سایت جامع خودرو در ایران


» گلایه مسافران از حمل‌ونقل جاده‌ای ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶

گلایه مسافران از حمل‌ونقل جاده‌ای

دسته بندی : اخبار ، خودرو تاریخ : چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶


به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، کسانی که با به کارگیری وسایط ترابری میان شهری مسافرت می کنند، دارای حقوقی هستند که یکی از این حقوق، به کارگیری وسیله نقلیه تندرست و مطمئن است. با این هستی برخی گلایه مخاطبان سرویس دشواری ها مردم نشان می دهد در تعطیلات نوروز بازرسی دقیقی بر عملکرد برخی شرکتهای مسافربری جاده ای چهره نگرفته است.
یکی از مخاطبان در این باره نوشته: درود در تاریخ ۱۱ فرو ردین ۹۶ با اتوبوس ساعت ۱۰ از شهرستان نور مازندران به سمت تهران جنبش کردیم که در ساعت ۱۲:۳۰ اتوبوس ویران شد و تا ساعت ۱۵:۳۰ در جاده بودیم.راننده از آغاز به مسافرین میگفت که تماس گرفته و خودرو کمکی در راه است که بعدا متوجه شدیم دروغ گفته و تا ساعت ۱۴ تماسی نگرفته است. نزدیک ساعت ۴ خودرو کمکی آمد که آنهم دشوار داشت و مایه شد۲ مرتبه میان راه اتوبوس توقف کند و نزدیک ساعت ۱۹:۳۰ به تهران رسیدیم تماس های مکرر با راهداری مازندران هم به هیچ نتیجه ای نرسید.هربار که تماس می گرفتم ۳۰ یا ۳۵ تن جلوتر از من در رسته چشمداشت بودند و پس از چند دقیقه تماس خودبه خود قطع می شد به راستی در این روزها نمیشود بازرسی بیشتری بر کار رانندگان و ترابری شهری باشد؟ اینهمه حرف می زنند همه شعار است؟

تصویب نامه هیات وزیران درباره تخلفات
در پاسخ به این هموطن باید گفت تصویب نامه هیات وزیران درباره روش اجرای قوانین موجود در پهنه راه، با شماره ۱۵۹۳۲۹ گذشته نگار ۱۵ آبان ۹۱ به روشنی مشخص کرده شرکتهای ترابری و مسافربری مکلفند خودروهایی که اقدام به جابجایی بار و رهسپار می کنند را از لحاظ داشتن اسنادی مانند معاینه فنی و بیمه شخص ثالث مهار کرده و همچنین هستی برخی ساز و برگ و ملزومات از دسته جعبه کمکهای اولیه، کپسول آتش نشانی و… در وسیله نقلیه همگانی را مهار کنند.
در این تصویب نامه مرجع رسیدگی به تخلفات شرکتهای مسافربری کمیسیونی در برگیرنده نمایندگان وزارت راه و سازمان راهداری و ترابری جاده ای، شهربانی راه و صنف مربوطه است که محل برپایی این کمیسیون در سازمان راهداری و ترابری جاده ای است.
لذا مسافران هر گونه شکایتی درباره وسیله نقلیه همگانی که فاقد سلامت فنی بوده یا در میان راه دچار نقص شده و راننده نسبت به انتقال مسافران با وسیله دیگر و جایگزینی وسیله نقلیه خود اقدام نکرده است را باید به سازمان راهداری و ترابری جاده ای یا در استانها به گردانیدن همه راه و ترابری منتقل کنند.

تصاویر تصویب نامه هیات وزیران



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


مطالب محبوب
اینستاگرام