سایت جامع خودرو در ایران


» آمیکو 224M و 122M، بارکش‌های تنومند ایرانی ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶


سام کاویانی: این روزها در رسانه‌های مکتوب و مجازی از پیکاپ‌های تنومندی سخن رانده می‌شود که ساخته دستان هنرمند صنعتگران میهنی است. این دو پیکاپ که اساساً یکی هستند و تنها در کدگذاری فرق دارند، آمیکو ۲۲۴M(نسخه دو کابین) و آمیکو ۱۲۲M(نسخه تک کابین) نام دارند. در این متن کوشش نمودیم که این خودروهای سنگین‌وزن را به‌کوتاهی شناسایی نماییم.


اگر چنانچه به آرم و نشان جلوپنجره آمیکو ۲۲۴M و برادر تک کابینش ۱۲۲M توجهی نکنیم، شاید در همان وهله نخست، این بلندقامتتان میهنی را با وانت‌بارهای ژاپنی و یا حتی آمریکایی نیز اشتباه بگیریم. روی‌هم‌رفته، تناسبات ابعادی تا حد شدنی در آنها رعایت شده و همه‌چیز همان‌طوری است که از یک پیکاپ تنومند چشمداشت می‌رود. این دو برادر تنومند از همگی زوایا گیرا و دلنواز هستند و رنگ متالیک، رکاب مجزا، دستگیره درب‌ها و آینه‌های کرومی و گارد ایمنی که بر روی آنها نصب شده، نما مستحکم و پرهیبتی را به این دو هدیه داده است. هرچند پیکره بیرونی این پیکاپ‌های میهنی به‌اندازه toyota هایلوکس از گیرایش بصری برخوردار نیست ولی بی‌شک از بسیاری رقبای چینی و هندی خود برتر بوده و از این حیث نمره بالایی کسب می‌کنند. در این میان، نسخه تک کابین و یا همان آمیکو ۱۲۲M تنها از درازا کمتری نسبت به نسخه دو کابین و یا همان ۲۲۴M برخوردار است.


تو یا درون کابین آمیکو ۲۲۴M و نیز ۱۲۲M، از طرح نسبتاً نوین و جوان‌پسندی بهره می‌برد. فرمان سه‌شاخه و چندکاره از فرمی اسپرت و بدیعی برخوردار است و همگی کنسول میانی هم تا اندازه ای آدمی را به یاد خودروهای ژاپنی، به‌خصوص ایسوزو می‌اندازد. جزییات نقره‌ای‌رنگ در جای‌جای کابین دیده می‌شوند و فضای تو یا درون اتاق نیز، از تنوع رنگ درخوری برخوردار است. امکانات رفاهی موجود کابین هم در جای خود پربار و چشمگیر هستند و مواردی چون صندلی‌های چرمی، دوربین دید عقب، صفحه‌نمایش لمسی LCD، آینه میان یا میانی الکتروکرومیک، سیستم مسیریاب ماهواره‌ای، سیستم تهویه دلپذیر خودکار، مهار سیستم صوتی از روی فرمان و …. در دم دیده می‌شوند.


قلب پیکاپ‌های نیرومند‌پنجه آمیکو با یک پیشرانه ساخت mitsubishi می‌تپد. این پیشرانه ۲٫۴ لیتری که از گونه دوگانه‌سوز است از توانی برابر ۱۴۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۰۰ نیوتن متر برخوردار است. استاندارد آلایندگی دم یورو ۵ و مصرف میانه سوخت در دم برابر ۱۰٫۷ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت است.


از دید ایمنی، آمیکو ۲۲۴M و ۱۲۲M از دو شماره کیسه هوا به‌طور استاندارد برخوردارند و سیستم‌های ضد بلوکه ترمز (ABS) و پخش الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) به‌طور استاندارد در آنها هستی دارد. درب‌های تقویت شده در برابر برخورد، ایموبلایزر و قفل ایمنی کودک هم از دیگر سامانه‌های ایمنی موجود در این پیکاپ‌ها هستند. پیکاپ‌های بزرگ تنه ساخت آمیکو از قابلیت آفرودی نیز سود می‌برند. قفل دیفرانسیل تمام خودکار در هر دو نسخه ۲۲۴M و ۱۲۲M به‌طور استاندارد تعبیه شده است و در آمیکو ۲۲۴M ترنسفر باکس سه حالته پیشرفته با دنده سنگین کمکی می‌تواند هر مانعی را برای این خودرو رفع و رجوع کند.


ولی آنچه در آمیکو ۲۲۴M و ۱۲۲M سخت تحسین‌برانگیز و درخور ستایش است قابلیت بارکشی این دو خودروست. تناژ ناخالص نسخه تک کابین و یا همان مدل ۱۲۲M برابر ۳۴۵۰ کیلوگرم و تناژ ناخالص نسخه دو کابین و یا ۲۲۴M برابر ۳۱۰۰ کیلوگرم است و این حد از گنجایش بارگیری، در میان همگی بارکش‌های میهنی و حتی وارداتی کم‌همانند است. فراموش نکنیم که تناژ وانتی چون toyota هایلوکس تنها ۲۷۰۰ کیلوگرم است.


درازا نسخه دو کابین و یا ۲۲۴M برابر ۵٫۵۶ متر و بلندی دم ۱٫۸۴ متر است. فاصله میان دو محور دم نیز برابر با ۳٫۴ متر است. درازا نسخه تک کابین و یا ۱۲۲M برابر ۵٫۳۴ متر و فاصله میان دو محور دم برابر با ۳٫۱۸ متر است. بلندی کلی دم نیز برابر با نسخه دو کابین است.


آمیکو، سازنده‌ای است که کار خود را از فرآوری موتورسیکلت‌های ارزان‌بها آغاز نموده و سپس به ارائه گونه ها و اقسام خودروهای بازرگانی مبادرت ورزیده است. حال این خودروساز نوبنیاد میهنی، پیکاپ‌های بزرگ تنه‌ای را ارائه می‌دهد که بر روی کاغذ از مشخصات خوب و ارزنده‌ای برخوردارند و درعین‌حال، گیرا و عامه‌پسند نیز هستند. امید می‌رود که کیفیت این بلندقامتان نوپا در پهنه کنش هم بدین گونه باشد و با بها‌گذاری پسندیده، مشتری میهنی را از خرید وارداتی‌های گران‌بها بی‌نیاز کنند.

منبع:
AMICOIR.COM



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

مطالب محبوب