سایت جامع خودرو در ایران


» دوئل ب‌ام‌و سری 7 و maserati کواتروپورته ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۶


در یکی دیگر از قسمت‌های سری چشم وهمچشمی‌های خودرویی ماشین ۹۸، امروز به گروه سدان‌های لوکس سگمنت F رسیده‌ایم. گروهی که در نخستین دوئل دم، لینکلن کانتیننتال رودرروی kia کوریس پیمان گرفت. در این دوئل جمعاً شمار ۱۶۳۲ رأی به ثبت رسید که ۱۳۱۸ رأی دم بهره کانتیننتال بوده و تنها ۳۱۴ رأی به کوریس داده شده است؛ بنابراین، از چشم وهمچشمی نخست گروه سدان‌های لوکس، لینکلن کانتیننتال با کسب ۸۰ درصد از همه آرا مقتدرانه به مرحلهٔ بعدی صعود کرده و kia کوریس از دور چشم وهمچشمی‌ها کنار رفت. امروز ولی یکی از نمایندگان ژرمن‌ها یعنی ب‌ام‌و سری ۷ به مصاف تنها نمایندهٔ ایتالیا در این کلاس یعنی maserati کواتروپورته رفته است.

maserati کواتروپورته

کواتروپورته را می‌توان سدان پرچم‌دار گروه fiat دانست. این سدان لوکس ایتالیایی برای نخستین بار در سال ۱۹۶۳ شناسایی شد؛ ولی کواتروپورته در درازا زندگی خود دوران پرفرازونشیبی را تجربه کرده است چراکه دو بار با وقفه در فرآوری روبرو شده است. دودمان نخست این سدان لوکس ایتالیایی تا سال ۱۹۶۹ به فرآوری رسید و سپس پس از چند سال وقفه، دودمان دوم در سال ۱۹۷۴ شناسایی شد؛ ولی برای بار دوم میان دودمان‌های سوم و چهارم نیز وقفه افتاد به‌گونه‌ای که پس از توقف فرآوری دودمان سوم در سال ۱۹۹۰، چهار سال پس در سال ۱۹۹۴ دودمان پنجم شناسایی شد ولی از این سال تاکنون فرآوری کواتروپورته بدون وقفۀ چندانی پیوسته داشته است. این خودرو هم‌اکنون در دودمان ششم خود پیمان دارد که در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ رونمایی شد. maserati برای این سدان لوکس دو پیشرانهٔ بنزینی به همراه یک نمونهٔ دیزلی ارائه می‌کند که یکی از موتورهای بنزینی از گونه V8 و دیگری V6 است. کواتروپورتهٔ شش سیلندر با نام S و نمونهٔ هشت سیلندر با نام GTS عرضه می‌شوند که ما هم برای این چشم وهمچشمی کواتروپورته GTS را گزینش کرده‌ایم. موتور سیکلت ۳٫۸ لیتری V8 توئین توربوی این خودرو ۵۳۰ اسب بخار نیرو و ۷۱۰ نیوتن متر گشتاور فرآوری می‌کند که این نیرو بدست یک گیربکس هشت سرعتهٔ خودکار ZF تنها به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این در حالی است که برای موتور سیکلت V6 بنزینی، سامانهٔ چهارچرخ جنباننده هم ارائه می‌شود ولی این سامانه برای موتور سیکلت V8 قابل سفارش نیست.

ب‌ام‌و سری ۷

سری ۷ سدان پرچم‌دار ب‌ام‌و است که نخستین بار در سال ۱۹۷۷ برای چشم وهمچشمی سر راست با مرسدس S کلاس به بازار آمد. این سدان لوکس آلمانی هم‌اکنون مانند کواتروپورته در دودمان ششم خود پیمان دارد که در ژوئن سال ۲۰۱۵ رونمایی شد. طراحی دودمان ششم سری ۷ که با کد G11 شناخته می‌شود، بر پایه زبان طراحی جدید ب‌ام‌و شکل گرفته که در دم چراغ‌های جلو به جلوپنجره چسبیده‌اند. این خودروی روی پلت‌فرم OKL ب‌ام‌و ساخته شده و سازندهٔ مونیخی هر آنچه که از فناوری و مهندسی در توان داشته در دم ارائه کرده تا بتواند هم آورد هم‌میهن سرسختش یعنی مرسدس S کلاس شود. برای سری ۷ چهار پیشرانهٔ بنزینی گوناگون به همراه یک نمونهٔ دیزلی ارائه می‌شود. نیرومند‌ترین و بزرگ‌ترین موتور سیکلت این خودرو، یک نمونهٔ ۶٫۶ لیتری V12 توئین توربو است که ۶۰۰ اسب بخار نیرو داشته و در مدل ۷۶۰i ارائه می‌شود؛ ولی به جهت اینکه رقیب ایتالیایی با پیشرانهٔ V8 خود به میدان نبرد آمده است، ماه هم نمونهٔ V8 سری ۷ را گزینش کرده‌ایم. این مدل که ۷۵۰i نام دارد، مجهز به یک پیشرانهٔ ۴٫۴ لیتری V8 توئین توربو است که ۴۵۰ اسب بخار نیرو و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور فرآوری می‌کند. نیروی این موتور سیکلت بدست یک گیربکس هشت سرعتهٔ خودکار استپ‌ترونیک در حالت استاندارد به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود ولی امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ جنباننده XDrive هم برای دم هستی دارد. ب‌ام‌و سری ۷ در دو نسخهٔ عادی و فاصله محوری کشیده عرضه می‌گردد.

 

مشخصات فنی

ب‌ام‌و ۷۵۰i maserati کواتروپورته
پیشرانه ۴٫۴ لیتری V8 ۳٫۸ لیتری V8
تنفس توئین توربو توئین توربو
نیرو ۴۵۰ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار
گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر ۷۱۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته خودکار ۸ سرعته خودکار
محور جنباننده عقب عقب
شتاب صفرتاصد ۴٫۷ ثانیه ۴٫۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲٫۵ ثانیه ۱۲٫۱ ثانیه
بیشینه سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۳۱۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱٫۵ لیتر (ترکیبی) ۱۳ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۸۲۰ کیلوگرم ۱۹۰۰ کیلوگرم
درازا ۵٫۰۹ متر ۵٫۲۶ متر
فاصلهٔ محوری ۳٫۰۷ متر ۳٫۱۷ متر
حجم صندوق بار ۵۱۰ لیتر ۵۳۰ لیتر
بها پایه ۸۲,۴۹۵ دلار ۱۰۵,۲۰۰ دلار

 

این دوئل‌ها، سنجش‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای دوست داشتنی‌تر میان شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با پروا به جمیع جهات، گیرایی، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، بها و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ انگیزه ها و معیارهای گزینش خود را نیز خواهشمند استً در بخش نظرات بیان فرمایید.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

مطالب محبوب