سایت جامع خودرو در ایران


» نیرومند‌ترها هم شدنی است منقرض شوند ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶


بدترین رویداد برای porsche از نگاه الیور بلوم مدیرعامل و دیگر مدیران این شرکت

بلوم به سرنویس مدیرعامل ۴۹ ساله porsche مطالعه کتب زیست‌شناسی را به سرنویس بخشی از راهبرد ده‌سال پدران این شرکت برای تیم مدیریتی خود الزامی کرده است. این شرکت تولیدکننده خودروهای اسپرت، آینده را به مانند میدانی برای بقا یا حذف به دنبال بیگ‌بنگی برای صنعت خودرو می‌بیند.

به گزارش اخبارخودرو،اگرچه از انتشار کتاب «منشا گونه ها» بیش از یکصد و پنجاه سال پیش گذشته، تئوری گزینش طبیعی چارلز داروین هیچگاه به اندازه امروز برای الیور بلوم معنادار نبوده است.
بلوم به سرنویس مدیرعامل ۴۹ ساله porsche مطالعه کتب زیست‌شناسی را به سرنویس بخشی از راهبرد ده‌سال پدران این شرکت برای تیم مدیریتی خود الزامی کرده است. این شرکت تولیدکننده خودروهای اسپرت، آینده را به مانند میدانی برای بقا یا حذف به دنبال بیگ‌بنگی برای صنعت خودرو می‌بیند. بیگ‌بنگ اصطلاحی است که بلوم برای توصیف کارایی انقلاب دیجیتال در حال وقوع در صنعت خودرو و پیدایش رقبای جدید و مدل‌های جدید کسب‌وکار در این صنعت از هنگام کاربرد می‌کند.
سون لورنز،‌ مدیر یکتا آی‌تی پورش با عباراتی کنایه‌آمیز در باره این انقلاب می‌گوید: «الزاما گونه‌های نیرومند‌تر نمی‌مانند بلکه آنهایی که توانایی بیشتری در انطباق دارند، بخت بیشتری دارند.» لحن پردغدغه‌‌ای که پورش از هنگام کاربرد می‌کند چندان هم بی‌راه نیست «به اعتقاد سهامداران بزرگتر شرکت، خودروسازها جدید داوری پایانی نزدیک می‌شوند و دایناسورها در معرض شهاب‌سنگ‌های در حال فروافتادن پیمان می‌گیرند.»
آرندت الینهورست، از تحلیلگران بزرگتر ISI در این باره می‌گوید: «در حال آماده و در شرایطی که بازارهای سرمایه دوران رکود را پشت سر می‌گذارند هیچ چیز را ارزان‌تر از سهام شرکت‌های تکه‌ساز نمی‌یابید که این دربرگیرنده آلمان‌ها هم می‌َشود. این شرکت‌ها در پایین‌ترین سطح بها‌گذاری هستند.»
در این چگونگی تنها سهام شرکت‌هایی مثل toyota، فولکس واگن‌واگن و دایملر بالاتر از شرکت تسلا که سازنده خودروهای برقی است بها‌گذاری شده‌اند. در شرایطی که برای مدیران صنعت خودرو این فرمایش به یک الزام تبدیل شده که در باره مخاطرات برآمده از خلاهای آی تی‌های در حال پیدایش یا شیوه‌های متعارف فرآوری خودرو گفت‌وگو کنند، چگونگی را به هنگام اندازه تیره و تار نمی بینند که porsche می‌بیند. نکته شگفت اینجاست که این خودروساز بیشتر از هر خودروساز دیگری در برابر دگرگونی ها نوظهوری مثل کاربرد مشارکتی از خودرو، خودروهای برقی و آی تی‌های‌ خودران ایمن است. نه تنها ۹۱۱ این شرکت به نمادی از کوپه‌های پرنما و با کیفیت در پیمانه جهانی تبدیل شده که چگونگی درآمدی شرکت هم در شرایط ایده‌آلی پیمان دارد.
سود عملیاتی porsche در سال گذشته رکورد زد و به ۱۷درصد فروش رسید و از این منظر پس از ferrari که در سال ۲۰۱۶ به رکورد ۱۹درصدی رسیده بود، در جایگاه دوم پیمان گرفت. porsche همچنین در سال ۲۰۱۵ و سه سال زودتر از برنامه‌های مدون خود از هدف‌گذاری فروش ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال عبور کرد. این شرکت در سال گذشته میلادی به فروش بی‌پیشینه ۲۳۷ هزار دستگاه رسید.
برای رسیدن به چنین حجمی از فروش ناچار به تمرکز روی فرآوری محصولاتی بود که برخی هواداران هنگام را منزجر کننده می‌دانستند. این در حالی است که پورش نشان داده آنقدر نرمش‌پذیر است که محصولات جدیدی مثل شاسی‌بلند میان‌اندازه ماکان و پانامرا را به سرنویس نخستین استیشن‌واگن خود روی خط فرآوری پیمان دهد، بی‌ آنکه به توصیف بلوم«ماهیت اسپرت» محصولات را قربانی کند.

