سایت جامع خودرو در ایران


» برنامه مرسدس برای شکست تسلا در زمینه فناوری خودران ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶

برنامه مرسدس برای شکست تسلا در زمینه فناوری خودران

دسته بندی : خودرو تاریخ : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶


برنامه مرسدس برای شکست تسلا در زمینه فناوری خودران
کمپانی مرسدس همواره پافشاری خاصی بر روی به کارگیری تازه ترین IT ها در محصولات خود داشته و خودروهای این شرکت از گذشته تاکنون جزو پیشرفته ترین گزینه های موجود بوده اند.
وقتی گفتگو از فناوری خودران باشد، می توان این کمپانی را جزو پیشگامان دانست؛ البته در سنجش با دیگر شرکت ها، اشتوتگارتی ها با سر و صدای کمتری در این راه جنبش کرده اند.به گزارش دیجیاتو بر بنیاد برنامه های مرسدس، نسخه فیس لیفت سدان فول سایز و لوکس S کلاس اواخر امسال وارد خیابان ها خواهد شد. آنگونه که اشتوتگارتی ها ادعا کرده اند، “این خودرو یک گام بزرگ دیگر به سمت آینده رانندگی خودکار خواهد بود.” هر چند به اعتقاد برخی این گفته شاید کمی اغراق آمیز باشد، ولی پیشینه این کمپانی جای تردیدی باقی نمی گذارد.
سال پیش وقتی مرسدس دودمان پنجم از E کلاس را با کد W213 شناسایی کرد، نشان داد توانایی زیادی در ساخت خودروهای بسیار هوشمند که توانا به هدایت خود هستند، دارد. این کمپانی با تکیه بر تجربه ۲۰ ساله خود در زمینه رانندگی نیمه خودکار، دودمان جدید E کلاس را با انبوهی از فناوری های خودران ارایه کرده است.
اشتوتگارتی ها، سیستم های کمکی باره نظر – از دوربین ها و رادارها گرفته تا عملکرد نرم فرماهن هنگام تغییر راه – برای کاربرد در S کلاس بهبود یافته و عملکرد بهتری خواهند داشت.
برای نمونه سیستم کروز مهار تطبیق پذیر S کلاس که از E کلاس امانت گرفته شده، توانا خواهد بود با تشخیص پیچ ها، میدان‌ها و باجه های عوارض در راه پیش رو سرعت خودرو را کاهش دهد.
برنامه مرسدس برای شکست تسلا در زمینه فناوری خودران
آقای میشائیل هافنر (Michael Hafner) مدیر بخش IT خودران مرسدس هنگام شناسایی فیس لیفت S کلاس در اظهار نظری دلچسب گفت که “این خودرو خواهد توانست بسیار بهتر از همگی سیستم هایی که تا به این تاریخ شناسایی شده اند، از راننده خود پشتیبانی کند.”
در درازا دو دهه پسین، مرسدس تلاش های زیادی را برای دستیابی به IT خودران – از سیستم کروز مهار تطبیق پذیر ساده گرفته تا سیستم پیشرفته ای که اکنون می تواند بدون نیاز به دخالت راننده برای دقایقی خودرو را هدایت کند – انجام داده است. بنابراین این چشم وهمچشمی را می توان به جای دوی سرعت به یک ماراتن تشبیه کرد که در هنگام ایستادگی و پشتکار برنده را تعیین می کند. از این گوشه است که مرسدس نسبت به رقیب خود یعنی تسلا با تجربه تر دیده می شود.
شرکت نوپای کالیفرنیایی خو دارد تازه ترین دستاوردها در زمینه IT خودران را حتی در مرحله بتا برای محصولات خود ارایه کند که این مساله گهگاه بدون به دیده داشتن فاکتورهایی مثل کارایی و قابل اعتماد بودن انجام می پذیرد. برای نمونه سیستم ترمز خودکار تسلا که در خودروهای این شرکت استاندارد بود، سال پیش به طور اسرارآمیزی از مدل S و مدل X حذف شد.
فرآوری مدل3 تسلا در خطر است
شاید انگیزه این فرمایش برخورد یا برخورد هایی بود که رخ داده بودند، ولی تسلا درباره علت جستار سکوت گزین کردن کرده و گفت که در حال رفع باگ های موجود است. وقتی نشریه Consumer Reports رتبه مدل S را به انگیزه حذف این قابلیت تنزل داد، تسلا سریعا دست با کار شده و با یک آپدیت از راه دور این ویژگی را دوباره به محصولات خود برگرداند.
مرسدس از ساختار و تشکیلات سازمانی بزرگ تری برخوردار است و آنگونه که در درازا تاریخ نشان داده صبر زیادی هم دارد. این کمپانی به جای ارایه ناگهانی ویژگی های جدید برای جلب نظر مثبت موسساتی مثل Consumer Reports، رو به یک بازی بلند مدت آورده است. اشتوتگارتی ها دستاوردهای خود در زمینه فناوری خودران را به آرامی شناسایی نموده و به طور همیشگی هم آنها را بهبود می بخشند. وقتی هم گفتگو از ایمنی باشد، نمی توان روشی بهتر از این در پیش گرفت.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



مطالب محبوب
اینستاگرام