سایت جامع خودرو در ایران


» نخستین تجربهٔ رانندگی با chevrolet اکوئناکس مدل 2018 ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶


نخستین بررسی دودمان سوم کاملاً بهبودیافتهٔ chevrolet اکوئناکس

-اشویل، کارولینای شمالی

بازار کراس‌اوورها امروزه بسیار شلوغ و رقابتی شده است. به همین منظور، chevrolet هم با دودمان جدید مدل اکوئناکس خود به‌تازگی حضور خود را در این بازار تقویت کرده است. chevrolet در اکوئناکس جدید ترکیبی نیرومند از آی تی‌های پیشرفته، نیروهای محرکه جدید و شاسی سبک‌تر را ارائه کرده است. این اکوئناکس مدل ۲۰۱۸ در نما نشان‌دهنده دودمان سوم است ولی درواقع از لحاظ مکانیکی دودمان دوم محسوب می‌شود. دودمان پیشین این کراس‌اوور که میان سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ فرآوری شد تا حد زیادی بر بنیاد همان پلت‌فرم دودمان نخست که به سال ۲۰۰۵ بازمی‌گردد ساخته شده بود؛ ولی در دودمان جدید، chevrolet تغییراتی بنیادین در این خودرو انجام داده که منجر به کاهش وزنی نزدیک به ۱۸۰ کیلوگرم شده است. اکوئناکس جدید همچنین در درازا هم نزدیک به ۱۳ اینچ کوتاه‌تر از دودمان پیشین شده درحالی‌که پایداری ساختاری دم نیز با به کارگیری تکنیک‌های جوشکاری پیشرفته و چسب‌های ساختمانی افزایش یافته است.

طراحی بیگانه اکوئناکس جدید محافظه‌کارانه بوده و از زبان طراحی جدید chevrolet مورداستفاده در مدل‌های مالیبو، ولت و بولت الهام گرفته است؛ بنابراین در بخش جلویی این کراس‌اوور جلوپنجره جدید chevrolet به همراه چراغ‌هایی باریک دیده می‌شود. دودمان پیشین اکوئناکس صرفاً به‌چهره دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ جنباننده عرضه می‌شد ولی این پلت‌فرم جدید از راه دیفرانسیلی که می‌تواند ارسال نیرو به چرخ‌های را قطع کند، بهترین ترکیب از هردو نمونه را ارائه کرده است. chevrolet می‌گوید این جستار مایه کاهشی جزئی در مصرف سوخت (نزدیک یک یا دو درصد) می‌شود. البته این شرکت هنوز هم برای مناطق با آب‌وهوای پسندیده نسخه صرفاً دیفرانسیل جلوی اکوئناکس را ارائه می‌کند.

دودمان دوم اکوئناکس به‌چهره استاندارد با یک موتور سیکلت ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو جدید عرضه می‌شود که ۱۷۰ اسب بخار نیرو و ۲۷۵ پوند فوت گشتاور دارد. شاید حجم و صدای یک موتور سیکلت ۱.۵ لیتری برای کراس‌اووری با وزن ۱۵۳۰ کیلوگرم ناچیز و کوچک به نظر برسد ولی این موتور سیکلت گشتاور بالایی دارد. این پیشرانهٔ ۱٫۵ لیتری برای ارائهٔ بیشینه گشتاور در دور موتور سیکلت پایین طراحی شده است چون با این تفکر شکل گرفته است که گشتاور در دور پایین برای کاربرد‌های شهری نسبت به گشتاور در رد لاین مفیدتر است. افزون بر این، در دورهای پایین نیرو فراوانی هم هستی دارد و در چهره پایین بودن پنجره حتی می‌توان صدای توربوشارژر را هم شنید؛ ولی بااین‌هستی در کنار این موتور سیکلت ۱٫۵ لیتری، دو پیشرانهٔ دیگر هم در بازار ایالات‌متحده قابل گزینش خواهد بود که دربرگیرنده یک یکتا ۲ لیتری چهار سیلندر توربو و ۱٫۶ لیتری توربودیزل می‌شود.

با وجودی که جنرال موتورز در بسیاری از محصولات خود گیربکس‌های هشت و نُه سرعتهٔ خودکار را ارائه می‌کند، پیشرانهٔ ۱٫۵ لیتری chevrolet اکوئناکس به همراه یک گیربکس شش سرعتهٔ خودکار عرضه می‌شود. این گیربکس کهنه است و کاملاً سن بالای دم دانستن می‌شود چراکه در جایگزینی دنده‌ها کُند کنش کرده و حس مناسبی از پاسخگویی‌ فشردن ماشین ۹۸ گاز نیز ارائه نمی‌کند. من چشمداشت دارم که یک گیربکس خودکار خوب به‌منظور ارائهٔ نیرو در هنگام فشردن ماشین ۹۸ گاز به‌ویژه هنگام بالا رفتن از سربالایی‌ها به‌سرعت یک یا دو دنده وارونه کند ولی گیربکس شش سرعتهٔ اکوئناکس کودن دانستن می‌شود. از این روی کاهش وزن این کراس‌اوور و پیشرانهٔ جدید پُرکشش دم بدست یک گیربکس بدون گیرایی که از آن بیش از یک دهه پیش است، تضعیف شده است.

کوه‌های Blue Ridge ترکیبی خوبی از جاده‌های پرپیچ‌وخم و مسیرهای بزرگراهی کوتاه را ارائه می‌کند که فرصت مناسبی را جهت انجام مانورهای تند فراهم می‌کند و از این روی مکان مناسبی جهت سنجش توانایی‌های اکوئناکس است؛ ولی این خودرو در اینجا دانستن ترسناکی ندارد و با دقت و اعتمادبه‌نفس به تغییر جهت می‌پردازد؛ بنابراین هرچند اکوئناکس جدید بیشتر پسندیده رفت‌وآمدهای شهری همراه با خانواده است ولی در بیرون از شهر و مسیرهای پرپیچ‌وخم نیز دانستن مناسبی دارد. افزون بر این، فرمانِ نسبتاً تند و ابعاد فیزیکی کوچک غربیلک فرمان نیز کمک می‌کند که اکوئناکس بسیار کوچک‌تر از نما کراس‌اوورش دانستن شود.

این کراس‌اوور آمریکایی با ضریب آئرودینامیک ۰٫۳۳ نیز در کلاس خود پیشرو است درحالی‌که سروصدای بسیار کم در اتاق دم‌هم کاملاً مشهود است به‌نحوی‌که هنگام جنبش کروز در بزرگراه هرگز نیاز نبود برای گفتگو کردن با یکدیگر صدای خود را بالا ببریم. افزون بر این، chevrolet در درازا سالیان گذشته برای بهبود فضای درونی خودروهای خود سخت تلاش کرده است که این تلاش بی درنگ در کابین دودمان جدید اکوئناکس قابل‌تشخیص است. تریم چرمی دورنگ مشکی-قهوه‌ای این کراس‌اوور بسیار خوب به نظر می‌رسد درحالی‌که طراحی جدید دم نیز دانستن لوکس‌تری از مدل پیشین دارد. بعلاوه، غربیلک فرمان با روکش چرمی خود دانستن خوبی در دست دارد و صندلی‌ها نیز آسان هستند.

در دودمان جدید این خودرو تهویهٔ خودکار دو منطقه‌ای به‌چهره استاندارد ارائه شده است درحالی‌که درمجموع شش پورت USB هم در سراسر کابین تعبیه شده که دو پورت برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده است. صندلی‌های عقب فضای پای کافی ارائه می‌کنند درحالی‌که هر دو صندلی عقب به‌راحتی با کشیدن یک دسته جمع می‌شوند که در این چهره فضای بار وسیعی برابر با ۱۸۰۰ لیتر به همراه یک محفظهٔ حمل بار در کف صندوق فراهم می‌گردد. از دیگر ساز و برگ استاندارد این خودرو، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MyLink است که از راه یک صفحه‌نمایش هشت اینچی لمسی ارائه شده و دربرگیرنده کارپلی opel و اندروید اتو گوگل هم می‌شود. افزون بر این، پکیج ناوبری هم با بها ۳۳۲۰ دلار قابل سفارش است و سیستم صوتی Bose نیز در تیپ‌های بالاتر ارائه می‌گردد. دراین‌میان، اینترنت ۴G وای فای نیز سواری با اکوئناکس را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

chevrolet همچنین گردآور‌ای از سیستم‌های ایمنی پیشرفته را هم برای اکوئناکس جدید تدارک دیده است به‌گونه‌ای که سیستم‌های هشدار نقاط کور، کمک به حفظ جنبش میان خطوط، هشدار برخورد از جلو و ترمز خودکار، همگی از ساز و برگ استاندارد دم هستند که با به کارگیری رادار و سنسورها کار می‌کنند. البته به‌طور پیش‌فرض سیستم هشدار برخورد از جلو بسیار در کار راننده دخالت می‌کند ولی خوشبختانه می‌توان چراغ چشمک‌زن دم‌را خاموش کرد. سیستم دید فراگیر هم که از بالا تصویر خودرو را به نمایش درمی‌آورد برای پارک کردن سودمند است ولی دوربین دید عقب کیفیت پایینی دارد.

بها chevrolet اکوئناکس ۲۰۱۸ از ۲۳,۵۸۰ دلار آغاز می‌شود که کمی کمتر از رقبای اصلی خود toyota رافور با بها ۲۴,۹۱۰ و ford اسکیپ با بها ۲۳,۷۵۰ دلار است. هردوی این کراس‌اوورهای هم‌کلاس اکوئناکس اسب بخار بیشتری دارند ولی chevrolet با ۲۷ نیوتن متر گشتاور بیشتر، بالاتر از ford و toyota پیمان می‌گیرد. یکی دیگر از برتری‌های اکوئناکس مصرف سوخت دم است زیرا در هر صد کیلومتر در شهر ۹ لیتر و در بزرگراه ۷٫۳ لیتر بنزین مصرف می‌کند درحالی‌که رافور و اسکیپ در هر صد کیلومتر در شهر ۱۰٫۲ لیتر و در بزرگراه ۷٫۸ لیتر بنزین می‌سوزانند. رویهمرفته من از راحتی و رانندگی آسان و خوب این کراس‌اوور با فناوری بالا لذت بردم. طراحی و پیشرانهٔ اکوئناکس کاملاً جدید است و به تنها چیزی که نیاز دارد یک گیربکس جدید است؛ ولی بااین‌حال پکیج کلی ارائه‌شده در اکوئناکس ۲۰۱۸ به نیازهای بسیاری از خانواده‌ها در هر فصل پاسخ می‌گوید.

مشخصات فنی

Chevrolet Equinox 2018
پیشرانه ۱٫۴ لیتری ۴ سیلندر توربو
نیرو ۱۷۰ اسب بخار
گشتاور ۲۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته خودکار
مصرف سوخت شهر ۹ لیتر/بزرگراه ۷٫۳ لیتر
محور جنباننده جلو
وزن ۱۵۳۰ کیلوگرم
گنجایش سرنشین ۵ تن
حجم صندوق بار ۸۴۵/۱۸۰۰ لیتر
بها پایه ۲۳,۵۸۰ دلار
بها آزمایش‌شده ۳۷,۹۳۵ دلار

 

منبع: Motor1



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

مطالب محبوب