سایت جامع خودرو در ایران


» بهترین گزینش‌ها در میان هاچ‌بک‌های زیر ۲۰ هزار دلار ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶


فرم بدنه هاچ‌بک یکی از کاربردی‌ترین وسایل نقلیه برای حمل وسایل و سرنشینان است. یک هاچ بزرگ در عقب، دسترسی به صندوق عقب را بسیار آسان می‌کند و با جمع‌شدن صندلی‌های عقب، فضای بزرگتری برای قرارگیری وسایل فراهم می‌شود. افزون بر این، هاچ‌بک‌ها گیرایی رانندگیِ ویژه خود را دارند. در پیوستگی مروری داریم بر گردآور‌ای ۱۵ گانه از هاچ‌بک‌های دوست‌داشتنی که با قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار ارائه شده‌اند.

chevrolet سونیک ۲۰۱۷
2017 Chevy Sonic
بها: ۱۸۴۵۵ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۸٫۴ و ۶٫۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۵۳۸ لیتر

گاهی اوقات با پروا به بودجه‌ای که دارید، یک چیزی را می‌خرید، و در همان سان، به یک چیز دیگر به راستیً‌ دلبستگی دارید. نمونه گیرا در سری «سونیک» که احتمالاً‌ باید پیش از انتخابش، برچسب بها دم را بررسی کنید، مدل اسپورت  RS است که از یک موتور سیکلت توربو، بلندی پایین‌تر سیستم تعلیق و هندلینگ پسندیده برخوردار است و البته قیمتش از آستانه ۲۰ هزار دلار فراتر می‌رود.

امّا در همین حال، یک نسخه از سونیک هستی دارد که با هزینه کمتر، برخی از این ویژگی‌ها را در خود جای می‌دهد. تنها بس است که به جای مدل پایه، تریم سونیک LT را گزینش کنید تا بتوانید با کنار گذاشتن موتور سیکلت ۱٫۸ لیتری چهار سیلندر، از هستی یک پیشرانه ۱٫۴ لیتری اکوتِک مجهز به توربوشارژٰ بهره‌مند شوید. این موتور سیکلت همان قوت ۱۳۸ اسب‌بخار را در پسندیدن پیمان می‌دهد، امّا در همان سان، گشتاور خروجی دم به میزان ۳۱ نیوتن‌متر بیشتر است. تنها با ۷۰۰ دلار بیشتر، خودرویی را گزینش می‌کنید که در هر ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، تنها ۵٫۸۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند. همچنین به کارگیری این گزینه مایه می‌شود که به جای گیربکس ۵ دنده، از یک گیربکس ۶ دنده دستی برای سونیک کاربرد شود. از مدل ۲۰۱۶، مدل LT صاحب سیستم مای‌لینک با نمایشگر لمسی ۷ اینچی به چهره استاندارد نیز شده است.

فولکس واگن‌واگن گلف ۲۰۱۸

بها: ۱۹۹۸۵ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۹٫۴ و ۶٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۶۴۵ لیتر

فولکس واگن‌واگن هاچ‌بک‌های نوین را در سال‌های دهه ۱۹۷۰ میلادی با شناسایی «رابیت» که در اروپا با نام «گلف» شناخته می‌شد و سپس با ارائه مدل گیرا GTI پایه‌گذاری کرد. این پیشینه و تاریخ، حتی در مدل‌های نسبتاً ارزان‌بها امروزی از «گلف» خود را نشان می‌دهد.

