سایت جامع خودرو در ایران


» نوستالژی بزرگ، مروری بر کانسپت فراموش شده alfa romeo سیگرا ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶

نوستالژی بزرگ، مروری بر کانسپت فراموش شده alfa romeo سیگرا

دسته بندی : خودرو تاریخ : پنج شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶


نوستالژی بزرگ ، مروری بر کانسپت فراموش شده alfa romeo سیگرا
سیگرا، در گویش خاصی از فرهنگ شهر میلان معنایی برابر با مه دارد. سیگرا در سال ۱۹۹۷ در نمایشگاه خودروی ژنو شناسایی شد، بر پایه alfa romeo ۱۶۴ شکل گرفته و کار طراحی دم بدست Italdesign چهره پذیرفت.
چرا اکنون از دم یاد می کنیم
به گزارش دیجیاتو چه بهانه ای بهتر از این که سیگرا، فرآورده تبلور ایده پردازی های alfa romeo از خودرویی پیکار ای، با ظاهری خوشگل و قابلیت آمدوشد در مسیرهای شهری است؛ بعلاوه این که می تواند، خاطراتی شیرین از بازی Need for Speed III برایمان بازآفرینی کند.
سال ۱۹۹۷ بود و مدل ۱۶۴ به پایان زندگی طولانی خود نزدیک می شد، البته نه بدون هیچ سورپرایزی! این سدان چهاردر پیش از بیرون شدن از خط فرآوری، به طور کامل نقش خود را به سرنویس پایه و بنیاد شکل گیری یک سوپراسپرت کانسپت ادا کرد.
کانسپتی با بدنه ای در برگیرنده آلومینیوم و کامپوزیت کربن که تنها ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن داشت و حقیقتاً ترکیب بی اندازه ای بود.
نوستالژی بزرگ ، مروری بر کانسپت فراموش شده alfa romeo سیگرا
شیشه های پهلویی جدا از پنل درها نصب شده اند؛ به این انگیزه که Italdesign با طرحی بی اندازه، از دم ها به سرنویس تشکیلاتی با توانایی بدل شدن به باله های گالوینگی کاربرد نمود.
ضمن این که شیشه ها به راحتی جدا شده و در این حالت سیگرا به خودرویی رودستر تغییر شکل پیدا می کند. شیشه های گسترده کناری به همراه ستون A باریک، دید بسیار مناسبی را برای راننده فراهم می کردند.
در بخش جلو اسپویلری همانند خودروهای F1 طراحی شده و در بالای دم، کاپوتی با خطوطی به فرم V به چشم می خورند. این خطوط از بخش جلو پنجره سرچشمه گرفته اند و امتدادشان روی بدنه پیوستگی یافته است.
در هر دو سو کاپوت V شکل دو چراغ ستونی باریک پیمان دارند که Italdesign آنها را چشم دلقک مینامد.
نوستالژی بزرگ ، مروری بر کانسپت فراموش شده alfa romeo سیگرا
طراحی عقب خودرو، همانند باقی قسمت ها خیره کننده است. در بخش میانی سپر عقب، خروجی اگزوز با سه دهانه پیمان دارد و در قسمت های کناری، چراغ های ستونی عقب بدست چراغ ترمز ستانی و منحنی پیمان گرفته روی اسپویلر به هم پیوند داده شده اند.
بخش انتهایی خودرو به همراه گلگیرهای برآمده دم یک تکه یکتا را تشکیل می دادند که بدست مکانیزمی دو مرحله ای باز می شد:مرحله نخست بدست راننده برای سوختگیری کاربرد می شد و ورودی باک سوخت را باز می کرد؛ در حالی که گام دوم برای دسترسی به پیشرانه بود.
لازم به ذکر است، در سیگرا سیستم AWD برگرفته از مدل سدان ۱۵۵، وظیفه انتقال ۴۰۰ اسب بخار نیرو را به چهار چرخ داشت. تمام این موارد این امکان را به کانسپت آلفا می داد تا به بیشینه سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
نوستالژی بزرگ ، مروری بر کانسپت فراموش شده alfa romeo سیگرا
سیگرا کانسپتی مهندسی شده متناسب با استانداردهای قانونی برای رانندگی در جاده بود؛ ولی آلفا با افزودن چاشنی هایی اعم از بدنه ای کوپه و اسپویلری سترگ، به دم روح یک GT پیکار ای بخشید.
با این حال alfa romeo در دم سال ها شرایط پسندیده برای سرمایه گذاری و عرضه یک سوپر اسپرت گران بها را نداشت و از این رو این پروژه گیرا در پایان به دست فراموشی سپرده شد.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب