سایت جامع خودرو در ایران


» رکورد فروش جنرال موتورز، سومین خودروساز بزرگ جهان در ماه فوریه ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶


روزهای خوش غول آمریکایی

جنرال موتورز در سال ۲۰۱۶ پس از فولکس واگن‌واگن و toyota با فروش نزدیک به ۹٫۶ میلیون دستگاه خودرو، همچون سال‌های بازپسین به تازگی، سومین خودروساز بزرگ جهان فرنام گرفت. از این میزان، بیشترین فروش مربوط به بازار چین با ۳٫۹ میلیون دستگاه می‌شود درحالی‌که منطقهٔ آمریکای شمالی دربرگیرنده ایالات‌متحده و کانادا نیز با ۳٫۳ میلیون دستگاه در جایگاه دومین بازار پرفروش جنرال موتورز در سال ۲۰۱۶ پیمان دارد. افزون بر این، برزیل با ۳۴۶ هزار، انگلستان با ۲۸۹ هزار و آلمان با ۲۶۰ هزار دستگاه نیز در رتبه‌های بعدی پیمان دارند.

جی ام سی

ولی این تنها کامیابی غول خودروسازی آمریکا نیست چراکه جنرال موتورز در ماه فوریهٔ ۲۰۱۷ نیز رکوردی را در فروش محصولاتش به ثبت رساند به‌نحوی‌که فروش این شرکت در این ماه ۷ درصد نسبت به فوریهٔ گذشته افزایش داشته است که بهترین فروش فوریهٔ GM از سال ۲۰۰۸ محسوب می‌شود. دراین‌میان، فروش پیک‌آپ‌های جنرال موتورز افزایش ۱۱ درصدی داشته و شورلت مالیبو نیز با رشد فروش چشمگیر ۷۵ درصدی روبرو شده است. همچنین میانه بها هر دستگاه از محصولات جنرال موتورز نیز به ۳۴,۹۰۰ دلار افزایش یافته است که این هم یک رکورد دیگر در فوریه محسوب می‌شود.

gms-2014-north-american-car-and-truck-of-the-year-finalists-1024x682

دستیار بزرگتر GM در ایالات‌متحده دراین‌باره گفته است:

«راهبرد فروش جدید ما نتایج بسیار قدرتمندی در بر داشته و بها میانه محصولات همهٔ برندهای ما نیز رشد قابل‌توجهی داشته است. افزون بر این، سود عملیاتی ما هم به‌سرعت در حال افزایش است و در یکی از سودآورترین دوران خود پیمان داریم».

در سوی دیگر یکی از برندهای جنرال موتورز یعنی buick، در بهترین چگونگی تاریخ خود پیمان دارد به‌گونه‌ای که فروش جهانی این برند ریشه دار آمریکایی در سال ۲۰۱۶ از مرز یک ‌میلیون دستگاه گذشته و برای نخستین بار به ۱,۰۴۶,۷۴۶ دستگاه رسید. این‌ یک نقطهٔ بازگشت برای buick محسوب می‌شود که در درازا تاریخ ۱۱۳ سالهٔ خود هیچ‌گاه بدان دست پیدا نکرده بود. این شرکت در سنجش با سال ۲۰۱۵، نزدیک به ۲۰۰ هزار دستگاه فروش بیشتری داشته است که رشدی ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد و بالاترین نرخ افزایش فروش در میان همگی برندهای خودروسازی بزرگ و میان‌المللی جهان محسوب می‌شود. بدین ترتیب برای چهارمین سال پیاپی، buick رکورد فروش جهانی خود را شکسته است.

buick-05

دستیار بزرگتر فروش، خدمات و بازاریابی جهانی buick «Duncan Aldred» دراین‌بستگی گفته است:

«درخواست برای خودروها و SUV های خوشگل، آرام، لوکس و راحتی که buick به بازار عرضه می‌کند همچنان در سراسر جهان رو به افزایش است. ما تجربهٔ رانندگی محصولاتمان را با خدمات پس از فروش تکمیل می‌کنیم که همواره در میان بالاترین سطح کیفی خدمات پس از فروش در صنعت خودروسازی پیمان دارد».

buick-lacrosse-2017

در حال آماده buick پس از فولکس واگن‌واگن دومین برند پرفروش در بازار چین محسوب می‌شود درحالی‌که آکورا، audi، اینفینیتی و لینکلن از رقبای کلیدی دم در بازار ایالات‌متحده هستند. همچنین در همین بازار فروش buick به بالاترین میزان طی ۱۱ سال گذشته رسیده است. کراس‌اوور کوچک انکور که چهار سال پیش بدست buick شناسایی شد طی این مدت هرسال با افزایش فروش روبرو شده است و در سپتامبر ۲۰۱۶ با فروش بیش از ۷ هزار دستگاه بهترین ماه فروش خود را در ایالات‌متحده تجربه نمود. این کراس‌اوور دوست داشتنی برای سال ۲۰۱۷ باره فیس‌لیفت و به‌روزرسانی پیمان گرفته و به گردآور‌ای از امکانات اتصالی چون صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی استاندارد، اینترنت وای فای ۴G LTE، کارپلی opel و اندروید اتو گوگل مجهز شده است که هیچ رقیبی در این سگمنت چنین تجهیزاتی را ارائه نمی‌کند.

buick-encore-2017-01

از سوی دیگر، buick بدست مراجع معتبری چون جی‌دی پاور از لحاظ ایمنی و قابلیت اطمینان نیز در رتبه‌های بالایی پیمان گرفته است تا جایی که بر پایه پسینیان نظرسنجی‌ها، خریداران آمریکایی کیفیت و ارزش بالا را ازجمله انگیزه ها خرید محصولات buick سرنویس کرده‌اند. افزون بر این، در ماه سپتامبر به کراس‌اوور جدید buick اینویژن، از سوی IIHS رتبهٔ ایمنی Top Safety Pick Plus اعطا شد که بالاترین امتیاز این سازمان است.

buick-envision-2016-01

بدین ترتیب کاملاً مشخص است که جنرال موتورز پس از ورشکستگی سال ۲۰۰۹ با مدیریت و راهبرد کاملاً جدیدی قدرتمندانه به صحنۀ پررقابت خودروسازی بازگشته است. این خودروساز معظم با حذف برندهای زیان ده و تمرکز بر روی برندهای اصلی، روند احیاء خود را آغاز نمود که پسینیان نمونۀ دم فروش برند زیان ده اوپل به peugeot-citroen است. بدین ترتیب جنرال موتورز می‌تواند با سرمایه‌ای که از فروش اوپل به دست آورده است، در برندهای دیگر خود سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که روند کامیابی‌های جنرال موتورز همچنان در امسال پیوسته داشته و حتی با فروش اوپل سرعت گیرد.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها


مطالب محبوب
اینستاگرام