البته باید پذیرفتن داشت که «گلف» یکی از مدل‌هایی است که در رسوایی دیزل‌گیت فولکس واگن‌واگن درگیر بوده است. امّا پیشرانه دیزلی نمی‌تواند یکی از فاکتورهای بنیادی کیفیت و گیرایی گلف باشد. در زیر کاپوت ارزان‌ترین نسخه از این مدل، یک موتور سیکلت بنزینی چهار سیلندر مجهّز به توربوشارژر پیمان گرفته که برابر ۱۷۰ اسب‌بخار قوت فرآوری می‌کند؛ سطحی از قوت که برای یک خودرو با این ابعاد، بسیار بسیار است. همچنین گشتاور ۲۷۱ نیوتن‌متری که از ۱۶۰۰ دور بر دقیقه در پسندیدن پیمان می‌گیرد، چابکیِ بالایی را برای گلف به همراه دارد. برخلاف بسیاری از خودروهای کوچک، گلف با به کارگیری متریال‌های سطح بالا و فضای صندلی‌های عقب که با سدان‌های بزرگ برابری می‌کند، فضایی باشکوه و جادار را فراهم کرده است.

kia ریو ۵ در مدل ۲۰۱۸

بها: ۱۶۵۰۰ دلار (تخمینی)
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۷٫۸۴ و ۵٫۸۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر (تخمینی)
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۴۹۲ لیتر

طراحی کوچکترین خودروی kia برای مدل ۲۰۱۶، دستخوش تغییر شده است؛ جایی که مهندسان با به کارگیری مصالح عایق صوت و چهره‌ای جدید در جلوبندی، سطح کیفیت ساخت دم را ارتقا داده‌اند. امّا این کمپانی همچنان ویژگی‌های مکانیکی مدل‌های چهار سال گذشته را حفظ کرده و تنها گزینه پیشرانه دم، یک موتور سیکلت چهار سیلندر ۱٫۶ لیتری با قوت ۱۳۸ اسب‌بخار است که بیشینه گشتاورش به ۱۶۷ نیوتن‌متر می‌رسد. همچنین kia برای سال ۲۰۱۶، آپشن گیربکس دستی را برای این هاچ‌بک کنار گذاشت؛ به این معنا که این نسخه از ریو نمی‌تواند همانند سدان‌های ریو از گیربکس ۶ دنده دستی کاربرد کند و از لذت، و همین‌طور شتاب بیشتر این سیستم انتقال قوت بهره‌مند شود. بالاترین سطح عملکرد مربوط به ریو SX است که صلبیت بیشتری در سیستم تعلیق دارد و چرخ‌های ۱۷ اینچی در دم به کار رفته است، امّا در همین حال، بها کلی دم اندکی بالاتر از ۲۰ هزار دلار می‌شود.

toyota پریوس C مدل ۲۰۱۷

بها: ۱۷۲۰۰ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۷٫۸۴ و ۶٫۵۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۴۴۱ لیتر

اگر «مصرف سوخت» نخستینگی اصلی‌تان برای خرید یک هاچ‌بک است، پریوس C می‌تواند یکی از گزینه‌های جدّی برای شما باشد؛ چرا که هیچ‌کدام از هاچ‌بک‌های کوچک دیگر به پای مصرف ۴٫۴۴ لیتری پریوس C در شهر نمی‌رسند. پریوس C یک خودروی رؤیایی برای رانندگان صرفه‌جو است.

در سیستم پیشرانه هیبریدی، از یک موتور سیکلت چهار سیلندر ۱٫۵ لیتری در کنار یک جفت موتور سیکلت الکتریکی و یک بسته باتری ۹ کیلووات‌ساعت کاربرد می‌شود.  قوت کلی این پیشرانه به ۹۹ اسب‌بخار می‌رسد که شماره چندان بالایی نیست. به راستی، پریوس C یکی از کُندترین خودروهای موجود در این لیست است و گیرایی زیادی در هنگام رانندگی ندارد. ضمن اینکه در پیچ‌های سخت، صلبیت بیش از اندازه در سیستم تعلیق و فرمان کُند، مایه می‌شوند که راننده نتواند شرایط چسبندگی را به‌خوبی تشخیص دهد. با این هستی، اگر سرعت و هندلینگ اهمیت کمتری نسبت به مصرف سوخت داشته باشند، پریوس C از این رو از ارزش بالایی برخوردار است.

subaru ایمپرزا ۵ در مدل ۲۰۱۷

بها: ۱۹۷۱۵ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۸٫۴ و ۶٫۳۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۵۸۹ لیتر

در حالی که تقربیاً تمام خودروهای دیگر موجود در این لیست از یک فرمت پایه شاسی ساب‌کامپکت دیفرانسیل جلو کاربرد می‌کنند، subaru یک گام فراتر در این زمینه برداشته است. مدل ایمپرزا نه‌تنها یک فضای کابین در حدَ مدل‌های بزرگتر کلاس کامپکت ارائه می‌دهد، بلکه از سیستم سرشناس تمام‌چرخ متحرک subaru بهره می‌برد. بر این پای بست، ایمپرزا شرایط رانندگی بهتری نسبت به بسیاری از رقیبان در مسیرهای پوشیده از برف دارد. بنابراین اگر در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید، گزینش یک هاچ‌بک از subaru می‌تواند از سطح نگرانی‌های شما در فصل زمستان بکاهد.

ایمپرزا برای پیشرانه از موتور سیکلت نیرومند ۲ لیتری تخت چهار سیلندر با قوت ۱۴۸ اسب‌بخار کاربرد می‌کند. گیربکس استاندارد ۵ سرعته، مایه می‌شود که بیشینه پتانسیل این پیشرانه آزاد شود و این در حالی است که با پرداخت یک هزار دلار دیگر، امکان گزینش سیستم CVT برای جابجایی آسان‌تر در سطح شهر هستی خواهد داشت. ایمپرزا در مدل سال گذشته، برخی بازنگری‌های جزئی را در طراحی تجربه کرد، امّا ابعاد دم همچنان شرایط پیشین را حفظ کردند. برآیند اینکه، همان فضای جادار در تو یا درون کابین و صندوق عقب (در حالت جمع‌شدن صندلی‌ها به میزان ۱۴۸۳ لیتر) در دسترس مشتریان پیمان می‌گیرد. ایمپرزا از این رو، بیشترین فضا را برای حمل وسایل فراهم می‌کند.

toyota کرولا iM مدل ۲۰۱۷

بها: ۱۸۷۵۰ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۸٫۷۱ و ۶٫۷۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۵۷۲ لیتر

فرآوری xB، مدل جعبه‌ای نمادین سایون تا پایان امسال میلادی متوقف می‌شود و iM هاچ‌بک آمده است تا روح تازه‌ای در سری «سایون» بدمد. البته iM به راستیً مدل جدیدی نیست؛ چرا که به راستی، یک نسخه از «اوریس»، یعنی همان هاچ‌بکی است که toyota دم را در اروپا می‌فروشد. iM چهره جذابی دارد، رانندگی با دم لذت‌بخش است و به نسبت مبلغی که برای دم پرداخت می‌شود، ساز و برگ خوبی در دم به کار رفته است. پیشرانه این خودرو، یک موتور سیکلت ۱٫۸ لیتری چهار سیلندر با قوت ۱۳۷ اسب‌بخار است که قوت دم از راه یک گیربکس دستی ۶ سرعته منتقل می‌شود. البته با صرف هزینه‌ای برابر ۷۴۰ دلار، امکان به کارگیری سیستم CVT نیز هستی دارد. افزون بر این، مواردی چون نمایشگر ۷ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی Pioneer، دوربین نمای عقب و سیستم تنظیم هوای دوگانه، در لیست ساز و برگ استاندارد این خودرو به چشم می‌خورند. toyota کرولا iM می‌تواند یک گزینه پسندیده برای خریداران جوان که به دنبال نخستین خودروی خود هستند، باشد.

mazda 3 پنج در مدل ۲۰۱۷
2017 Mazda3
بها: ۱۹۹۷۰ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۸٫۷۱ و ۶٫۳۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۵۷۲ لیتر