کامیابی بی‌اندازه؟
در روی دیگر سکه کامیابی پورش به اعتقاد برخی از بزرگ‌ترین ناتوانی این شرکت هم هست. تا امروز porsche خود را خودروسازی نشان داده است که ارابه‌های رویایی بنزین‌سوز می‌سازد. خودروهایی که وقتی پا را روی ماشین ۹۸ فشار می‌دهید تنها شنیدن صدای زوزه موتورهای دست نویس سنتی این شرکت برایش کافی نبود. با این اوصاف اصلا عحیب نیست که دلبستگی‌مندان این شرکت از این که موتور سیکلت ۶ سیلندر مدل ۷۱۸ کوچک و ۴ سیلندر شده آشکارکردن ناخشنودی
می‌کنند. علاوه بر هنگام یکی از نمادهای طراحی در همه محصولات پورش از نخست تاکنون گیج‌هایی است که در مرکز هنگام نه یک نمایشگر سرعت که نشانگر دورموتور بزرگ پیمان داشته است. چگونه می‌توان این‌ها را در یک خودروی برقی بی‌صدا انگار کرد؟
هاسو پلاتنر، از مالکان تسلا که در همان سان مدیرعامل غول نرم‌افزاری آلمانی SAP هم است، می‌گوید: «از منظر تئوریک کار porsche تمام است.» بلوم و همکارانش که می‌دانند نمی‌توان این دگرگونی ها سترگ را نادیده گرفت، بر این باور هستند هر چند تلاش برای همراه ساختن دوستداران سنتی porsche با روند دگرگونی ها این شرکت کار را تند‌تر و شدنی‌تر می‌کند ولی کافی نخواهد بود. آنان جز با زیرسوال بردن بسیاری از اصول جایگاه خود را به سرنویس یکی از نمادهای نوآوری و خلاقیت در صنعت خودرو از دست خواهند داد. لوتز مچکه، مدیر مالی بزرگتر شرکت و جانشین مدیرعامل معتقد است با پیوسته روند کنونی شرکت‌ها به حدی تغییر می‌کنند که عملا به شرکت‌های اینترنتی تبدیل می‌شوند و در هنگام‌سوی طیف شرکت‌هایی مثل گوگل نیز وارد حریم خودرویی‌ها می‌شوند.
او با پذیرفتن به قوت و معجزه آی تی اطلاعات یادآوری می‌کند «بی گمان فیس‌بوک بهتر از هر فردی می‌تواند کسی را که ۲۰ لایک دارد توصیف کند ولی وقتی شمار لایک‌ها به ۳۰۰ می‌رسد الگوریتم‌ این شرکت حتی بهتر از همسر فرد توانا به توصیف او خواهد بود.»
آینده برقی
مدیران porsche دلبستگی‌مند هستند که بگویند ۹۱۱ – و به طور ریزبین‌تر تعریفی از برند که حول محور هنگام شکل می‌گیرد- جمیع اضداد است و می‌تواند نمادی از امروز و آینده صنعت خودرو باشد. آنچه porsche نیاز دارد تا این نگاه باره قبول واقع شود حفظ تفاوت‌ها در عین قابل پذیرش بودن هنگام است. بدون این دو پورش توانا نخواهد بود حاشیه سود و حجم فروش خود را در آینده حفظ کند.وقتی ۹۱۱ نخستین بار در سال ۱۹۶۳ رونمایی شد نما ساده ولی پرابهت هنگام که روی گوشه ملایم پشت خودرو پافشاری داشت، در مواجهه با خودروهای نیرومند هنگام دوران مثل chevrolet کوروت و pontiac GTO که خود را با موتورهای نیرومند و لبه‌های گوشه‌دار از دیگران جدا می‌کردند خیلی دور از ذهن نبود. اگوست اکلیتنر، رئیس یکتا طراحی ۹۱۱ از سال ۲۰۰۱ تاکنون می‌گوید: «بدترین اتفاقی که شدنی است بیفتد، این است که روزی دلبستگی‌مندان porsche از خودرویی مثل ۹۱۱ روی برگردانند». او عمیقا اعتقاد دارد یکی از انگیزه ها برتر بودن ۹۱۱ در سگمنت خود بزرگی پذیرفتنی و عقلانی هنگام است. شاید از این روی است که پورش سالانه ۳ هزار دستگاه از این فرآورده را به فروش می‌رساند در حالی که هیچ‌کس در این بخش توانا به رسیدن به چنین رکوردی نیست. برای حصول اطمینان از این که در آینده‌ تحت سیطره محصولات برقی ۹۱۱ به خودرویی غیرعادی بدل نخواهد شد این خودروساز برای نخستین بار در راهبرد ده‌ساله خود اهداف اکولوژیکی گنجانده است.
بلوم می‌گوید: «پورش ۹۱۱ همیشه پایدارترین خودرو در کلاس خود بوده است. وقتی بقیه ۱۰ سیلندر نیاز داشتند ما خود را به شش سیلندر اندک می‌کردیم و با این حال در راه پیکار از بقیه تند‌تر بودیم.»
منبع: تازه ها خودرویی اروپا




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب