سایت جامع خودرو در ایران


» خودروی الکتریکی مفهومی اسکودا ویژن ای رونمایی شد ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶




کراس‌اوور چهار سرنشین اسکودا ویژن ای که بر پای بست پلتفرم MEB گروه volkswagen‌واگن عرضه می‌شود، تجلی مدل‌های آینده اشکودا است.

 اسکودای الکتریکی ویژن ای که در نمایشگاه خودروی شانگهای پرده‌برداری شد، بر پایه پیش‌بینی تنها در ۶ ثانیه با شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نیم ثانیه از اکتاویا VRSS تند‌تر خواهد بود.

اسکودا  ادعا می‌کند ویژن، حرکتی روان و پرشتاب و بیشینه سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. منابع کمپانی می‌گویند بیشینه عملکرد ترکیبی این خودرو، برد ۵۰۰ کیلومتر برای دم فراهم می‌سازد.

جدای از اینکه ویژن E نخستین اسکودا  با پیشرانه الکتریکی است، نمونه خوبی از یک کراس‌اوور تولیدی در سال ۲۰۲۰ است و راهبرد‌های برق‌رسانی این کمپانی واقع در جمهوری چک را که تا سال ۲۰۲۵ قول ۵ خودروی تمام الکتریکی داده است، کلید می‌زند.

نخستین اسکودا ی الکتریکی از گونه پلاگین هیبریدی، نسخه سوپرب خواهد بود که در سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود.

سخنگوی اسکودا  می‌گوید:

تا سال ۲۰۲۵، هر خودرو از ۴ مدل فروخته‌شده اشکودا باید پلاگین هیبریدی یا تمام الکتریکی باشد

ویژن ای دارای نسبت‌های طراحی هدفمند است و جلوی استوار و جمع‌وجور، پشت برآمده و خط سقف فراگیر دارد. این خودرو روی دو محور با فاصله ۲۸۵۱ میلی‌متر سوار شده است؛ ۶۰ میلی‌متر بلندتر از شاسی‌بلند جدید اسکودا  یعنی کودیاک و ۱۰ میلی‌متر بلندتر از سالون سوپرب است و از برتری‌های پلتفرم الکتریکی MEB مانند باتری کف‌پوش، موتورهای فشرده و کامپوننت‌های سواری دم بهره می‌برد و به طراح‌ها رخست می‌دهد دیوار جداساز قسمت جلوی خودرو را نسبت به خودروهایی که موتور سیکلت درون‌سوز دارند، جلوتر بیاورند. به گفته اشکودا، فضای درونی ویژن ای، ۷ درصد بیشتر شده، موقعیت صندلی‌ها نیز ۲۵ درصد بالاتر آمده و فضای صندوق هم بیشتر شده است. با بلندی ۱۵۹۱ میلی‌متر، این خودرو دوسوم دو مدل کودیاک و سوپرب قد دارد؛ بدین سان نسبت‌های یک کراس‌اوور بلند را دارا است.

مارکو جویتیک، طراح بدنه ویژن ای می‌گوید:

ما یک فضای کاربرپسند و باز برای سرنشین‌های عقب و جلو داریم.

سقف ویژن E دارای خمیدگی ملایمی است و کناره‌های دم به سمت چراغ‌های عقب میل می‌کنند، زیبایی‌گرایی و دگرگونی ها بنیادین اسکودا برای این خودرو اندک به بدنه خودرو نمی‌شود. فضای درونی دم، علاوه بر نمایشگر میان یا میانی، دارای دو تاچ‌اسکرین برای سرنشین جلو و راننده است تا به کمک دم‌‌ها وارد تنظیمات گوناگون خودرو شوند. راننده و سرنشین جلو، هر دو به باکس‌هایی برای شارژ کردن گوشی در سفر‌های طولانی، روی در‌‌ها دسترسی دارند. در میان آی تی‌های چشمگیر و هوشمندانه این خودرو، مهار اشاره‌ای برای گردانیدن سیستم صوتی و پاسخ به تماس‌های تلفنی و ردیاب چشمی که در هنگام خستگی به راننده هشدار می‌دهد، خودنمایی می‌کنند. مانیتور تپش قلب نیز به ویژن ای این امکان را می‌دهد تا در شرایط بحرانی راننده، به‌چهره خودران هدایت شود. دو باتری پک لیتیوم یون برای ویژن ای مهندسی شده‌اند که با گنجایش ۸۰ کیلووات و ۵۰۰ کیلووات، در دو مدل مجزا عرضه می‌شود. این پک‌های باتری در پیوسته می‌توانند با دو گونه خروجی موتور سیکلت ترکیب شوند. (۱۷۵ کیلووات برابر ۲۳۴ اسب بخار روی اکسل عقب و ۵۰ کیلووات برابر ۶۷ اسب بخار روی اکسل جلو)

این باتری پک با آی تی شارژ تند طی ۳۰ دقیقه ۸۰ درصد شارژ می‌شود و صفحه القائی برای شارژ خودرو هم در گاراژ مالک قابل نصب است. اسکودا  ویژن ای سال ۲۰۲۰ وارد خط فرآوری می‌شود و چشمداشت می‌رود مدل‌های گوناگون دم مرحله به مرحله طی ۱۸ ماه عرضه شوند. نظر شما در باره این نمونه اولیه چیست؟

منبع AUTOEXPRESS AUTOCAR



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب