سایت جامع خودرو در ایران


» چگونگی ایمنی خودروهای بازار ایران ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶


بر این پای بست در حالی یکی از علل تصادفات جاده‌ای کشور ایمن نبودن خودروهای تولیدی سرنویس می‌شود که بنابر گزارش مرکز پژوهش‌های سنا شورای اسلامی که به سنجش آمار تصادفات جاده‌ای در جهان و ایران پرداخته است، به ازای هر ۱۰ هزار خودرو در جهان به‌طور میانه نزدیک ۹ تن کشته می‌شوند، ولی در ایران به‌ازای هر ۱۰ هزار خودرو ۳۷ تن کشته می‌شوند.

بهره بسیار کشته‌شدگان جاده‌ای مایه شده انتقادات جدی نسبت به فرآوری برخی محصولات شرکت‌های خودروسازان طی سال‌های گذشته چهره بگیرد که یک پای جدی این جستار ایمنی خودروهای فرآوری تو یا درون است.از سوی دیگر در شرایطی بحث ایمنی خودرو برای شرکت‌های خودروساز معتبر جهانی دارای اهمیت است و همین جستار مایه شده موسسات مختلفی به ارزیابی چگونگی ایمنی خودروها بپردازند که در ایران هیچ نهاد اختصاصی برای رتبه‌بندی و امتیازدهی به چگونگی ایمنی خودروها هستی ندارد.

با هستی این سنا شورای اسلامی با پروا به امتیازات موسسات معتبر آزمایش ایمنی جهان، به بررسی ایمنی خودروهای ساخت تو یا درون کنونی پرداخته است و پس از هنگام با بررسی خودروهای قراردادهای جدید تلاش داشته چگونگی ایمنی محصولات آینده بازار خودرو کشور را نیز باره بررسی پیمان دهد. همچنین در این گزارش چگونگی ایمنی خودروهای چینی و وارداتی موجود در بازار ایران نیز باره ارزیابی گرفته است.

بررسی‌های مرکز پژوهش‌های سنا از چگونگی ایمنی خودروهای فرآوری تو یا درون نشان می‌دهد، هیچ‌کدام از خودروهای درونی فرآوری شده با بها زیر ۵۰ میلیون تومان از امنیت بالایی برخوردار نیستند.

بر این پای بست این مرکز با پروا به گزارش‌های مصرف‌کنندگان و تجربیات چهره گرفته در کشور از یکسو و امتیازات کسب شده خودروها از سوی موسسات معتبر آزمایش ایمنی از سوی دیگر چگونگی ایمنی خودروهای ساخت تو یا درون را باره بررسی پیمان داده است.

موسسات باره گواهمندی مرکز پژوهش‌ها دربرگیرنده نهاد ایمنی شدامد بزرگراه‌های ملی آمریکا (NHTSA)، نهاد بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) و نهاد برنامه ارزیابی خودروهای جدید (EURO NCAP) است.

بنابراین بررسی چگونگی بسیاری از خودروهای تولیدشده در شرکت‌های خودروساز نشان از هنگام دارد که هیچ یک از این خودروها نتوانسته‌اند بالاتر از سه ستاره ایمنی دریافت کنند. موضوعی که به نظر می‌رسد به شرایط انحصاری بازار خودرو ایران وابستگی سر راست دارد؛ چراکه در فضای غیررقابتی بازار خودرو، تولیدکنندگان هیچ‌گاه نیازی به ارتقای ایمنی محصولات خود دریافتن نکردند.

ولی در گزارش مرکز پژوهش‌ها ۳۷ خودرو درونی و وارداتی باره ارزیابی کیفی پیمان گرفته‌اند که در این میان Kia Pride با ۲ ستاره، tiba با ۲ ستاره، peugeot ۲۰۶ با ۳ ستاره، تندر ۹۰ با ۳ ستاره به‌سرنویس خودروهایی با ایمنی بسیار پایین شناخته شده‌اند؛ در این میان peugeot پارس و samand نیز به سختی توانسته‌اند ۳ ستاره ایمنی را کسب کنند.

در بخش دیگری از این گزارش، تولیدات مشترک قراردادهای جدید خودروسازان درونی با بیگانه باره بررسی پیمان گرفته است؛ براساس این گزارش، خودروهای peugeot ۲۰۰۸، peugeot ۲۰۸، peugeot ۳۰۱، citroen C3 که پیمان است در قراردادهای جدید با فرانسوی‌ها به فرآوری برسند افزون بر آنکه کیفیت بسیار خوبی دارند از نظر ایمنی نیز توانسته‌اند نمرات بالایی را کسب کنند؛ به‌طوری‌که همه این خودروها ۴ تا ۵ ستاره ایمنی را به‌دست آورده‌اند.

در این گزارش همچنین به سنجش ایمنی خودروهای چینی نیز پرداخته شده است. همسو با انتقادات بسیاری که به کیفیت عملکردی و فنی خودروهای چینی فرآوری شده در کشور وارد است، گزارش مرکز پژوهش‌های سنا نیز نشان می‌دهد این خودروها در بحث ایمنی بسیار ناتوان هستند؛ به‌طوری‌که بسیاری از این خودروها میان یک تا دو ستاره ایمنی دریافت کرده‌اند.

در پایان باید ذکر کرد که یافته‌های این گزارش پژوهشی نشان می‌دهد همه خودروهای وارداتی برندهای گوناگون ۵ ستاره ایمنی موسسات معتبر سنجش ایمنی را دارند.

چگونگی ایمنی خودروهای بازار ایران

چگونگی ایمنی خودروهای بازار ایران



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب