سایت جامع خودرو در ایران


» وضع خودروسازان درونی امیدوارکننده نیست ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶

وضع خودروسازان درونی امیدوارکننده نیست

دسته بندی : خودرو تاریخ : جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵


وضع خودروسازان درونی امیدوارکننده نیست
عضو کمیسیون صنایع و معادن سنا شورای اسلامی، کیفیت و سرمایه در گردش را دو چالش جدی صنعت خودروسازی اعلام کرد و گفت: فرآوری خودروهای فاقد کیفیت رقابتی و سرمایه در گردش نامناسب، دشواری ها زیادی را پیش روی بازار خودروهای درونی پیمان داده است.
به گزارش ایرنا : عبدالله رضیان از شرایط کنونی خودروسازی در ایران آشکارکردن نگرانی کرد و افزود: بدبختانه شوربختانه شرایط امروز صنعت خودرو ایران چندان امیدوارکننده و خوشنودی بخش نیست.
وی پافشاری کرد مهمترین دشوار صنعت خودرو کیفیت تولیدات درونی است و گفت: باید خودروسازان محصولاتی با کیفیت بالا و رقابتی فرآوری کنند تا افزون بر پاسخگویی به نیاز مشتریان درونی، شرایط خوبی را در بازارهای صادراتی به دست آورند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن سنا شورای اسلامی درباره چالش سرمایه در گردش صنعت خودرو ایران افزود: بدبختانه شوربختانه هستی این دشوار مایه افزایش میزان بدهی خودروسازان به تکه سازان و رشد خواسته ها معوق واحدهای تکه سازی شده است.
رضیان اضافه کرد: امروز باید منابع مالی مناسبی برای تامین سرمایه در گردش در کمر بستن خودروسازان بویژه تکه سازان پیمان گیرد.
وی پافشاری کرد با انعقاد پیمان نامه همکاری با peugeot و citroen و در آینده نزدیک با شرکت renault، می توان دورنمای خوبی را برای صنعت خودرو ایران ترسیم کرد.
این نماینده سنا پیش بینی کرد همکاری های جدید خودرویی بر روند کار و جنبش تکه سازان درونی و اشتغالزایی کشور نقش موثری داشته باشد و مایه رونق و بهبود شرایط تکه سازی کشور شود.
وی از وضع ارایه خدمات پس از فروش در صنعت خودرو انتقاد کرد و گفت: به انگیزه شرایط انحصاری حاکم بر بازار خودروهای درونی، چگونگی فروش و خدمات پس از فروش در صنعت خودرو ایران چندان خوشنودی بخش نیست.
وی افزود: بازرسی ناکافی بر بخش خدمات پس از فروش مایه شده است همچنان خدمات پسندیده و با استاندارد بالا در این بخش ارایه نشود.
رضیان گفت: امروز با پروا به نگاه موجود درباره تولیدات جدید، باید کیفیت فرآورده و خدمات پس از فروش خودروسازان افزایش یابد و این فرمایش با اجرای الگوهای کامیاب و بازرسی شرکت های بیگانه طرف پیمان نامه شدنی می شود.
وی درباره هدفگذاری ۳۰ درصدی تولیدات جدید در همکاری با شرکت های بیگانه اضافه کرد: باید کیفیت تولیدات و ارایه خدمات پس از فروش ارتقا یابد تا خودروهای جدید نیز در بازارهای بیگانه باره پروا مشتریان پیمان گیرند.
چهارمین همایش جهانی صنعت خودرو با جستار فروش و خدمات پس از فروش، بیست و چهارم و بیست و پنجم بهمن ماه در مرکز همایش های جهانی برج زادروز تهران برگزار می شود.
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در واپسین گزارش خود درباره خدمات پس از فروش اعلام کرد: در یک پژوهش، با بیش از ۵۶۰ هزار تن از مشتریانی که به نمایندگی های مجاز خدمات پس از فروش ۲۲ شرکت عرضه کننده خدمات پس از فروش خودروهای سواری مراجعه کرده اند،‌ مصاحبه شد.
بر پای بست این گزارش، بیشترین انتقاد مشتریان متوجه کمبود یا نبود قطعات یدکی، ‌هزینه تراشی بی باره، انجام ندادن کار یا رفع ایراد، کیفیت پایین قطعات و تعمیر و همچنین کمبود نمایندگی های مجاز بود.
خوشنودی مشتریان در ۶ ماه نخست امسال نسبت به دوره همانند پارسال ۹ دهم درصد افزایش یافت.
در مطالعه رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش، شاخص هایی مانند زمان صرف شده برای تعمیر، برخورد و پاسخگویی، هزینه پرداختی و کیفیت خدمات و پخش شبکه خدمات پس از فروش بررسی شد.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



آخرین دیدگاه‌ها

    مطالب محبوب
    اینستاگرام