سایت جامع خودرو در ایران


» دودمان جدید بسترن B50 به سوی ایران ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
پنج شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶

دودمان جدید بسترن B50 به سوی ایران

دسته بندی : خودرو ، خودروهای چینی ، گروه بهمن تاریخ : جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶


سام کاویانی: چندی پیش، شرکت بهمن موتور سیکلت از دو سدان فاو بسترن B30 و B50 رونمایی نمود. درباره ویژگی‌های فنی و ظاهری بسترن B30 پیش‌تر مطلبی خدمتتان ارائه داده شد ولی اکنون در متنی ناچیز، خودروی بسترن B50 را به شما شناسایی می‌کنیم.


مدل B50، سدانی کامپکت از شرکت فاو – بسترن چین است که چند سالی است در کشورمان فرآوری و عرضه می‌شود، ولی دودمان جدید این خودرو از ماه آگوست سال ۲۰۱۶ میلادی وارد بازار چین شد. این خودرو در دو نسخه BASE و RS در بازار این کشور عرضه می‌شود.


دودمان نوین بسترن B50 از دید گیرایی ظاهری و جوان‌پسندی، پیشرفت شایان توجهی را نسبت به دودمان پیشین خود گواه بوده است تا جایی که شاید بتوان این خودرو را زیباترین سدان چینی مونتاژی در بازار امروز ایران دانست. در ناحیه جلویی این خودرو، کاپوتی شیاردار و عضلانی به همراه یک جلوپنجره نسبتاً بزرگ، برآمده روبه‌جلو و با سه نوار ستانی کرومی جای گرفته است که در میانه هنگام آرم این شرکت نصب شده است. در دو طرف این جلوپنجره، جفت چراغ‌هایی شکیل و چشم‌نواز جای گرفته‌اند که فرم آنها تا اندازه ای به چراغ‌های جلو خودرویی چون ford تاروس همانندگی دارد.


در نیمرخ این خودرو نیز خطوط برجسته‌ای را در گلگیرهای عقب و جلوی هنگام می‌بینیم که در کنار فرورفتگی پایین درب‌ها، نمای پویا و دینامیکی را برای این بخش خلق نموده‌اند. نمای پشتی این خودرو هم کاملاً نوین و امروزی قالب‌ریزی شده است و در هنگام، چه هندسه چراغ‌ها و چه قالب سپر عقب با رقبای نوین غربی و شرقی هنگام قابل قیاس هستند. پسوند RS هم برای توصیف نسخه‌های اسپرتی دودمان جدید B50 به کار می‌رود؛ این نسخه از تفاوت‌های ظاهری کمی با نسخه‌های پایه B50 بهره می‌برد و تنها به‌واسطه مواردی همچون نشان RS در گوشه پایینی جلوپنجره، نوار قرمز رنگ در بالای آرم بسترن، نصب باله‌ای بزرگ بر روی درب صندوق عقب و نیز رینگ‌ها و اگزوزهای اسپرتی خود، از نسخه عادی هنگام تمایز می‌یابد.


بسترن B50 با دو پیشرانه متفاوت در بازار چین عرضه می‌شود. پیشرانه نخست، نسخه‌ای ۴ سیلندر به حجم ۱٫۶ است که از توانی برابر ۱۰۹ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۵ نیوتن متر برخوردار است؛ ولی پیشرانه دوم، یک نسخه ۱٫۴ لیتری توربو بنزینی است که احتمالاً در نمونه‌های مونتاژ ایران به کار می‌رود. این پیشرانه با همکاری میان شرکت‌های فاو و فولکس واگن‌واگن گسترش یافته است و توان خروجی هنگام برابر ۱۳۶ اسب بخار و گشتاورش برابر با ۲۲۰ نیوتن متر است. نیروی برآمده از این دو پیشرانه به‌واسطه گیربکس‌های ۵ سرعته دستی و یا ۶ سرعته خودکار (DCT) ساخت آیسین ژاپن به چرخ‌های جلوی این خودرو منتقل می‌شود.

کابین این خودرو، از طرحی ساده ولی شیک برخوردار است. صندلی‌های هنگام از طراحی زیبایی بهره برده و به پوشش چرمی ملبس هستند. در میانه داشبورد هنگام نیز یک صفحه نمایش لمسی کوچک دیده می‌شود. تفاوت‌های تو یا درون کابین RS با نسخه عادی B50 در مواردی همچون هستی نشان RS در بخش پایینی فرمان، دوخت قرمز رنگ صندلی‌ها و… چکیده می‌شود.


درازا/پهنا/بلندی این خودرو برابر ۴۶۹۵/۱۷۹۵/۱۴۶۰ میلی‌متر و فاصله میان دو محور هنگام برابر ۲۷۲۵ میلی‌متر است.
بها دودمان جدید فاو بسترن B50 در بازار چین، از رقم ۸۱,۸۰۰ یوآن (نزدیک ۱۱,۹۰۰ دلار) آغاز و به ۱۱۷,۸۰۰ یوآن (نزدیک ۱۷,۱۵۰ دلار) ختم می‌گردد.
هنوز جزییات امکانات رفاهی و بها این خودرو بدست شرکت بهمن موتور سیکلت اعلام نشده است.


منابع:
CARNEWSCHINA.COM
CHINAAUTOWEB.COM



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب