سایت جامع خودرو در ایران


» سنجش توانایی آفرود ب‌ام‌و X3 و toyota راو 4 ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶


خب زمینه‌هایی مشترک برای سنجش‌ی ب‌ام‌و X3 و toyota راو ۴ هستی ندارد. ب‌ام‌و X3 به‌طور قابل‌توجهی گران‌تر بوده و پیشرانه‌های قدرتمندتری داشته و از نظر پرفورمنس و تجمل نیز در مرتبه‌ای بالاتر پیمان دارد. toyota راو ۴ اصلاً خودروی بدی نیست ولی نسبت به X3 متفاوت بوده و در کلاسی متفاوت به چشم وهمچشمی می‌پردازد؛ بنابراین چرا باید این دو را با یکدیگر سنجش کرد؟ خب دیدن توانایی‌های آفرود این دو خودرو گیرا بوده و از این رو دو خودرو با یکدیگر سنجش شده‌اند.


به راستی این یک آزمایش بسیار مهم برای سیستم دیفرانسیل جلو با دیفرانسیل قفل مرکزی toyota و سیستم چهار چرخ جنباننده xDrive ب‌ام‌و محسوب می‌شود. خب کدام سیستم در تپه‌های معدن طلای کلرادو بهتر کنش می‌کند؟

2015 Toyota RAV4 Limited
هر دو خودرو برتری‌های دلچسب‌توجهی دارند. toyota لاستیک‌های بهتری برای آفرود دارد. ب‌ام‌و X3 لاستیک‌های مناسبی برای عبور از همگی مسیرها داشته ولی به اندازه راو ۴ گیرا نیستند. toyota همچنین دارای دیفرانسیل قفل مرکزی داشته که در چگونگی کرال برتری بیشتری را نشان می دهد.


البته ب‌ام‌و X3 بلندی کمی بیشتر از سطح زمین داشته و پیشرانه‌ی توربوی هنگام در بلندی بالا تواناتر است؛ بنابراین این خودرو نه تنها می‌تواند از موانع بلندقدتر بهتر عبور کند بلکه پیشرانه هنگام نیز قوت بیشتری در عبور از این ناهمواری‌ها دارد.


هر دو خودرو از یک راهبند یکسان عبور می‌کنند. نخستین راهبند یک تپه‌ی صخره‌ای بوده که البته خیلی هم خشن نیست. toyota و ب‌ام‌و به سادگی و بدون هیچ مشکلی از این راهبند عبور می‌کنند.


دومین آزمایش کاملاً متفاوت و سخت‌تر بوده است. خودروها باید از چند پیچ شدید با صخره‌های موجود در میان هنگام‌ها و شکاف‌هایی گود عبور می‌کردند. به راستی شرایطی کاملاً خطرناک برپا بود.


راو ۴ با به کارگیری دیفرانسیل قفل مرکزی وارد معرکه شد ولی با دو لاستیک خود از عهده هنگام برآید. پس از هنگام سیستم مهار کشش خاموش شد و toyota توانست از راهبند عبور نماید؛ ولی این کار آسان نبود. این بار نوبت ب‌ام‌و X3 بود ولی این خودرو به راستیً هیچ تنظیم ویژه آفرودی ندارد. دیدن بلند شدن یک چرخ ب‌ام‌و از روی زمین و جنبش هنگام به سه چرخ به راستیً پرماسیدن‌برانگیز بود.


رویهمرفته هر دو خودرو می‌توانند انتظارات بیشتر مصرف‌کنندگان را برآورده کنند ولی ب‌ام‌و X3 عملکرد بهتری داشته و می‌تواند خواسته‌های بیش از اندازه چشمداشت کسان را به هنگام‌ها نشان دهد.

[دانلود ویدئو]

منبع: bmwblog



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

مطالب محبوب