محصولات mazda معمولاً در هر کلاسی که باشند، از شرایط رانندگی خوبی نسبت به دیگر مدل‌های هم‌رده خودشان برخوردارند. این جستار حتی در نسخه‌های با کمترین بها نیز صدق می‌کند. mazda 3 هاچ‌بک یکی از بهترین رانندگی‌ها را در میان خودروهای کوچک دارد و برای افزایش حسّ رانندگی، نیازی به اضافه‌کردن ساز و برگ ویژه دم نیست. پیشرانه استاندارد ۲ لیتری چهار سیلندر با قوت ۱۵۵ اسب‌بخار با یک گیربکس دستی ۶ سرعته همراه است که به راحتی این خودروی سبک‌وزن ۱۳۰۰ کیلوگرمی را جابجا می‌کند. حتی با تایرهای استاندارد ۱۶ اینچی، این هاچ‌بک کوچک می‌تواند به راحتی از پیچ‌ها عبور کند. یک دوربین نمای عقب و نمایشگر لمسی جدید ۷ اینچی، از آنگونه ساز و برگ استانداردی هستند که از مدل ۲۰۱۶ به mazda 3 اضافه شده است.

honda فیت ۲۰۱۷
2017 Honda Fit
بها: ۱۶۰۹۰ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۸٫۱۱ و ۶٫۵۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۴۷۰ لیتر

برخلاف بسیاری از خودروهای موجود در این لیست، honda فیت تنها به چهره «هاچ‌بک» عرضه می‌شود.  این مدل، از همان ابتدای شناسایی به بازار، به خاطر منش اسپورتی و ویژگی‌های کاربردی باره پروا بسیاری از دلبستگی‌مندان و مشتریان بوده است. دودمان سوم از «فیت» سال گذشته با یک کابین جادارتر (نزدیک به ۱۳ سانتیمتر فضای پای بیشتر در صندلی‌های عقب) و پیشرانه قدرتمندتر ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر (۱۳۰ اسب‌بخار) عرضه شد. این پیشرانه در کنار سیستم CVT در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر و جاده، به‌ ترتیب ۷٫۱۳ و ۵٫۷۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

واپسین نسخه از honda فیت همچنان با یک شاسی اسپورت و گیربکس چابک ۶ دنده دستی‌اش، دلبستگی‌مندان به رانندگی با خودروهای کوچک را به خود جذب می‌کند. این در حالی است که دکمه «جادویی» honda در قسمت پایین صندلی عقب، می‌تواند فضا را برای قرارگیری وسایلی با بلندی بلند فراهم نماید.

hyundai ولوستر ۲۰۱۷

بها: ۱۸۱۰۰ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۸٫۴ و ۶٫۷۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۳۹۳ لیتر

تمام هاچ‌بک‌ها لزوماً دارای ظاهری ساده و کاربردی نیستند. «ولوستر» یک خودروی چابک و با حال و هوایی ورزشی است که از قضا، به فرم یک هاچ‌بک درآمده است. بس است این «هاچ» را بالا بزنید تا فضایی بیشتر از برخی مدل‌ها با فرم‌های مرسوم‌تر، برای حمل وسایل در پسندیدن داشته باشید.

مدل‌های با بها بالاتر ولوستر که مجهز به توربوشارژر هستند، شتاب بسیار خوبی دارند، امّا نسخه‌های ارزان‌تر نیز از هستی یک شاسی اسپورت در زیر پوسته خود، بهره می‌برند. گزینه استاندارد برای انتقال قوت، یک گیربکس ۶ سرعته دستی است و در همین حال، می‌توان با پرداخت ۱۲۵۰ دلار دیگر می‌توان از یک گیربکس تند ۶ سرعته دو کلاچه DCT نیز کاربرد کرد؛ موضوعی که در دنیای هاچ‌بک‌ها که معمولاً سیستم CVT در آنها به سرنویس آپشن ارائه می‌شود، اهمیت زیادی دارد.

