سایت جامع خودرو در ایران


» بررسی renault کپچر 2017 فیس لیفت ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶


بازار کراس اوورهای کوچک پیش از این کاملاً اشباع شده ولی در یک سال آینده خریداران حتی با گزینش‌های بیشتری روبرو خواهند بود. ما گواه تازه‌واردهایی چون سئات آرونا و hyundai کونا خواهیم بود که هر دوی هنگام‌ها در امسال شناسایی خواهند شد. ضمناً دودمان جدید nissan جوک نیز نباید فراموش شود. این خودرو در سال ۲۰۱۸ از راه خواهد رسید؛ ولی همه‌ی هنگام‌ها باید خودرویی به نام renault کپچر را شکست دهند. این خودرو سال پیش پرفروش‌ترین مدل کلاس خود در اروپا بوده است.


برای مطمئن شدن از فاصله‌ی این خودرو با رقبا و همچنین به‌روز کردن هنگام، renault نسخه فیس لیفت کپچر را با تغییراتی کوچک به میدان فرستاده است.


چراغ‌های جلوی بازبینی شده کپچر را هم‌اکنون می‌توان به‌چهره تمام LED سفارش داد. همچنین لامپ‌های روز روشن LED نیز به شکل C تعبیه شده‌اند که شمه‌ای از طراحی مگان جدید را نشان می‌دهند ولی در بخش پایینی و تو یا درون سپر جای گرفته‌اند. تریم جلوپنجره کرومی، ورودی هوای بزرگ شده، رکاب‌های جدید و درب پشتی بازنگری شده از دیگر دگرگونی ها این خودرو هستند. همچنین رنگ‌های بیشتر بدنه و سقف مایه شخصی‌سازی بیشتر کپچر می‌شوند.


در تو یا درون کابین داشبوردی و رودری های دو رنگی را می‌بینیم که به حس تجمل کابین افزوده‌اند. ما پیشنهاد می‌کنیم طرح روشن‌تر را گزینش کنید زیرا کابین کپچر با رنگ مشکی یا خاکستری به‌چهره تیره دیده می‌شود. آپشن سقف پانورامیک جدید به روشن شدن و جادارتر نشان دادن کابین کمک می‌کند.

مواد بکار رفته در کابین از گونه نرم بوده و کیفیت بهتری دارند. کپچر فیس لیفت هم‌اکنون انتظارات از یک خودروی زیر ۲۰ هزار پوندی را برآورده می‌کند ولی هستی جزئیاتی جون ترمزدستی و استراحتگاه دست نه‌چندان دلچسب با این خودروی ۲۳ هزار پوندی آماده در آزمایش همخوانی زیادی ندارند. به نظر ما مدل‌های نزدیک به بها پایه ۱۵۳۵۵ پوندی گیرایی بیشتری دارند.


لیست ساز و برگ خودرو نیز افزایش یافته است. نسخه‌های اروپایی Initiale Paris به تجهیزاتی چون عملکرد پارک خودکار جدید، سیستم صوتی Bose و سیستم اطلاعات سرگرمی R-Link renault مجهز هستند. این سیستم هم‌اکنون دارای رادیو دیجیتال DAB و اندروید اتو است. هنوز سیستم opel کارپلی در این خودرو تعبیه نشده است. صفحه لمسی خودرو در مدل‌های بزرگ‌تر این خودروساز نیز دیده می‌شود ولی عملکرد هنگام به نرمی و سریعی سیستم‌های موجود در رقبا نیست.


کابین کپچر همانند نسخه موجود در کلیو است. همچنین پلتفرم این دو خودرو نیز همانند هم بوده ولی همانند پیش شماری از ساز و برگ جدید به افزایش کاربردی بودن این خودرو کمک کرده‌اند. یک نیمکت عقب کشویی به مالکان رخست می‌دهد تا فضای صندوق یا پا را افزایش دهند و از سویی محفظه‌های زیادی برای پیمان دادن اشیا هستی دارد. مدل‌های اروپایی از داشبورد کشویی گنجه مانندی سود می‌برند که در مدل سنیک جدید دیده می‌شود.

همانند کلیو به‌روز شده، renault از بخش‌های فنی کپچر کاملاً مطمئن بوده زیرا چیزی در بخش سیستم تعلیق یا پیشرانه دست‌کاری نشده است.


ما مدل dCi 110 مجهز به پیشرانه ۱٫۵ لیتری را آزمایش کردیم ولی احتمالاً کپچر با پیشرانه‌های بنزینی توربو پرفروش‌ترین مدل خواهد بود. همانند پیش این پیشرانه در سنجش با پیشرانه‌ی دیزلی ۱٫۶ لیتری renault کمی ناهنجار بوده ولی عملکرد هنگام به حد کافی برجسته بوده و در شهر همگی نیازهای شما را برآورده می‌سازد. مصرف سوخت خودرو نیز تغییری نکرده است.


از نظر سواری و هندلینگ، کپچر فیس لیفت شده بیش از آنکه هیجانی و درگیر کننده باشد پسندیده و کافی باقی مانده است. ناهمواری‌های کوچک به خوبی جذب می‌شوند ولی دست اندازهای بزرگ‌تر مایه انتقال لرزش‌های بیشتر به کابین می‌شوند. با افزایش سرعت سر و صدای باد نیز به گوش می‌رسد. مهار بدنه قابل‌ارج بوده و سیستم فرمان نیز خوب و سر راست است ولی هنوز هم فاقد پرماسیدن می‌باشد. جایگزینی دنده‌ها نیز با دقت کافی چهره نمی‌پذیرد.


اگرچه هیچ‌یک از کراس اوورهای کوچک سواری درگیر کننده‌ای ندارند ولی کپچر به راستیً در هیچ‌یک از شاخصه‌های سواری نمی‌درخشد. بردباری تأثیر این جستار روی فروش کم است ولی با هستی خیل سترگ رقبای تازه‌وارد، شاید کپچر با چالش‌های سختی روبرو باشد.


بازنگری‌های چهره گرفته در کپچر وسیع نبوده ولی بهبود کیفیت و هستی ساز و برگ بیشتر باب میل ماست. به‌روزرسانی‌های بیگانه نیز مایه گیرایی بیشتر این خودرو شده‌اند. تنها جستار قابل‌ذکر این است که renault تجربه سواری این خودرو را بهبود نبخشیده است. خودروی فول آماده در آزمایش ارزش فوق‌العاده را نشان نمی‌دهد و با ارائه‌ی رقبای تازه‌نفس در آینده نزدیک شاید renault کپچر تاج پادشاهی این کلاس را به دیگران واگذار کند.

مشخصات renault کپچر dCi 110

بها: ۲۳۱۴۵ پوند

پیشرانه: ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری دیزلی

توان/گشتاور: ۱۰۸ اسب بخار/۲۶۰ نیوتون متر

گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۱٫۴ ثانیه

بیشینه سرعت: ۱۸۰ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۳٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


مطالب محبوب
اینستاگرام