سایت جامع خودرو در ایران


» جانبداری در اعلام نتایج نمی‌کنیم ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶


مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران:

به گزارش تازه ها خودرو ، مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در پاسخ به پرسش روزنامه «دنیای خودرو» در باره شبهات و اتهامات جانبداری وارد به این شرکت اعلام کرد: «ما ایران‌خودرو را به‌سرنویس شرکت برتر در بخش خدمات پس از فروش ارزیابی کردیم، برخی این کار را جانبداری می‌دانند. اگر این کار جانبداری بود، چرا این شرکت در بخش کیفیت در پایین جدول پیمان دارد. عدالت در اعلام شاخص‌های کیفی باید در هر دو سمت مشتری و خودروساز رعایت شود تا هر دو قشر به اعلام شاخص‌های کیفی اعتماد پیدا کنند.»

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

اشکان گلپایگانی در باره کاربردی بودن شاخص‌ خوشنودی‌مندی مشتریان در کنار شاخص IQS روشنگری داد: « وقتی می‌خواهم برای دوستان یا خودم ارزیابی کنم، از رتبه‌بندی میزان خوشنودی‌مندی مشتریان در کنار شاخص IQS کاربرد می‌کنم، زیرا باید شرکت‌ها در کنار هم سنجش و ارزیابی شوند. مردم و مصرف‌کنندگان نیز برای افزایش کیفیت خودروها، شاخص IQS را از خودروسازان مطالبه کنند.»

وی گفت: «ما هدفمان این است که مردم را با عددهایی ازجمله میزان خوشنودی‌مندی مشتریان از خدمات فروش و پس از فروش شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده آشنا کنیم. مثلا در بخش میزان انطباق با قانون، تولیدکنندگان بهتر از واردکنندگان هستند ولی در زمینه کیفیت و خوشنودی‌مندی مشتریان گواه برتری واردکنندگان بر تولیدکنندگان هستیم.»

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد در باره دگرگونی ها خدمات پس از فروش خودرو در کشور گفت: «تغییر آیین‌نامه‌ پشتیبانی از مصرف‌کنندگان در ابتدای سال ۹۵ گام خوب و موثری در دگرگونی ها و دگرگونی خودروسازی و خدمات پس از فروش خواهد داشت. در آیین‌نامه‌ جدید شاخص‌های جدید برای گسترش‌ شبکه خدمات پس‌ از فروش را مشخص کردند تا ضمن ارتقای کیفیت، گواه ارزیابی خوب در این زمینه باشیم.»

گلپایگانی همچنین درخصوص میانگین ایرادات سه‌ماهه نخست خودروهای تولیدشده در ایران، خودروهای بومی و خودروهای تولیدشده در گیتی بر پای بست شاخص IQS به روزنامه «دنیای خودرو» گفت: «میانگین ایرادات سه‌ماهه نخست هر خودروی مونتاژی و تولیدی در ایران ۳.۸ (برابر با ۳۸۰ امتیاز شاخص IQS) است، در حالی که این رقم در گیتی برابر با یک تا ۱.۵ بدی در هر خودرو است. ضمن اینکه بدترین میزان ایراد در میان خودروها تولیدشده در ایران در دو سال پیش مربوط به سه‌ماهه نخست به کارگیری خودرو۶.۲ بود که امسال به ۴.۸ رسیده است.»

وی همچنین معتقد است: «اگر مشتری شاخص IQS را از خودروسازان بخواهند، می‌تواند در رشد کیفیت خودروهای تولیدی تاثیرگذار باشد. این شاخص، میزان بدی‌های یک خودرو در سه‌ماهه نخست به کارگیری هنگام است. باید تمرکز مخاطبان را به سمت کیفیت و به‌خصوص IQS سوق داد تا خودروسازان متوجه شوند مردم مطالباتی در بخش کیفیت دارند و باید هنگام‌ها، کیفیت را تغییر دهند. مطمئنا اگر مشتریان به سمت کیفیت بالا هدایت و متمرکز شوند، دشواری ها کیفیت به‌بازبینی بهبود چشمگیر پیدا می‌کند.»

گلپایگانی درباره برگزاری چهارمین دوره همایش میان‌المللی صنعت خودرو با جستار خدمات پس از فروش اعلام کرد: «از سال گذشته پس از کمپین، نظر وزیر صنعت، معدن و بازرگانی این بود که دگرگونی ها و بهبود شرکت‌ها آگاهی‌رسانی نمی‌شود. نظر وزیر این بود که برای تغییر وجهه صنعت خودرو در میان مردم باید دگرگونی ها مثبت در این شرکت‌ها آگاهی‌رسانی شود. با همین پیش‌زمینه و با سیاست وزارت صنعت، معدن و بازرگانی در بخش خوشنودی‌مندی مشتریان، جستار همایش میان‌المللی امسال، فروش و خدمات پس از فروش در نظر گرفته شد. البته بیشتر تمرکز به سمت خدمات پس از فروش سوق پیدا کرد تا فروش.»

وی پیوستگی داد: «اهداف ما این بود که شاخص‌هایی را که وزارت صنعت، معدن و بازرگانی روی خودروسازان فشار آورده بود که تغییر دهند، برای خودروسازان و مردم روشنگری بیشتری دهیم و بگوییم چرا باید به این سمت جنبش کنیم. برای رسیدن به کیفیت دلخواه در صنعت خودرو، شاخص‌های بسیاری دخیل هستند و باید این دگرگونی ها مثبت در این شاخص‌ها بدست خودروسازان انجام شود. هدف تیم برگزاری همایش میان‌المللی صنعت خودروی ایران پوشش رویدادها و الگوهای مهم در صنعت خودروی ایران برای مخاطبان ایرانی و بیگانه و به کارگیری بیگانه‌ها برای انتقال تجربیات مثبت برای برپایی دگرگونی ها بوده است. در این همایش دنبال این آموزش‌ها برای شرکت‌ها و نمایندگی‌های خدمات پس از فروش بودیم و برای رسیدن به استانداردها و دگرگونی ها لازم بود.»

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد در باره کارایی این همایش گفت: «اگر بخواهیم تحلیل واقع‌بینانه داشته باشیم، بسیاری از مخاطبان این همایش با راهکارها و روش‌های سامان‌یابی خدمات پس از فروش آشنایی نداشتند و این همایش فرصت مناسبی برای این آشنایی به هستی آورد. در بسیاری مواقع پس از برگزاری چنین رویدادهای بزرگی، موضوعات مطرح‌شده در همایش پیگیری نمی‌شود و فراموش می‌شود. اگر موضوعات مطرح‌شده در این همایش دو روزه پیگیری نشود، به راستی هیچ برداشت مثبتی از همایش نشده است. در نظر داریم نکات مثبت همایش را از راه وزارت صنعت، معدن و بازرگانی به خودروسازان و شرکت‌های خدمات پس از فروش بفرستیم و خواستار اجرای هنگام شویم.»



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب