سایت جامع خودرو در ایران


» نبرد سدان‌های نیمه لوکس، buick لاکراس در برابر kia کادنزا ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶


آمار و ارقام نشان می‌دهد که سدان‌های بزرگ در حال انحطاط هستند یعنی خودروهایی که زمانی جزء اصلی بازار ماشین آمریکا بودند؛ ولی آمار فروش رو به کاهش را که کنار بگذاریم (که در سال ۲۰۱۶ هشت درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ کاهش داشته است)، در حال آماده سدان‌های بزرگ بهتر از همیشه هستند. از دودمان جدید nissan ماکسیما گرفته تا شورلت ایمپالا و حتی chrysler 300 سالخورده ولی گیرا. برای سال ۲۰۱۷ ولی دو خودروی جدید به این بخش آمده‌اند که دم‌ها دودمان دوم kia کادنزا و دودمان سوم buick لاکراس هستند. خودروهایی که نسبت به دودمان پیشین خود تفاوت‌های بسیاری را تجربه کرده‌اند.

2017-kia-cadenza-2017-buick

buick به‌طورکلی به ساخت سدان‌های بزرگ سرشناس است ولی در چند دههٔ گذشته در این کلاس خودروهای چندانی را برای فروش عرضه نکرده است ولی این سازندهٔ ریشه دار آمریکایی حالا با شناسایی دودمان جدید سدان فول سایز لاکراس دوباره به ریشه‌های خود بازگشته است. در سوی دیگر kia وارون هرگز به‌سرنویس سازندهٔ سدان‌های بزرگ شناخته نمی‌شود ولی این شرکت چندی است با شناسایی مدل‌های کیوریس و کادنزا به این بخش وارد شده و حالا با شناسایی دودمان دوم کادنزا یکی از شیک‌ترین سدان‌های بزرگ بازار را ارائه کرده است؛ بنابراین تصمیم داریم این دو سدان بزرگ نیمه لوکس جدید را با یکدیگر سنجش کنیم ولی کدام‌یک تاج سلطنت را از دم خود خواهد کرد؟ برای یافتن پاسخ این سؤال، نسخه‌های فول آپشن لاکراس و کادنزا را برای یک هفته موردبررسی و سنجش پیمان داده‌ایم.

2017-kia-cadenza-2017buick2

مقام دوم kia کادنزا

امتیاز کلی: ۱۵۸ از ۲۰۰

رتبهٔ پایانی: ۷٫۹

نزدیک به یک دهه است که خودروسازان کره‌ای به کلاس سدان‌های لوکس یورش برده‌اند و حتی به‌تازگی برند جنسیس نیز مستقل شده است. دودمان دوم kia کادنزا در طراحی به‌طور کامل متحول شده است و از این لحاظ به سمت خودروهای آلمانی متمایل شده است. درواقع اگر همگی لوگوهای kia را در این خودرو با لوگوی چهار حلقهٔ audi جایگزین کنیم، بسیاری از کسان به‌راحتی باور خواهند کرد که این یک audi است. نمونهٔ باره آزمایش ما که از گونه فول آپشن بود دارای تجهیزاتی چون تریم درونی چرمی قهوه‌ای، رینگ‌های ۱۹ اینچی و… است. نمای درونی کادنزا همانند طراحی‌های بازپسین به تازگی بسیاری از سازندگان خودروهای لوکس به ویژهً audi است ولی کنترلرهای دم کمی گیج‌کننده هستند.

2017-kia-cadenza-front-left

به‌سرنویس یک سدان بزرگ، kia فضای پای کافی را در کادنزا ارائه کرده است که البته هنوز هم به لاکراس نمی‌رسد ولی فضای سر و شانهٔ دم کمی بیشتر از رقیب آمریکایی است. این خودرو مجهز به گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب، پردهٔ عقب خودکار و پوشش سقف جیر مصنوعی درجه‌یک است که به‌طورکلی این موارد در خودروهای با دو برابر بها kia پیدا می‌شوند؛ ولی در جایی که کادنزا به راستیً ناتوان کنش کرد دینامیک رانندگی بود. البته هیچ‌کس از یک سدان بزرگ و به ویژهً دیفرانسیل جلو چشمداشت هندلینگ عالی ندارد. این سدان کره‌ای به‌چهره استاندارد مجهز به یک پیشرانهٔ ۳٫۳ لیتری V6 با ۲۹۰ اسب بخار قوت و ۳۴۵ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو بدست یک گیربکس هشت سرعتهٔ خودکار انتقال پیدا می‌کند که عمدتاً عملکرد خوبی دارد ولی گاهی به‌روشنی مزاحمت برپایی می‌کند.

