.

ولی به نظر می‌رسد که مرد مسن راستین گروه جگوار XJR باشد. با اینکه نمای ظاهری خوشگل و برجسته که به آسانی هنگام را در این زمینه برترین گروه می‌سازد ولی در دیگر زمینه‌ها جگوار استوک‌تر است. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری هنگام گرچه بزرگ‌ترین پیشرانه‌ی گروه است ولی تنها توان ۵۵۰ اسب بخاری دارد. همین فرمایش مایه شده که کندترین خودروی سنجش فرنام بگیرد. این خودرو در ۴٫۴ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد؛ و همچنین این خودرو فاقد هنگام فناوری‌ای است که دو رقیب آلمانی دارند. ب‌ام‌و هم فناوری کابین عالی و هم پرفورمنس بالایی دارد. کابین audi به خوبی ب‌ام‌و نیست ولی هنوز هم خوش‌ساخت است. از سوی دیگر جگوار فاقد این ویژگی‌هاست.

در بحث هندلینگ و دینامیک این سه خودرو تفاوت‌هایی دارند. جگوار بهترین سیستم فرمان و بیشترین هیجان را داراست اگرچه که سواری هنگام کمی سفت بوده و به راحتی ناراحت می‌شود. فرمان پذیری audi نیز خوب است اگرچه که فرمان هنگام کمی سبک و مبهم نشان می‌دهد. البته سواری audi در راه‌های ناهمواری کمی شناور به نظر می‌رسد. ب‌ام‌و بهترین سواری را داشته اگرچه که عالی نیست. فرمان خودرو به اندازه‌ی جگوار خوب نیست ولی بهتر از audi کنش می‌کند. سری هنگام هنوز هم راحتی سری ۷ را دارد و بهتر از audi است.

رویهمرفته برنده‌ی این سنجش آلپینا B7 است و رده‌های بعدی به ترتیب به جگوار XJR و audi S8 پلاس تعلق می‌یابد. ب‌ام‌و بهترین ترکیب را ارائه کرده و بهترین فناوری و تجمل را داراست البته که از یک خودروی جدید نیز همین چشمداشت را داریم. جگوار با اینکه کاستی‌هایش هیجان بیشتری در رانندگی داشته و نما هنگام بهترین است. audi اگرچه از نظر دینامیکی پرماسیدن‌برانگیز است ولی از همگی جنبه‌ها پیر شده و یک چرخش تماماً جدید را نیاز دارد.

  ۲۰۱۶ Jaguar XJR ۲۰۱۷ BMW Alpina B7 xDrive ۲۰۱۷ Audi S8 Plus
پیشرانه ۵٫۰L supercharged DOHC 32-valve V-8 ۴٫۴L twin-turbo DOHC 32-valve V-8 ۴٫۰L turbo DOHC 32-valve V-8
توان ۵۵۰hp @ 6,000 rpm ۶۰۸hp @ 5,750 rpm ۶۰۵hp @ 6,100 rpm
گشتاور ۶۸۰N.M@ 2,500 rpm ۸۰۰N.M @ 3,000-5,000 ۷۰۱N.M@ 1,750 rpm
وزن (کیلوگرم) ۱۸۷۵ ۲۱۳۲ ۲۱۲۵
شتاب صفر تا ۹۶ ۴٫۴ ثانیه ۳٫۶ ثانیه ۳٫۷ ثانیه
بیشینه سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۲۸۰ ۳۳۱ ۲۵۰
بها پایه (دلار) ۱۱۸,۹۹۵ ۱۳۷,۹۹۵ ۱۱۶,۸۵۰

 


منبع: automobilemag



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

مطالب محبوب