سایت جامع خودرو در ایران


» بررسی mitsubishi ASX 2017 ، پیرمرد هفت ساله ! ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶


ASX را باید یک اس یو وی کوچک با ظاهری شیک ولی عملکردی کند روی جاده دانست.

به گزارش آگاهی ها خودرو ، ASX را باید یک اس یو وی کوچک با ظاهری شیک ولی عملکردی کند روی جاده دانست. این خودرو که برای یک خانواده میانه فضای خوبی در برگزیدن می‌گذارد هفت سال است که در خط فرآوری پیمان دارد و در پسینیان بروز رسانی ویژگی های رفاهی مناسبی مانند ورود و استارت بدون کلید، برف پاک کن ها و چراغ های خودکار و البته سقف تمام شیشه ای را اضافه کرده است. ولی با همه اینها بر روی جاده ASX شما را به یاد شاسی بلندهای دیزلی کهنه می‌اندازد.

mitsubishi ASX 2017

mitsubishi ASX 2017

اگر به دنبال خودرویی سبک، ارزان برای گذراندن امور روزمره شهری می‌گردید باید بگوییم که mitsubishi ASX ماشین دلخواه شما نیست. ولی اگر به دنبال یک اس یو وی کوچک، قابل اعتماد و آسان و البته با ظاهری شیک هستید گزینش درستی کرده اید.

ASX در کلاس اس یو وی های کوچک جزو بزرگترین ها محسوب می‌شود و از طراحی بیرونی منحصر به فردی برخوردار است. این ماشین از دید بسیار خوبی به کناره ‎ ها برخوردار بوده و با دگرگونی ها اعمال شده نمای جلویی دم دلپذیرتر گردیده و با خطوطی نرم تا عقب راستا یافته است. تا جایی که صندوقی با حجم قابل پروا هستی دارد.

mitsubishi ASX 2017

mitsubishi ASX 2017

ولی پس از اینکه نخستین بار دم را در جاده به جنبش درآوردید دریافتن می‌کنید سوار یک تراکتور هستید. البته تراکتوری با شاسی استوار، قابل اعتماد، کیفیت ساخت بالا و سواری آسان.

به نظر می‌رسد ASX در جاده بیش از اندازه سنگین است و موتور سیکلت دیزل نیز به بهتر شدن اوضاع کمکی نمی‌کند حتی اگر صدای زوزه دم را دربیاورید.

پیشرانه خودرو پر سر وصدا بوده و به آهستگی شتاب می‌گیرد و البته نقش گیربکس تنبل ASX در این شتابگیری کند را نباید فراموش کرد. این کندی به ویژه در آغاز جنبش پس از توقف کامل مشهود تر می‌باشد.

میان ASX و اس یو وی های کهنه دهه هفتاد میلادی از دو نظر همانندی هستی دارد. پیش درآمد کندی و شتاب پایین هردو که در باره دم روشنگری داده شد و دیگری فضای جادار درونی.

به راستی در تو یا درون ASX شما شاید حس یک کاروان سیار را داشته باشید ولی بی گمان دریافتن یک اس یو وی کامپکت و کوچک را ندارید که این باره می‌تواند ناتوانی دینامیکی خودرو را جبران کند.

اگر می‌خواهید با یکی دیگر نقاط قوت ASX آشنا شوید بس است دکمه گرد برجسته کنار دسته دنده را فشار دهید تا سیستم چهار چرخ متحرک دم پرکار شود.

هرچند این آزمایش به رانندگی تو یا درون شهر اندک گردید و بخت بررسی این خودرو در راه آفرود فراهم نشد ولی این امکان به هستی آمد تا کشش سیستم چهار چرخ متحرک را در جاده های نمور بررسی کنیم.

وقتی با خودرویی مثل ASX طرف هستید که هفت سال در خط فرآوری بوده نباید چشمداشت داشته باشید چیزی برای غافلگیر کردن شما هستی داشته باشد. با هستی برخی آپدیت های نوین ولی نمای بیرونی همانند یک ماشین کهنه است که با تزیینات کرومی کوشش در گیرا کردن دم شده باشد. ولی باوجود طراحی تاریخ گذشته دم برخی باور دارند می‌توان دم را یک طراحی کلاسیک دانست.

