سایت جامع خودرو در ایران


» بازگشت به جاده با خودروی نوستالژیک ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶


این روزها دگرگونی طراحی خودروها مایه شده است دیگر هنگام حال‌وهوای دوست‌داشتنی خودروهای روزگار گذشته بر سرنشینان یک خودرو برپایی نشود و دنیایی از آی تی‌های نوین و آپشن‌های رفاهی و ایمنی او را محصور خود کند.

به گزارش آگاهی ها خودرو ، این روزها دگرگونی طراحی خودروها مایه شده است دیگر هنگام حال‌وهوای دوست‌داشتنی خودروهای روزگار گذشته بر سرنشینان یک خودرو برپایی نشود و دنیایی از آی تی‌های نوین و آپشن‌های رفاهی و ایمنی او را محصور خود کند. ولی هستند کمپانی‌هایی که به گذشته نگاه می‌کنند و با طراحی خودروهای امروزین در قالب خودروهای کلاسیک، مشتاقان خودرویی را به شور می‌آورند.

مورگان پلاس یکی از این خودروهاست که این روزها آسفالت جاده‌ها را درمی‌نوردد، خودرویی بدون سقف با شمایل خودروهای دهه‌های نخستین ساخت خودرو که اگرچه در نما ما را به گذشته‌های دور می‌برد، ولی در باطن همه چیز امروزین و به‌روز است. ولی این سوال پیش می‌آید که آیا جز پیروان خودروهای کلاسیک و کهنه، در دنیای امروز کسی از این مدل‌ها پیشباز می‌کند و کسی برای خرید یک خودرو با شکل‌وشمایل دهه ۳۰ یا ۴۰ میلادی پیش‌قدم می‌شود؟
پاسخ به این سوال مثبت است که اگر بازاری برای این خودروها هستی نداشت، ایالات‌متحده و کمپانی‌های سازنده خودروی این سرزمین ،که عموما بر پایه سرمایه‌داری شکل گرفته‌اند، وارد این ماجرا نمی‌شدند. از این قضایا که بگذریم، باید به مشخصات فنی این خودرو اشاره داشته باشیم که توان قدرتی خود را از یک موتور سیکلت ۱۶ سوپاپه دست نویس چهار سیلندر به‌دست می‌آورد که انژکتوری کامل و کالا هنگام از آلومینیوم است. این موتور سیکلت که قدرتی برابر با ۱۱۰ اسب‌بخار فرآوری می‌کند، در کنار یک سیستم انتقال توان ۵ سرعته دستی وظیفه رساندن توان به چرخ‌های جلو را دارد تا صفر تا ۱۰۰ را در زمانی نزدیک ۷٫۹ ثانیه ثبت کند. بیشینه سرعتی که این خودروی نوستالژیک می‌تواند به هنگام برسد، نزدیک ۱۸۷ کیلومتر بر ساعت و برای یک خودروی دو نفره روباز، عددی بسیار پسندیده و حتی هیجان‌انگیز است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو برای طی مسافت ۱۰۰ کیلومتری نزدیک ۱۰٫۵ لیتر است که در بزرگراه‌ها به شماره ۹٫۴ لیتر و در شهر به شماره ۱۱٫۳ لیتر می‌رسد. موتور سیکلت این خودرو مانند عموم خودروهای امروزی در قسمت جلوی هنگام تعبیه شده و دلچسب است بدانید طراحی این خودرو درست مانند نسخه‌ای است که در سال ۱۹۳۶ وارد بازار شد.
با این تفاوت که تنها موتور سیکلت هنگام دستخوش دگرگونی ها پیمان گرفته و به‌شکل امروزی درآمده است، ولی کابین هنگام حتی امکاناتی راکه در ۸۰ سال پیش برای هنگام طراحی شده بود، ندارد! البته این بدان چم(cham ) نیست که در زمینه طراحی تو یا درون خودرو، مورگان پلاس حرفی برای گفتن ندارد! بلکه تمام هدف هنگام است که حس نوستالژیک دهه‌های گذشته را به این خودروی امروزی انتقال دهند تا سرنشین هنگام از امکانات گسترده خودروهای امروزی فاصله بگیرد و از رانندگی و پیمودن جاده‌ها لذت ببرد. در راستی شاید با دیدن کابین ساده و پنل جلو به این نتیجه برسید که هیچ امکانی در برگزیدن شما نیست و تنها ۴۲ هزار دلار برای خودرویی می‌پردازید که بدیهی‌ترین چیزها برای کنسول و تو یا درون هنگام طراحی شده است، ولی مگر چه چیزی ‌جز آگهی بنزین تو یا درون باک و گرما آب تو یا درون رادیاتور برای یک راننده مهم است؟! در آزمایش‌های چهره گرفته از این خودرو، دلچسب است عموم رانندگان به این باره اشاره کرده‌اند که پای‌شان بارها به ستون درها خورده و ماشین ۹۸‌ها درست مانند خودروهای سال‌های پیش مچ پای‌شان را آزرده است ولی وقتی با این نگاه جلو برویم که پیمان است حس نوستالژیک دهه‌های گذشته را تجربه کنیم، همه این موارد نه تنها آزاردهنده نیست، بلکه در گونه خود دلچسب هم است. لذت کشیدن سقف پارچه‌ای هنگام باران هم از دیگر قابلیت‌های این خودرو است که باید هنگام‌را یک آپشن در نظر گرفت، هرچند خودتان مجبورید از خودرو پیاده شوید و هنگام‌را مسقف کنید. از دیگر گیرایش‌های رانندگی با این خودرو ضبط‌صوتی است که برای هنگام در نظر گرفته شده که کاملا در سرعت‌های بالا شنیدن صدا از هنگام‌را باید فراموش کنید! ولی در فصل سرد، نگرانی خاصی ندارید زیرا یک بخاری بسیار خوب برای هنگام در نظر گرفته شده است که می‌تواند در چهره بسته شدن سقف، شما را به‌خوبی گرم نگه دارد.
لاستیک‌های باریک در نظر گرفته شده برای این خودرو هم درست مانند خودروهای دهه‌های گذشته است که همان حس سبکی، راحتی و ویژه بودن را تداعی می‌کند. بندهای چرمی روی کاپوت که به‌جای گیره‌های امروزی نگه‌دارنده این بخش هستند، می‌توانند گیرایش ویژه خود را داشته باشند، ولی همه این‌ها برای زمانی است که بخواهید با خرید یک خودروی ۴۲ هزار دلاری در زمان سفر و تجربه رانندگی پدربزرگ‌تان را تجربه کنید. اگر تنها خودروهای کلاسیک برای شما در دیرینکده دلچسب هستند، پیشنهاد اکید ما به شما این است که خرید چنین خودرویی را فراموش و به سمت خودرو‌های امروزی بروید تا به‌جای لذت بردن از رانندگی، در دنیای بی‌حد و حصر آپشن‌های سرگرمی‌ساز هنگام گم شوید.

 




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



مطالب محبوب
اینستاگرام