سایت جامع خودرو در ایران


» شناسایی کُشنده‌ترین خودروهای سال 2016 و 2017 ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶


امروزه حوادث رانندگی دوری‌ناپذیرند. هرچند شاید شما هیچ تقصیری نداشته باشید ولی شدنی است شخص دیگری با شما برخورد کند یا در شرایطی غیرقابل‌پیش‌بینی که راننده را نمی‌توان سرزنش کرد، حوادث و برخورد رخداد بیفتند؛ بنابراین زمانی که گمان کردن وقوع چنین حوادث ناگواری هستی دارد، شما می‌خواهید مطمئن باشید که در ایمن‌ترین خودروی شدنی هستید. البته امروزه با فناوری‌های جدید و ساز و برگ ایمنی پرکار و غیرفعال فراوان، خودروها بسیار ایمن‌تر از پیش شده‌اند ولی درواقع هنوز هم خودروهای کاملاً خطرناکی در بازار هستی دارند و از این روی ما هم برخی از بدترین و ناایمن‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در لیست زیر ارائه کرده‌ایم.

worst-deathtraps-cars

استاندارهای ایمنی طی چند دههٔ گذشته، به ویژهً با پیدایش فناوری‌های کمک‌راننده و سیستم‌های رانندگی خودران، راهی بسیار طولانی را در گذرگاه پیشرفت پیموده‌اند؛ ولی گاهی اوقات حتی سیستم وارسی بر نقاط کور و یا ترمز خودکار هم نمی‌توانند از برخورد خودروها جلوگیری کنند. بخش بزرگ‌ای از معیارهایی که ما برای تهیهٔ این لیست مدنظر پیمان داده‌ایم از سازمان‌های IIHS و NHTSA ایالات‌متحده گرفته شده‌اند. هردوی این سازمان‌ها بر روی خودروهای جدید آزمایش‌های برخورد انجام داده و ازلحاظ ایمنی، دم‌ها را دسته‌بندی می‌کنند. IIHS از سیستم چهار امتیازی (دربرگیرنده خوب، قابل‌قبول، لب مرز و لاغر) کاربرد می‌کند و NHSTA سیستم امتیازدهی ستاره‌ای (پنج ستاره بهترین بوده و یک ستاره بدترین است) را مورداستفاده پیمان می‌دهد.

mitsubishi میراژ

mitsubishi-mirage-2017-02

mitsubishi میراژ بی گمانً نسبت به سال گذشته بهبود یافته است ولی این خودروی کوچک ژاپنی هنوز هم ایمن نیست. میراژ هاچ‌بک در آزمون برخورد جلو از IIHS پایین‌ترین امتیاز شدنی یعنی لاغر را کسب کرده است و نسخهٔ سدان دم‌ هم در همین آزمون امتیاز لب مرز را دریافت نموده است. این در حالی است که mitsubishi میراژ در تصادفات از هر دو سو نیز امتیازی بالاتر از قابل‌قبول کسب نکرده است. سازمان NHTSA هم تنها نسخهٔ هاچ‌بک میراژ را آزمایش کرده و رتبهٔ کلی چهار ستاره را به دم اعطا کرده است.

mitsubishi i-MiEV

mitsubishi_i_miev_us-spec_6

از بخت بد mitsubishi، این سه‌گانه الماس ژاپنی رتبهٔ دوم لیست ما را هم با مدل i-MiEV خود اشغال کرده است. هرچند شاید ایمنی نه‌چندان بالا برای یک هاچ‌بک ارزان‌بها الکتریکی بخردانه به نظر برسد ولی این خودرو در آزمون‌های برخورد NHTSA، در برخورد روبرو چهار ستاره و در برخورد پهلویی تنها سه ستاره کسب کرده است که نشان از ایمنی لاغر دم دارد. امتیاز کلی i-MiEV از سوی NHTSA هم چهار ستاره اعلام شده که همانند سال گذشته است و نشان می‌دهد mitsubishi هیچ شتاب‌ای برای بهبود ایمنی i-MiEV ندارد. IIHS هنوز امتیاز ایمنی این خودرو را اعلام نکرده است.

jeep رانگلر

jeep-wrangler-2014-unlimite

وقتی گفتگو از پیمودن هر گونه گذرگاه ناهموار و صعب‌العبوری به میان می‌آید، بی درنگً jeep رانگلر به ذهن متبادر می‌شود. خودرویی که ریشه‌هایش به خدمات نظامی در جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد؛ ولی چیزی که دراین‌میان مطرح می‌شود این است که jeep درواقع هرگز دگرگونی ها زیادی در طراحی رانگلر انجام نداده است که این یعنی رتبه‌بندی ایمنی دم با استانداردهای امروزین کاملاً پایین خواهد بود به‌گونه‌ای که NHTSA به jeep رانگلر تنها سه ستارهٔ ایمنی اعطا کرده است. در همین حال IIHS در آزمون‌های برخورد از روبرو با موانع میانه و باریک به ترتیب رتبه‌های خوب و لب مرز را به رانگلر داده و در آزمون برخورد از هر دو سو نیز دم‌را دارای رتبهٔ لاغر دانسته است. البته نسخهٔ چهاردر رانگلر کمی چگونگی بهتری دارد به‌نحوی‌که در آزمون برخورد از جلو با موانع میانه و باریک امتیاز خوب را گرفته است ولی همچنان در بخش پهلویی رتبه‌ای بهتر از قابل‌قبول کسب ننموده است.

kia ریو

kia-rio-2017-01

kia ریو خودرویی به‌شدت ناامن است چراکه میزان ۱۴۹ کشته برای هر یک‌میلیون دستگاه دم ثبت شده است. این آمار از تمام خودروهایی که بدست IIHS موردمطالعه پیمان گرفته و گزارش دم سال گذشته منتشر شد، بالاتر است. همچنین هرچند ریو به‌طور گسترده‌ای طی یک دههٔ گذشته بهبود یافته است ولی هنوز هم ایمن نیست به‌طوری‌که IIHS در آزمون برخورد از جلو به دم رتبهٔ لب مرز و در برخورد پهلویی امتیاز قابل‌قبول را داده است. در همین حال NHTSA هم به ریو ۲۰۱۷ در برخورد از روبرو چهار ستاره داده است. امتیاز کلی ریو نیز از سوی این سازمان چهار ستاره اعلام شده است.

nissan ورسا نوت

nissan-versa_note-2017

nissan ورسا نوت هم از دیگر خودروهایی است که در مطالعهٔ IIHS شمار مرگ‌ومیر بالایی را نسبت به هر یک‌میلیون دستگاه به ثبت رسانده است ولی نسخهٔ جدید ۲۰۱۷ دم برخلاف ظاهرش که تغییر چندانی نسبت به پیش نداشته است، در بخش ایمنی بهبود چشمگیری را تجربه کرده است. بااین‌حال ورسا نوت هنوز هم خودروی چندان ایمنی نیست به‌نحوی‌که NHTSA به این خودرو در آزمون برخورد از جلو سه ستاره و در رتبه‌بندی کلی چهار ستاره داده است. IIHS هنوز امتیازات ایمنی ورسا نوت ۲۰۱۷ اعلام نکرده است.

 

منبع: TopSpeed



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


آخرین دیدگاه‌ها

    مطالب محبوب
    اینستاگرام