کهنه بودن در طراحی درونی بیشتر نمود دارد، جایی که فرمان، صندلی ها، داشبورد و پنل دربها تماما از کالا پلاستیک و بدون تزیینات خاصی می‌باشد. با هستی ارزان بها بودن ولی فضای زیادی برای پیمان دادن اشیا هستی دارد. شما می‌توانید با پیمان دادن همزمان چهار لیوان در جافنجانی ها یک مهمانی چای کوچک برگزار کنید.

mitsubishi ASX 2017

mitsubishi ASX 2017

سیستم مهار تهویه دلنشین عملکرد بسیار خوبی دارد. البته چه در حالت ربات و چه در حالت تنظیم دستی اندکی گیج کننده بوده و مدتی درازا می‌کشد به کار با دم در هنگام رانندگی خو کنید.

با هستی اینکه کم وبیش به تمام مهار ها از راه نمایشگر لمسی کنسول میان یا میانی دسترسی دارید ولی بیشتر دکمه ها و سوییچ های مهم همچنان حفظ شده است. این برای کسانی که کار با صفحه نمایش در هنگام رانندگی برای آنها دشوار بوده و خو به مهار های فیزیکی دارند پسندیده است. البته هستی مهار سیستم صوتی و پیوندیدن بلوتوث تلفن بر روی فرمان نیاز شما به نمایشگر لمسی را تا حد زیادی کاهش داده است.

سیستم مهار صوتی خودرو عالی کار می‌کند. ولی در زمانی که تلاش می‌کنید با پیوندیدن بلوتوث تلفن شماره شخصی را بگیرید شدنی است این پیوندیدن قطع شود. ولی در دیگر موارد بخصوص فرمان ها پیوسته با پخش صوت کاملا پاسخگو است.

mitsubishi ASX 2017

mitsubishi ASX 2017

از طرفی در ASX با امکانات رفاهی متعددی نیز روبرو خواهید که از دسته دم می‌توان به گرمکن صندلی ها و برف‌پاک‌کن و چراغ های ربات اشاره کرد. اگر با کیسه های پر از خرید از فروشگاه می‌آیید یا باری حجیم را حمل می‌کنید نیازی نیست برای پیدا کردن سوییچ در جیبتان به خود دردسر بدهید چرا که سیستم ورود بدون کلید ASX در اینجا به کمک شما خواهد شتافت.

شاید یکی از چیزهایی که کمبود دم در خودرو حس می‌شود سنسور پارک جلو است. با هستی داشتن سنسور و دوربین پارک عقب ولی به علت فرم چهارگوش و جعبه ای در جلو برآورد اینکه چه مقدار فضا تا راهبند جلویی دارید شدنی است اندکی دشوار باشد. از دسته مواردی که احتمالا برایتان گیرایش زیادی خواهد داشت سقف شیشه ای ASX خواهد بود. این گیرایش در هنگام باز کردن دربها و روشن شدن LED های سقف که تلالو زرین رنگی در تو یا درون کابین برپایی می‌کنند بیشتر هم خواهد شد.

mitsubishi ASX 2017

mitsubishi ASX 2017

با هستی اینکه خبری از سیستم استارت استاپ نیست ولی مصرف سوخت دم با ۶ لیتر در صد کیلومتر کاملا پذیرفتنی است. با پروا به آنکه این mitsubishi با بها ۳۶۴۹۰ دلار در رده های میانی کلاس خود پیمان دارد مصرف سوخت پایین می‌توان به جلب نظر مشتری کمک نماید.

mitsubishi ASX پسندیده خانواده های جوان با کودکان کم سن و سال است که نیاز به فضای بزرگ و در همان سان اتومبیلی مطمئن دارند. البته باید گفت که پس از گذشت هفت سال این اس یو وی نیاز به تغییراتی بیش از چیزی که اکنون هست دارد.

mitsubishi ASX 2017

mitsubishi ASX 2017

مشخصات mitsubishi ASX تیپ XLS

بها : ۳۶۴۹۰ دلار

پیشرانه : ۴ سیلندر ۲٫۲ لیتری توربو دیزل

نیرو/ گشتاور : ۱۴۳ اسب بخار / ۳۶۰ نیوتن متر

گیربکس : شش دنده ربات

منبع : motoring

بررسی mitsubishi ASX 2017 ، پیرمرد هفت ساله !



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



مطالب محبوب
اینستاگرام