سایت جامع خودرو در ایران


» راهنمای خرید یک سدان میانه در بازار ایران – خرداد ۹۶ ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶


renault فلوئنس

مدت زیادی بود که حضور برند فرانسوی renault در ایران کمرنگ شده بود و سبد محصولات این کمپانی در ایران، به یکی دو مدل مونتاژ میهنی اندک می‌شد. چندی است اکثر محصولات جدید renault، از شاسی‌بلند و سدان گرفته تا کوپه، بدست شرکت واردکننده به ایران بصورت گسترده وارد می‌شود. فلونس یکی از همین محصولات renault است. این خودرو در کلاس سدان خانوادگی میانه جای می‌گیرد و بسیاری باور دارند که شرکت renault، فلونس را به سرنویس جایگزین مگان صندوقدار شناسایی کرده است و به سزا انتخابی شایسته است.

renault فلوئنس

طراحی فلونس ساده و به دور از زرق و برق رقبای آسیایی است، ولی وقار و پرستیژ یک خودرو فرانسوی در نما هنگام موج می‌زند. طراحی چراغ‌های کشیده جلو و عقب، قشنگ و هماهنگ است و گلگیرهای برجسته به همراه سپرهای نسبتا قشنگ، طراحی ظاهری را تکمیل می‌کنند. ولی رویهمرفته، فلونس نمای یک سدان با بها بالای ۱۰۰ میلیون تومانی را به نمایش نمی‌گذارد. طراحی کابین هم به پیروی از بدنه، نسبتا ساده و بدون هیجان است. کار کردن با دکمه‌ها آسان است و کوشش شده از شلوغی کابین جلوگیری شود. کیفیت قطعات با بها ۲۰ هزار دلاری این خودرو در بیرون از کشور پسندیده هماهنگی دارد. از دیگر امکانات کابین می‌توان به گرمکن صندلی‌های جلو، شیشه‌ها و سانروف برقی اشاره کرد.

فضای کابین فلونس نسبت به ابعاد بدنه پسندیده است و سرنشینان در هنگام دانستن راحتی می‌کنند و از این رو کاملا در حد و‌اندازه مگان است. همچنین هستی مواردی همچون سیستم تهویه با تنظیمات مجزا برای رده عقب، مانیتور روی کنسول جلو و صفحه کیلومترشمار دیجیتالی، فضای کابین را از یکنواختی بیرون کرده است.فلونس از موتور سیکلت ۴سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی بهره می‌برد که ۱۴۳ اسب بخار و ۱۹۵نیوتن‌متر گشتاور فرآوری می‌کند. مشخصات موتوری فلونس خوشنود کننده است و شتاب ۱۰ ثانیه‌ای هنگام به همراه جعبه دنده CVT، به خوبی پاسخگوی نیازهای راننده خواهند بود. ولی راندگی با فلونس آنچنان هیجان انگیز نیست و در حد عادی پیمان دارد.

سواری فلونس مانند دیگر اعضای خانواده renault نرم و بی سر و صداست و بلندی پسندیده از سطح زمین مایه شده تا تکان‌های گذرگاه کمتر به تو یا درون کابین منتقل شوند. از سر و صدای موتور سیکلت تو یا درون کابین هم خبری نیست و از عایق کاری مناسبی بهره می‌برد.

 پیشنهاد پایانی

فلوئنس بیشتر گزینش کسان میانسالی خواهد بود که تعصب خاصی نسبت به برندهای فرانسوی دارند،در غیر این چهره گزینش های بهتری در این رنج بها هستی دارد.

jk1wvnpqbsfdbdq0uunv.jpg

19ng4z8xx9718rq4q504.jpg

vun4g4yxlsgai3jwhu5.jpg


kia سـراتو ۲۰۱۴ (Forte)

kia سراتو، سدان میانه kia که چند سالیست در ایران حضور دارد و مدتی هم بحث مونتاژ هنگام بدست سایپا مطرح شد که به سرانجام نرسید. دودمان پیشین سراتو جدی ترین رقیب مزدا۳، مگان و mg به شمار می‌آمد، که حالا جای خود را به مدل کاملا دگرگون شده اش داده است که در بازارهای بیگانه با نام kia FORTE شناخته می‌شود.

kia سـراتو 2014 (Forte)

نما سراتو ۲۰۱۴ گیرا‌تر و شلوغ‌تر از دودمان پیشین‌اش بوده و در قسمت عقب به برادر بزرگترش اپتیما نزدیک شده است. چراغ‌های LED عقب کارایی بسزایی روی نما این قسمت گذاشته‌اند.  طراحی فضای کابین هم دستخوش تغییراتی شده. کنسول جلو از کنسول میانی جدا شده و طراحی زیباتر و برجسته تری نسبت به پیش دارد. با پیمان گرفتن در پشت فرمان، شمار دکمه‌ها و صفحه کیلومتر شمار شما را به هیجان خواهد آورد. کیفیت مواد به کار رفته در کابین در سطح مطلوبی پیمان دارد و نسبت به پیش بهبود یافته است. فضای کابین آسان و جادار است، ولی رده عقب عملا برای ۲نفر کاربرد دارد و تن سوم از نظر فضا و راحتی دچار دشوار می‌شود.

سطح ساز و برگ و آپشن‌ها نسبت به پیش ارتقا پیدا کرده است. از آپشن‌های جدید این مدل می‌توان به سیستم صوتی جدید به همراه صفحه نمایش لمسی در جلو اشاره کرد. همچنین تنظیمات صندلی‌ها در این مدل به چهره برقی انجام می‌شود و دو صندلی جلو به گرمکن و سردکن مجهز شده‌اند. سراتو جدید از نظر فنی هم پیشرفت کرده. موتور سیکلت ۴ سیلندر ۱٫۶ لیتری kia، توانا است ۱۳۰ اسب بخار و ۱۵۷ نیوتن‌متر گشتاور فرآوری کند که برای یک سدان میانه شهری کاملا پسندیده است. گیربکس ۶ سرعته ربات نسبت به پیش از دقت بالاتری برخوردار است و به همراه دسته دنده کوتاه با طراحی هیجان انگیز، به خوبی لذت رانندگی را منتقل می‌کند.

 سواری سراتو ۲۰۱۴ ، به خاطر دمیده شدن روح اسپرت در هنگام، کمی‌خشک و پرتکان بوده، ولی آزار دهنده نیست. همچنین مصرف ۶٫۸ لیتری این خودرو، همان چیزی است که به درد رفت و آمدهای بسیار و مسیرهای شلوغ شهری می‌خورد.

g5v5yj5ouy58395uic3.png

 پیشنهاد پایانی

سراتو ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶  پسندیده افرادی است که حاضرند بها بالا را به جان بخرند، ولی خودروشان در کلاس خودش گیرا و ویژه باشد و در خیابان‌ها کمتر دیده شود. همچنین سراتو جدید با نما امروزین ، بیشتر پسندیده کسان مد گراست تا کسانی که در نما خودرو به دنبال اصالت و جذبه می‌گردند.

nztu0oleui48ks2vesi4.jpg

jb9469iy0p572popg48s.jpg
d8q6uqbp3kj35sb0dbrn.jpg


hyundai النـترا ۲۰۱۴ 

هم‌زمان با ورود دودمان جدید kia سراتو ۲۰۱۴ که در راهنمای خرید شماره پیشین به هنگام پرداختیم، پنجمین دودمان hyundai النترا هم پا به ایران گذاشت.

hyundai النـترا 2014

النترا سرنویس کوچک‌ترین سدان hyundai را یدک می‌کشد. سبک جدید طراحی hyundai که در اکثر محصولات جدید این شرکت دیده می‌شود، با غلظتی کمتر در بدنه النترا هم موج می‌زند. همان خطوط نرم و حجم‌های اغراق‌آمیز به همراه چراغ‌های خوش خط و خال جلو عقب. کاربرد کمتر از قطعات شفاف کرومی‌ در بدنه النترا، نسبت به محصولات دیگر hyundai، مایه شده تا نما هنگام ساده به نظر به رسد. ولی گرافیک زیبای چراغ‌های جلو و عقب و به کارگیری لامپ‌های LED، کمک شایانی به زیبایی النترا کرده‌اند.

با ورود به کابین، نخستین چیزی که جلب پروا می‌کند، همانندگی بسیار بسیار طراحی کنسول با محصولات دیگر hyundai همانند سوناتا و گرنجور است. همان طراحی سیالی بدنه به تو یا درون اتاق هم راه پیدا کرده و اکثر خطوط به‌کاررفته تو یا درون کابین، خطوط نرم و خمیده هستند. کیفیت قطعات نسبتا دلخواه است و در سطح toyota کرولا و مزدا۳ و سراتو پیمان می‌گیرد. قطعات پلاستیکی طرح چوب به کاررفته روی کنسول جلو، جلوه‌ای لوکس به کابین بخشیده‌اند، ولی کیفیت هنگام‌ها چندان دلخواه نیست و در مونتاژ هنگام‌ها دقت زیادی به هزینه نداده‌اند. کابین النترا، به سرنویس یکی سدان کوچک شهری از فضای مناسبی برخوردار است. ولی فضای صندلی‌های رده عقب کابین، نسبت به صندلی‌های جلو کمتر و محدودتر است. صندوق بار بزرگ hyundai النترا یکی از ویژگی‌های مثبت هنگام است.

النترا از نظر امکانات و آپشن‌های رفاهی، نسبت به پیش پیشرفت داشته است. ولی هنوز هم فهرست امکانات رفاهی هنگام از رقیب اصلی‌اش سراتو، محدودتر به نظر می‌رسد. به طور اگزمپل برای مقال تنظیم صندلی‌ها در نمونه پایه به چهره دستی بوده، که برای خودرویی در رنج قیمتی ۱۱۰ میلیون تومان پذیرفتنی نیست. پیشرانه کم مصرف ۱٫۸ لیتری النترا، ۱۴۸ اسب بخار نیرو فرآوری می‌کند که برای رفت و آمدهای شهری پسندیده است. فرمان النترا ریزبین و تیز کنش می‌کند و در سرعت‌های بالاتر برای افزایش ایمنی و مهار خودرو سفت‌تر می‌شود همچنین جعبه دنده ۶ سرعته تیپ ترونیک چندان با موتور سیکلت هماهنگ نیست. سواری النترا نه آنچنان خشک مثل مزدا۳ است، نه به نرمی‌ سدان‌های لوکس‌تر hyundai،در سطح متوسطی پیمان می‌گیرد. ولی از نظر ایمنی، النترا جدید نسبت به پیش پیشرفت‌های چشمگیری داشته و کامیاب به کسب ۵ ستاره ایمنی از EURONCAP شده است.

پیشنهاد پایانی

در نما النترا کمی بیش از اندازه اغراق شده و به کارگیری خطوط منحنی هنگام هم به مقدار بسیار چهره اش را زود خسته کننده نشان میدهد ولی رویهمرفته گزینه ای پسندیده در محدوده ۱۲۰ میلیون تومان است.

8dsk278ym02ps4f7e9.jpg

pbe5m4dgy81ckcgl8pm8.jpg
rswffnw8ohjwxpg8fte.jpg



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



مطالب محبوب
اینستاگرام