2017-kia-cadenza-profile

از لحاظ ارزش در برابر بها، kia کادنزا با بها ۴۵ هزار دلار در صدر کلاس خود پیمان می‌گیرد درحالی‌که بسیاری از ساز و برگ buick را هم ارائه می‌کند؛ ولی هرچند خرید کادنزا صرفه‌جویی در پرداخت پول را به همراه دارد ولی ما حاضریم پول بیشتری را برای خرید buick صرف کنیم. پیش از انجام آزمایش چشمداشت داشتیم که kia به ویژهً با این استایل جذابش پیروز شود ولی همان‌طور که گفته شد این خودرو دینامیک رانندگی خوبی ندارد و با دم یک سواری لذت‌بخش که درخور اتومبیلی لوکس باشد را دانستن نکردیم.

2017-kia-cadenza-dashboard

در بخش ظاهری، در کادنزا امضای kia یعنی جلوپنجرهٔ موسوم به پوزهٔ ببر همچنان دیده می‌شود که البته تو یا درون دم‌را میله‌های ستونی پُر کرده‌اند. درون چراغ‌های جلو و عقب نیز LEDهای Z شکل کار شده‌اند که هر دو در انتها به خط شانهٔ خودرو ختم می‌شوند که در سراسر پروفیل پهلویی کشیده شده است. اگر بخواهیم نقدی به طراحی این ماشین داشته باشیم می‌توان به نوار ویژه سنسورها اشاره کرد که با فرم نه‌چندان جالبی درون جلوپنجره پیمان گرفته است. البته این تکهٔ مهمی است که در ویژگی‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفتهٔ خودرو مانند کروز مهار تطبیقی نقش دارد ولی بهتر بود kia دم‌را به‌چهره متناسب‌تری طراحی می‌کرد.

در تو یا درون نیز کادنزا راحتی بالایی را ارائه می‌کند درحالی‌که تودوزی دم به‌طور کامل با چرم باکیفیت و خوش لمس انجام گرفته است. همانند لاکراس، کادنزا هم مجهز به نمایشگر سربالا است که سرعت و ناوبری را روی شیشهٔ جلو به نمایش درمی‌آورد تا راننده از جاده چشم برندارد؛ ولی buick در این زمینه پیشرو است چراکه اطلاعات سودمند دیگری را هم روی شیشهٔ جلو نشان می‌دهد. به‌طورکلی kia بیشتر امتیازات خود را به خاطر فضای درونی جذابش دریافت نمود یعنی جایی که دارای تریم چوبی، ساعت آنالوگ در مرکز داشبورد و صندلی‌های ملوس است. همچنین این خودرو به سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۲ بلندگو نیز مجهز است. هر دو خودرو به گردآورٔ قابل‌توجهی از قابلیت‌های رانندگی هوشمند هم مجهز هستند ولی بازهم لاکراس در این زمینه با توانایی پارک کردن موازی و ستونی بالاتر پیمان می‌گیرد. رویهمرفته اگر به دنبال یک سدان خانوادگی با بها پسندیده هستید، kia کادنزا می‌تواند گزینهٔ مناسبی باشد.

2017-kia-cadenza-rear-quart

مقام نخست buick لاکراس

امتیاز کلی: ۱۷۲ از ۲۰۰

رتبهٔ پایانی: ۸٫۶

دودمان جدید لاکراس را می‌توان تجدید زندگی buick تلقی کرد و هرچند به‌گمان کردن‌بسیار آمار فروش در ایالات‌متحده این را منعکس نمی‌کند ولی لاکراس جدید اوج کامیابی و رنسانس buick است. این خودرو علاوه بر برخورداری از ویژگی‌های کمک‌رانندهٔ پیشرفته، از طراحی بیرونی جدید و ملوس، یک پیشرانهٔ ۳٫۶ لیتری V6 بهبودیافته و یک حالت رانندگی اسپرت هم بهره می‌برد. نمای درونی این سدان فول سایز آمریکایی هرچند به پرزرق‌وبرقی kia نیست ولی نمی‌توان شکوه درونی دم‌را دوست نداشت. در اینجا تودوزی چرمی، صندل‌های برقی هشت جهته با گرمایش، تهویه و ماساژور و گرم‌کن غربیلک فرمان هستی دارد.

2017-buick-lacrosse-front-q

هرچند شاید لاکراس از لحاظ فضای درونی با رقبای آلمانی، سوئدی و یا حتی هم‌وطنش یعنی لینکلن کانتیننتال مطابقت نداشته باشد ولی در کلاس خود بسیار جادار و البته آسان است به‌گونه‌ای که فضای پا و سر دم کاملاً کافی و پسندیده است؛ ولی غیر از این‌ها، لاکراس در دودمان جدید خود نزدیک ۱۱۵ کیلوگرم سبک‌تر شده است درحالی‌که با ۳۱۰ اسب بخار قوت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور، در هر دو آیتم ۱۰ درصد بالاتر از کادنزا پیمان می‌گیرد. buick همچنین گیربکس شش سرعتهٔ دودمان پیش را با یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ جدید روان و کارآمد جایگزین کرده است.

2017-buick-lacrosse-profile

برای این سدان لوکس یک پکیج داینامیک با بها ۱۶۲۵ دلار قابل سفارش است کمک‌فنرهای تطبیقی را ارائه می‌کند. این آپشن مایه برپایی سواری روان و هموار حتی در پیچ‌های تند می‌شود. در همین حال یک پکیج دیگر بنام Driver Confidence نیز با بها ۱۶۹۰ دلار قابل سارش است که سیستم پارک خودکار، ترمز خودکار و کروز مهار تطبیقی را به ماشین اضافه می‌کند؛ ولی افزون بر این‌ها، سیستم چهارچرخ جنباننده هم برای لاکراس قابل سفارش است که این باره در کادنزا و حتی بسیاری از رقبا هستی ندارد؛ بنابراین با هستی معایب جزئی مانند فضای صندوق بار ناامیدکننده، buick لاکراس ۲۰۱۷ به‌گمان کردن‌بسیار بهترین خودرویی است که می‌توان در این رنج بها خریداری کرد.

2017-buick-lacrosse-dashboa

طراحی بیرونی این ماشین نیز بسیار ملوس است و الهاماتی از کانسپت‌های بازپسین به تازگی اونیر و آویستا در دم دیده می‌شود که به‌شدت خواستار فرآوری دم‌ها بودیم. این بدنهٔ ملوس و خوش‌تراش که بر روی رینگ‌های ۲۰ اینچی پیمان گرفته، لاکراس جدید را تبدیل به یکی شاهکارهای بازپسین به تازگی خودروسازی آمریکا نموده است. در تو یا درون نیز گواه طراحی کاملاً ملوس و لوکسی هستیم درحالی‌که خط چوبی تیرهٔ میانهٔ داشبورد بیش از همه جلب‌پروا می‌کند؛ ولی در بخش حجم صندوق بار هرچند buick با تنها ۴۲۵ لیتر در پس kia پیمان می‌گیرد ولی نمایندهٔ جنرال موتورز ویژگی‌هایی دارد که سدان کره‌ای فاقد دم است و دم صندلی‌های تاشو عقب است که امکان حمل اشیاء دراز مانند چوب گلف را فراهم می‌کند. از لحاظ فناوری هم جنرال موتورز در دودمان جدید لاکراس عالی کنش کرده است به‌گونه‌ای که برای دم سیستم اطلاعتی-سرگرمی Intellilink با توانایی پشتیبانی از اندروید اتو گوگل و کارپلی opel را به همراه اینترنت وای فای ۴G در نظر گرفته است.

در پایان می‌توان گفت غیر از فضای صندوق بار و بها، buick لاکراس نزدیک بهً در همگی موارد برتر از kia کادنزا است. این سدان لوکس آمریکایی دارای رانندگی بهتر، طراحی بهتر و فناوری بهتری است حتی اگر بها بالاتری داشته باشد. بها نسخهٔ چهارچرخ جنباننده فول آپشن لاکراس به بیش از ۵۰ هزار دلار می‌رسد درحالی‌که نمونهٔ دیفرانسیل جلوی باره آزمایش ما نیز نزدیک بهً ۳ هزار دلار بها بیشتری از کادنزا دارد درحالی‌که فاقد سانروف و گرم‌کن صندلی‌های عقب است ولی بااین‌حال این موارد هم قابل‌چشم‌پوشی هستند و بی گمانً buick لاکراس ۲۰۱۷ پیروز این نبرد خواهد بود.

2017-buick-lacrosse-rear-left-quarter

 

مشخصات فنی

  buick لاکراس kia کادنزا
بها آزمایش‌شده ۴۷,۴۴۵ دلار ۴۵,۳۴۰ دلار
پیشرانه ۳٫۶ لیتری V6 ۳٫۳ لیتری V6
قوت ۳۱۰ اسب بخار ۲۹۰ اسب بخار
گشتاور ۳۸۵ نیوتن متر ۳۴۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته خودکار ۸ سرعته خودکار
محور جنباننده جلو جلو
مصرف سوخت ۹٫۴ لیتر (ترکیبی) ۱۰٫۲ لیتر (ترکیبی)

منبع: nydailynews



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

مطالب محبوب