سایت جامع خودرو در ایران


» تند ترین خودروهای audi حالت دریفت نخواهند داشت ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶


حالت‌ دریفت در حال همه‌گیر شدن در میان خودروهای اسپرت سراسر جهان است؛ ولی به نظر می‌رسد در خودروهای audi اسپرت گواه هنگام نخواهیم بود.

استفان ریل، رئیس بخش گسترش‌ی audi اسپرت، به کارگیری حالت دریفت را در خودروهای این شرکت رد کرده و تأکید کرده است که دریفت تنها مایه تلف شدن زمان و از میان رفتن تایر می‌شود؛ بنابراین اگر بخواهید با یک audi مدل اسپرت با ظاهری هجومی، تایرهایی در حال دود کردن و دریفتی با مهار عالی خودنمایی کنید، ناچار خواهید بودبه جای فشار دادن یک دکمه، برای مهار خودرو به خودتان متکی باشید.

ریل می‌گوید:

هیچ حالت دریفتی نخواهیم داشت. نه در R8، نه در RS3، نه در RS6 و نه در RS4. من دلبستگی‌ای به این حالت‌ ندارم و هیچ دلیلی برای به کارگیری هنگام‌ نمی‌بینم. به نظر ما هیچ حسی در نشستن پشت فرمان و سوزاندن تایرهای عقب هستی ندارد، چون سرعتی هستی ندارد.

به نظر می‌رسد ریل و تیم وی در حال بی بهره کردن خود از ترفندی هستند که ثابت شده میان خریداران مشتاق، دوست داشتنی است و انجام هنگام از نظر فنی دشوار نیست. این روش، بسیار امن‌تر از نگه داشتن دکمه‌ی مهار پایداری برای خاموش کردن همه‌ی ابزار الکترونیکی ایمنی است؛ کاری که audi اسپرت به راستی به شما دستور‌ی انجام هنگام را می‌دهد.

ریل می‌گوید:

می‌توانید با نگه داشتن دکمه‌ی خاموش کردن ESP برای سه ثانیه، خودتان دریفت را انجام دهید. در این چهره، خودرو حتی اگر کاملا از مهار بیرون شود، پادرمیانی نخواهد کرد؛ چون شما از خودرو چنین درخواستی کرده‌اید. به راستی شما با فشردن هنگام دکمه مهار کامل خودرو را می‌خواهید و خودرو هنگام را به شما واگذار می‌کند.

امروزه نزدیک به همه‌ی خودروهای تند، از ford گرفته تا ferrari، با حالت دریفت عرضه می‌شوند تا رانندگان هنگام‌ها بتوانند تنها با فشار دادن پای خود روی ماشین ۹۸ گاز و چرخاندن فرمان مثل ستاره‌های رالی به نظر برسند. خطرات مهار دریفت دستی بدست رانندگان (یا به گفته پدرانمان، رانندگی حقیق) مهم‌ترین پدافند اخلاقی را برای شرکت‌هایی که از نسخه‌های مهار کامپیوتری کاربرد می‌کنند، فراهم می‌کند.

در حالی که خرده گیران می‌گویند حالت‌های دریفت قابل اعتماد نیستند، پیروان استدلال می‌کنند که این روش بسیار ایمن‌تر از خاموش کردن همه‌ی ساز و برگ ایمنی است؛ چرا که هنوز هم یک سطح از مهار پایداری پشت هنگام هستی دارد.

فرانسیسکو فان میل، مدیر بخش M شرکت بی‌ام‌و در هنگام عرضه‌ی M550i xDrive گفت:

مهار دریفت بسیار ایمن‌تر از خاموش کردن همه چیز است. رانندگان می‌توانند از خودروی خود در یک راه لذت ببرند؛ ولی خودرو همچنان یک سطح دیگر از ایمنی دارد که اگر رانندگان خطایی مرتکب شوند، از هنگام‌ها محافظت کند.

ولی آیا این سطح اضافه از ایمنی به راستی برای عموم سودمند است؟ خرده گیران می‌گویند امکان ندارد بتوان رانندگان را به به کارگیری حالت‌های دریفت در جاده‌های برون‌شهری اندک کرد. در درستی همگی حالت‌های دریفت، گوشه‌ی لغزش خودرو را با اندک کردن گشتاور تحویل‌شده به چرخ‌های جنباننده و ترمز کردن ریزبین چرخ‌های غیرمحرک، حفظ می‌کنند؛ هرچند برخی خودروسازان از راهبرد‌های دیگری نیز کاربرد می‌کنند. معمولا برای خودروسازان نوشتن چند خط اضافه‌ در کد نرم‌افزاری برای مدیریت گوشه‌ی لغزش، ساده‌تر از یافتن فضایی آزاد روی داشبورد یا کنسول میانی برای دکمه‌ی حالت دریفت است.

موج حالت‌های دریفت با خودروی پیکار‌ای لوتوس ۲۱۱ آغاز شد که از دکمه‌های مهار کشش متغیر بهره می‌برد که می‌توانست گوشه‌ی لغزش خودرو را به‌چهره آنی تغییر دهد. ferrari یکی از نخستین تولیدکنندگان سوپرخودرو بود که حالت دریفت خود را با مدل F430 به رخ کشید و سپس سیستم هنگام را در مدل ۴۸۸GTB پیشرفت بخشید. پاگانی هم از چنین سیستمی کاربرد می‌کند و maclaren در خودروی ۷۲۰S جدید خود یک حالت دریفت تعبیه کرده است. ford این سیستم را در فوکوس RS به کار برده است و حتی مرسدس در E63 AMG، نسخه‌ی سرعتی یکی از سنتی‌ترین و محافظه‌کارانه‌ترین سدان‌های سایز میانه جهان، از چنین سیستمی بهره جسته است.

بی‌ام‌و در سال ۲۰۱۴ از هنگام هم فراتر رفت. این شرکت یک حالت دریفت در نمونه‌های اولیه‌ی خودروهای خودران سری ۲ کوپه و سری ۶ گرن کوپه پیمان داد تا خودروهای سریعی را نشان دهد که می‌توانند به خودی خود دریفت انجام دهند. این نشان می‌دهد به کارگیری یک حالت دریفت چه اندازه ساده است.

ولی هیچ‌یک از این اگزمپل برای مقال‌ها برای متقاعد کردن آریل، کافی نیست؛ کسی که پافشاری دارد هر راننده‌ای که به استاد‌ها و یارا خود اعتماد دارد، می‌تواند با یک خودروی audi اسپرت دریفت انجام دهد. همچنین، بیشتر خودروهایی که از حالت‌های دریفت کاربرد می‌کنند، محورعقب هستند؛ در حالی که تمام خودروهای audi اسپرت، چهارچرخ جنباننده هستند. در پایان، این پاسخ پایانی audi است:

خودرو به گونه‌ای که ما تعریف کرده و ساخته‌ایم، تند‌تر است و دریفت هم به راستی پسندیده معماری خودروهای ما نیست.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب