سایت جامع خودرو در ایران


» چهار موتورسیکلت برجسته در Concours d’Elegance ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

چهار موتورسیکلت برجسته در Concours d’Elegance

دسته بندی : خودرو ، کلاسیک ، گردهمایی ، موتورسیکلت تاریخ : یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶


علاوه بر گردآور عظیمی از ماشین‌های کلاسیک که در «کنکور د لگانس گرینویچ ۲۰۱۷» آماده بوده‌اند، این نمایشگاه میزبان برخی از موتورسیکلت‌های استوک و کمیاب نیز بوده است. تماشای این ماشین‌های دوچرخ اولیه از نزدیک، خالی از لطف نخواهد بود.

اِری موتو بایک ۱۹۰۵

اطلاعات چندان زیادی از این موتورسیکلت اولیه در دسترس نیست، ولی به راحتی می‌توان تشخیص داد که این یکی از نخستین «دوچرخه‌های موتوردار» ثبت شده در تاریخ است. پس از آفریدن؛ نوآفریدن موتورسیکلت، بسیاری از شرکت‌های کوچک و تازه‌تأسیس از ترکیب فریم‌های دوچرخه و موتورهای ویژه برای این منظور کاربرد کردند. اِری موتو بایک مدل ۱۹۰۵ نیز احتمالاً یکی از همین نمونه‌هاست. این موتورسیکلت که مالک هنگام پال اوسی (Paul Ousey) است، پیشترً در «کنکور د لگانس آبخوست (abxast) املیا ۲۰۱۴) به نمایش گذاشته بود که سرنویس «بهترین در کلاس» خودش را کسب کرد.

هارلی-دیویدسون مدل J ۱۹۱۸

پس از ورود ایالات متحده به جنگ جهانی نخست در سال ۱۹۱۷، ارتش این کشور شمار ۲۰ هزار دستگاه موتورسیکلت را از شرکت سازنده در میلواکی، در استان ویسکانسین سفارش داد. این مدل J از آن سال ۱۹۱۸ یکی از ۶۵۷۱ دستگاه موتورسیکلتی است که در هنگام سال فرآوری گردید. این موتورسیکلت با به کارگیری یک پیشرانه ۹۸۹ سی‌سی V-تووین، قدرتی برابر ۱۵ اسب‌بخار در گزین کردن داشت که با یک گیربکس ۳ سرعته به چرخ عقب منتقل می‌شد.

فلایینگ مرکل بورد تِرَک رِیسر ۱۹۱۳

شخصی به نام جوزف مرکل (Joseph Merkel)، برند «مرکل» را تأسیس کرد؛ برندی که به فرآوری دوچرخه در میلواکی، در استان ویسکانسین امریکا در سال ۱۹۰۲ می‌پرداخت. امّا در سال ۱۹۰۳، وی شرکت «مرکل موتور سیکلت» را نیز برای ساخت موتورسیکلت‌های تک‌سیلندر پایه‌گذاری نمود. در سال ۱۹۱۰، «مرکل» کمپانی‌اش را با «لایت موتور سیکلت» ادغام کرد و هنگام به «پاتس‌تاون» در پنسیلوانیا انتقال کرد. در همین مکان بود که وی با الهام از سیستم تعلیق عقب «مونو شوک» که در اکثر موتورسیکلت‌های امروزین کاربرد می‌شد، مدل «فلایینگ مرکل» را ساخت. در سال ۱۹۱۳، همچنان در این نمونه می‌توان نگریستن کرد، فلایینگ مرکل با یک موتور سیکلت دو سیلندر به قوت ۶ اسب‌بخار و یک گیربکس ۲ سرعته به بازار عرضه شد؛ پیشرانه‌ای که امکان رسیدن به سرعتی نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کرد. عملکرد این موتور سیکلت سیکلت بسیار باره پروا جامعه «موتور سیکلت اسپورت» امریکا پیمان گرفت. بنابراین جای تعجبی هم ندارد که بدانیم سال‌ها پس، یک فلایینگ مرکل مدل ۱۹۱۲ در حراج موتورسیکلت لاس‌وگاس «بونهامز» در سال ۲۰۱۷ با بها تخمینی میان ۱۳۵ تا ۱۵۰ هزار دلار ارائه شده است.

هارلی-دیودسون مدل ۱۷ ۸-والو بورد تِرَک رِیسر ۱۹۱۶

هارلی-دیودسون مدل ۱۷ ۸-والو بیشتر به خاطر پیروزی‌هایش در مسابقات موتورسواری امریکا شناخته شده است. طراحی این موتورسیکلت بر پایه چشم وهمچشمی با مدل‌های «ایندین» و «اکسلزیور» که هنگام روز تمام عناوین را از هنگامِ خود می‌کردند، چهره گرفت. این مدل در پیکار ۳۰۰ مایلی «داج سیتی ۱۹۱۶»  شناسایی شد که در همین چشم وهمچشمی، در جایگاه نخست پیمان گرفت. مدل ۱۷ با موتور سیکلت ۹۹۹ سی‌سی V-تووین، با بها ۱۵۰۰ دلار در سال ۱۹۱۶ عرضه شد که برابر یک بها یک خانه پسندیده در میلواکی در هنگام زمان‌ها بود. اگر بخواهیم سنجش‌ای با بها محصولات «ایندین» داشته باشیم، باید گفت که گران‌ترین نمونه پیکار‌ای در محصولات این شرکت، بیشینه با ۳۵۰ دلار قابل‌خریداری بود. این موتورسیکلت‌های هارلی‌-دیویدسون در حال آماده نیز بها چندان پایینی ندارند؛ چرا که یک مدل ۱۷ از آن سال ۱۹۲۷ در سال ۲۰۱۵، با قیمتی برابر ۶۰۰ هزار دلار فروخته شده است.

منبع: automobilemag



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

مطالب محبوب