ولوستر‌ها در مدل جدید، دگرگونی ها چندانی نداشته‌اند. امّا در همین حال، می‌توان به مواردی چون یک کاپوت جدید، ارتقای سیستم صوتی و ناوبری، و تایرهای پهن‌تر برای آنهایی که چرخ‌های ۱۸ اینچی را به چرخ‌های ۱۷ اینچی ترجیح می‌دهند، اشاره کرد.

ford فوکوس SE هاچ‌بک مدل ۲۰۱۷

بها: ۱۹۷۶۵ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۹٫۰۵ و ۶٫۱۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۶۷۴ لیتر

ford فوکوس همانند برادر کوچکترش، فیستا، سطحی از لذت در رانندگی در پسندیدن پیمان می‌دهد که در کمتر مدل هاچ‌بک اقتصادی تماشا می‌شود. گیرا‌ترین گزینه در میان سری هاچ‌بک فوکوس، مدل جدید ۳۱۵ اسب‌بخاری RS است که زمان زیادی تا حضور دم در نمایندگی‌ها باقی نمانده و البته برای داشتن دم باید بیشتر از ۲۰ هزار دلار هزینه کرد. امّا حتی مدل پایه فوکوس با قیمتی پایین‌تر از ۲۰ هزار دلار، دارای شرایطی دلپذیر در هنگام رانندگی در جاده‌های پر پیچ و خم است.

در زیر کاپوت این خودرو، یک موتور سیکلت ۲ لیتری با قوت ۱۶۰ اسب‌بخار پیمان گرفته که گشتاور حداکثرش به ۱۹۸ نیوتن‌متر می‌رسد. این در حالی است که با صرف هزینه اضافی به مبلغ ۴۹۵ دلار، امکان گزینش یک پیشرانه یک لیتری با توان همانند هستی دارد که در کنار دم، یک گیربکس ۶ سرعته نیز جای گیربکس استاندارد ۵ سرعته دستی را می‌گیرد. برآیند اینکه، مصرف سوختی همانند به یک مدل هیبرید برای فوکوس، برابر ۵٫۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، برپایی می‌شود. ford در سال گذشته، یک چهره جدید همراه با بازنگری در طراحی کابین، تریم جدید برای صندلی‌ها، مهار‌ها و کنسول میان یا میانی به مدل فوکوس اضافه کرد که مایه شده که این مدل بیش از پیش در میان کلاس خودروهای هاچ‌بک برجسته شود.

ford فیستا SE هاچ‌بک مدل ۲۰۱۷

بها: ۱۵۱۹۰ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۸٫۷۱ و ۶٫۷۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۴۲۲ لیتر

فیستا نه ‌تنها به خاطر طراحی بیرونی جذابش، بلکه به انگیزه دینامیک رانندگی فوق‌العاده‌اش باره پروا خریداران پیمان می‌گیرد؛ یک خودرو با هندلینگ خوب و چالاک که اتفاقاً بها نسبتاً پایینی دارد. پیشرانه استاندارد این خودرو، موتور سیکلت تنفس طبیعی ۱٫۶ لیتری با قوت ۱۲۰ اسب‌بخار است. این در حالی است که گزینش سطح تریم بالاتر SE با افزایش ۹۹۵ دیگر به هزینه کلی خودرو، پیشرانه یک لیتری توربوی اکوبوست را با گشتاور بیشتر در پسندیدن پیمان می‌دهد. افزون بر آن، اگر برای هر کدام از این پیشرانه‌ها، گیربکس دستی را گزینش کنید، سطح چابکی این هاچ‌بک سبک‌وزن را در جاده‌های پیچ در پیچ بیشتر پرماسیدن خواهید کرد. سیستم تشخیص صوتی جدید Sync 3 یکی از آپشن‌هایی است که در این مدل ارائه می‌شود و همراه با یک نمایشگر لمسی ۶٫۵ اینچی است؛ یک فناوری سطح بالا که معمولاً‌ در یک خودروی اقتصادی ارائه نمی‌شود. بالاترین سطح فیستا مربوط به مدل ST با قوت نزدیک به ۲۰۰ اسب‌بخار است که البته بیشتر از ۲۰ هزار دلار برای مشتری تمام می‌شود.

fiat 500 آبارث مدل ۲۰۱۷
2015 Fiat 500C Abarth
بها: ۱۹۹۹۵ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۸٫۴ و ۷٫۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۲۶۹ لیتر

بیشتر گیرایی fiat 500 به خاطر حال و هوای «کلاسیک» در طراحی‌اش است. با این حال، این خودروی کوچک تلاش زیادی را به هزینه داده تا تبدیل به یک وسیله نقلیه هیجان‌انگیز برای رانندگی شود. به سرنویس اگزمپل برای مقال، موتور سیکلت ۱٫۴ لیتری با قوت ۱۰۱ اسب‌بخار که به چهره استاندارد در این مدل ارائه می‌شود، خشونت زیادی دارد و همچنین با پرداخت ۵۵۰ دلار دیگر، می‌توانید از چرخ‌های آلیاژی برای دم کاربرد کنید.

اگر به دنبال هیجان بیشتر هستید، شاید بهتر است مدل ۱۹۷۰۰ دلاری «توربو» را با موتور سیکلت ۱٫۴ لیتری چهار سیلندر و ۱۳۵ اسب‌بخاری، یک سیستم تعلیق اسپورت و ترمزهای با ابعاد بزرگتر گزینش کنید. افزون بر این، توربو با یک گیربکس قدرتمندتر ارائه می‌شود تا بتواند مدیریت بهتری بر روی گشتاور ۲۰۳ نیوتن‌متری داشته باشد. امّا در همان سان، نباید یک دشوار بنیادی fiat 500 را فراموش کرد و دم فضای اندکی برای حمل وسایل در صندوق عقب است؛ فضایی که حتی از یک «porsche باکستر» نیز کمتر است.

chevrolet اسپارک اکتیو مدل ۲۰۱۷

بها: ۱۶۹۴۵ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۸٫۱۱ و ۶٫۳۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۳۱۴ لیتر

محبوبیت شاسی‌بلندهای کراس‌اور بر کسی پوشیده نیست، امّا در این میان، برخی مدل‌های کوچک از این گونه خودروها هستند که بیشتر به یک «هاچ‌بک قدبلند» همانند‌اند. همین جستار، مایه خلق ایده یک چهره نیرومند‌تر همانند یک «کراس‌اور» در قالب یک هاچ‌بک کوچک، در اسپارک اکتیو شده است. «اکتیو» بر روی سیستم تعلیقی سوار شده که نزدیک ۱۰ سانتی‌متر بلندتر از مدل عادی اسپارک است و از چرخ‌ها و تایرهای ویژه ۱۵ اینچی کاربرد می‌کند. البته در اینجا خبری از سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک نیست، امّا الگوهای جدید در طراحی جلو و عقب بدنه، مایه برپایی یک چهره خشن‌تر نسبت به مدل عادی اسپارک شده است.

پیشرانه این خودرو از موتور سیکلت استاندارد ۱٫۴ لیتری چهار سیلندر تأمین می‌شود که به اندازه ۹۸ اسب‌بخار قوت فرآوری می‌کند و با یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا آپشن ۱۱۰ دلاری CVT همراه می‌گردد. بلندی بالاتر رانندگی اکتیو مایه شده که میزان مصرف سوخت دم در بزرگراه، اندکی افزایش یابد که چندان مسئله مهمی نیست.  اکتیو با نمایشگر لمسی جدید ۷ اینچی chevrolet همراه است که قابلیت سازگاری با سیستم‌عامل‌های opel کارپلی و اندروید اتو را دارد. همچنین تجهیزاتی مانند یک دوربین نمای عقب، ورودی بدون‌کلید در این سطح از بها در پسندیدن پیمان می‌گیرند.

nissan ورسا نوت مدل ۲۰۱۷

بها: ۱۵۴۸۰ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۷٫۵۹ و ۶٫۰۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۴۷۷ لیتر

nissan ورسا نوت از زمان شناسایی در سال ۲۰۱۴ میلادی، صاحب یکی از تمیزترین طراحی‌ها در سری محصولات این کمپانی بوده است. ورسا نوت امسال نیز با طراحی جدید جلوپنجره و چراغ‌های جلو، خودش را از دیگر مدل‌های آماده در خط فرآوری nissan جدا کرده است. این خودرو مجهز به موتور سیکلت ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر nissan است و برای انتقال قوت، منحصراً از سیستم CVT کاربرد می‌کند.

این در حالی است که در اوایل دوره زندگی «نوت»، یک گیربکس ۵ سرعته دستی در مدل‌های با سطح بها پایین‌تر در دسترس بوده است. البته nissan در مدل امسال، تنظیمات سیستم CVT را به گونه‌ای انجام داده که حسّ اسپورت بیشتری منتقل کند. همچنین برای کمک به مصرف بهینه سوخت، nissan یک سری درپوش‌های هوشمند در جلوپنجره خودرو اضافه کرده که جریان هوای ورودی به محفظه موتور سیکلت را در سرعت‌ها و شرایط گوناگون تنظیم می‌کنند و برآیند اینکه، شرایط آئرودینامیک را ارتقا می‌بخشند. همچنین ورسا نوت با فاصله‌ای نزدیک به یک متر در صندلی‌های عقب، فضای به راستیً جاداری در تو یا درون کابین دارد.

honda سیویک هاچ‌بک ۲۰۱۷
honda civic hatchback prototype 2016
بها: ۱۹۷۰۰ دلار
برآورد EPA از مصرف سوخت در شهر و جاده: ۷٫۸۴ و ۶٫۰۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
حجم صندوق عقب (در حالت بالا بودن صندلی‌ها): ۶۵۲ لیتر

مدل دوست داشتنی honda سیویک در سال گذشته میلادی با تحویل بیش از ۳۳۵ هزار دستگاه به مشتریان، ششمین خودروی پرفروش در ایالات متحده بوده است. انگیزه ها قانع‌کننده بسیار زیادی برای این جستار هستی دارد؛ از آنگونه به کارگیری یک شاسی اسپورت، یک سیستم فرمان ریزبین، و ابعاد پسندیده در حدّ یک «آکورد» برای جابجایی‌های خانوادگی. honda که از زمان «Si هاچ‌بک» در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵، مدل سیویک هاچ‌بک نداشته، اینک در سال ۲۰۱۷ این فرم از بدنه را به این سری از محصولات خود اضافه کرده است. این مدل جدید صرفاً یک سیویک سدان به چهره «لیفت‌بک» نیست، بلکه نزدیک بهً ۱۰ سانتی‌متر کوتاه‌تر است و با صلبیت بیشتر در دامپرها و کالیبراسیون دوباره سیستم فرمان برای یک رانندگی سرزنده‌تر، در انگلستان مهندسی شده است. افزون بر آن، نسخه هاچ‌بک سیویک، فضای بیشتری در عقب برای حمل وسایل دارد.

مدل پایه LX فاصله چندانی با مرز ۲۰ هزار دلار ندارد. با این هستی، اگر با پرداخت ۱۶۰۰ دلار اضافی، تریم «اسپورت» را گزینش کنید، شاید به راستیً ارزشش را داشته باشد؛ چرا که یک قامت تهاجمی‌تر، طراحی سیستم اگزوز در میان یا میانی و موتور سیکلت توربوی ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر با قوت ۱۸۰ اسب‌بخار و گشتاور بیشینه ۲۴۰ نیوتن‌متر در پسندیدن پیمان می‌گیرد. برای آنهایی نیز که به دنبال بیشینه بهره وری مصرف سوخت هستند، آپشن CVT با مصرف ۵٫۸۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه ارائه می‌شود.

منبع: roadandtrack



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

مطالب محبوب