سایت جامع خودرو در ایران


» شیوه غیرمنطقی افزایش بها خودرو در ایران ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶

شیوه غیرمنطقی افزایش بها خودرو در ایران

دسته بندی : خودرو تاریخ : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶


بها‌های جدید خودرو تا یک ماه آینده اعلام خواهد شد
یک عضو شورای چشم وهمچشمی گفت:افزایش بها خودرو در شرایط کنونی فاقد کَرویز اقتصادی است.
آلبرت بغزیان،با اعلام مطلب فوق در گفتگو با خبرآنلاین اظهارداشت: بها خودرو در حالی افزایش یافته است که هیچ انگیزه بخردانه ای برای این اقدام هستی ندارد و بدبختانه شوربختانه بر پایه یک سنت نادرست، بها ها هر سال نسبت به سال گذشته افزایش می یابد.
وی در روشنگری این مطلب افزود: شورای چشم وهمچشمی در شرایطی پیشنهاد خودروسازان برای افزایش بها خودرو را پذیرفته است که بدبختانه شوربختانه هیچ تغییری در کیفیت خودروهای تولیدی در ایران رویداد نیفتاده است.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: شیوه هایی از این دست شورای چشم وهمچشمی را از جایگاه اصلی و ریشه دار خود بیرون می کند ، پیمان بر این بود که
شورای چشم وهمچشمی با بررسی شرایط ، بر پایه بهبود کیفیت و افزایش بهره وری، نسبت به افزایش بها خودرو اقدام کند.
بغزیان اضافه کرد: هر سال خودروسازان با گواهمندی به افزایش دستمزد و مواد اولیه نسبت به افزایش بها ها اقدام می کنند این در حالی است که هزینه فرآوری در ایران بسیار بالاست و لازم است برای بهبود شرایط فرآوری، مهار هزینه ها در دیگر بخش ها افتاق بیفتد.
وی در روشنگری این مطلب پیوسته داد: بهره وری پایین در صنعت دشواری ها فراوانی را برپایی کرده است . شاید بهتر بود به جای آنکه خودروسازان ساده ترین راه را برای پیشگیری از کاهش سود گزینش کنند، تغییر ساختار فرآوری را دلخواه پیمان می دادند.
این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که صنعت ایران از هنگام رنج می برد، بالا بودن بها پایان یافته در سنجش با استناداردهای رایج جهانی است و این رویداد در حالی می افتد که کیفیت کالاهای تولیدی در ایران نیز چندان بالا نیست . حالا چگونه می شود با کالایی که بها پایان یافته بالا و کیفیت پایینی دارد، وارد بازار جهانی شد؟
او پیوسته داد: طبیعی است که در این شرایط نگاه فرآوری کننده به بازار درونی می افتد و تلاش می کند موقعیت ویژه و ویژه خود را در بازار درونی نگه دارد و گیر از تغییر چگونگی شود، در حالی که می توان با گردآوری یک برنامه ساختاری در میان مدت هزینه های سربار فرآوری را شناسایی کرده و با پشتیبانی سیاستگذار، نسبت به کاهش هنگام اقدام کرد.
وی پافشاری کرد: من معتقدم که در شرایط کنونی رویه افزایش بها خودرو، رویه ای ضد چشم وهمچشمی است و نمی تواند تقویت بنیاد های صنعت ایران را در بر داشته باشد ولی بدبختانه شوربختانه صنعت ایران نیز همیشه ساده ترین و بی دردسرترین راه را برای حل دشواری ها خود گزینش می کند.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب