سایت جامع خودرو در ایران


» بررسی honda سیویک تایپ R جدید مدل 2017 ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
پنج شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶


برای راندن دودمان جدید honda سیویک تایپ R ناچار نبودیم بسیار چشم براه بمانیم. دودمان پیشین این خودرو پیش از بازنشسته شدن تنها به مدت ۲ سال فرآوری شد ولی honda قول داده تازه ترین دودمان این خودرو بهبودهای فراوانی را به خود دیده است. آزمایش کوتاه‌مدت این خودرو در ژاپن نشان داده honda راست می‌گوید و هم‌اکنون نیز می‌توانیم در اروپا تستی کامل از این خودرو داشته باشیم.


همان‌گونه که می‌دانید این خودرو به تازگیً سرنویس تند‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی پیست نوربرگ رینگ را به دست آورده و توانسته volkswagen‌واگن گلف کلاب اسپورت S را شکست دهد.


جدای از نما پر زرق و برق، دودمان جدید تایپ R به ندرت دودمان پیشین خود را به ذهن متبادر می‌سازد. بجای اینکه بگوییم چه چیزی در این خودرو تغییر کرده بهتر است بگوییم که چه چیزی بهبود نیافته است! سیستم ترمز، گیربکس و پیشرانه تنها بخش‌هایی هستند که از تایپ R پیشین به این خودرو راه یافته‌اند ولی حتی این بخش‌ها نیز برای ارائه عملکرد بهتر بهبود یافته‌اند.


ترمزها بزرگ‌تر از پیش هستند و دنده‌ها کمی طولانی‌تر شده‌اند و پیشرانه نیز هم‌اکنون توان ۳۱۶ اسبی دارد که ۱۰ یکتا بیشتر از پیش است. honda هم‌اکنون می‌گوید تایپ R جدید می‌تواند به بیشینه سرعت ۲۷۲ کیلومتر در ساعت برسد ولی ادعای شگفت‌تر دم است که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دم یک‌دهم ثانیه کندتر از پیش بوده و به ۵٫۸ ثانیه رسیده است؛ ولی این اعداد برای خودرویی که نشان سیویک را روی صندوق‌عقب دارد مهم هستند.


دیگر تغییری که ارزش اشاره کردن دارد این است که تایپ R هم‌اکنون ۳۷ درصد مستحکم‌تر از پیش است. این جستار به خاطر پلتفرم جدید و این درستی است که تایپ R به همراه مدل استاندارد و از همان نخست گسترش یافته است. البته ایده‌ی تایپ R مستحکم‌تر اندکی هشداردهنده است زیرا مدل جدید به این کار احتیاجی نداشته است.


وقتی پشت فرمان پیمان می‌گیرید از راحتی خودرو به وجد آمده و کاملاً سورپرایز می‌شوید. البته که راحتی خودرو به اندازه مرسدس S کلاس نیست ولی حتی با طی ۵۰۰ متر نخست نیز می‌توانید بگویید تایپ R جدید یک خودروی کاملاً متفاوت است.


دست‌اندازها، سرعت‌گیرها و ناهمواری‌ها با ناهنجاری اندکی جذب می‌شوند. با بردن دودمان پیشین این خودرو به روی سطوحی همانند می‌فهمید که انگار در برابر قهرمان مشتزنی سنگین‌وزن جهان پیمان گرفته و پس از ۱۲ راند با بدنی کبود و زخمی از رینگ بیرون آمده‌اید! بخش اعظم این راحتی در دودمان جدید به شاسی تازه، سیستم تعلیق چند اتصالی عقب و دامپرهای تطبیق شونده مربوط می‌شود که برای نخستین بار حالت آسان را دارند.


در سرعت‌های پایین، لرزش‌های صندلی‌ها، اهرم دنده و غربیلک فرمان کم‌رنگ شده درحالی‌که کیفیت سواری کلی خودرو پسندیده‌تر و آرام‌تر از پیش است. در سرعت‌های بالا نیز همه‌چیز خونسردانه به نظر می‌رسد و صدای کمتری از پیشرانه به گوش رسیده و مهار حرکات بدنه به خوبی چهره می‌گیرد. بدین ترتیب جنبش در بزرگراه‌ها دیگر یک وظیفه دشوار نیست. کروز مهار تطبیقی نیز به بهبود هرچه بیشتر اوضاع کمک می‌کند.


موقعیت نشستن پشت فرمان بسیار پایین بوده و این جستار بجای برپایی دانستن پیمان در بالا مایه برپایی حس نشستن در گودی می‌شود. خود صندلی‌ها نیز برجسته هستند و پشتیبانی گر و آسان بوده و داشبورد نیز دیگر همانند یک چاره‌اندیشی گذرا و گذرا نیست! سیستم اطلاعات سرگرمی نیز روان‌تر بوده ولی گرافیک و رزولوشن صفحه‌نمایش همچنان در رتبه پایینی ارزیابی می‌شوند. نشان‌دهنده‌های دیجیتالی دیگر مزاحمتی را از سوی غربیلک فرمان نمی‌بینند. همچنین فینیش کلی کابین ارتقا یافته و پلاستیک‌های نرم در بخش اعظم کابین دیده می‌شوند. البته هنوز پلاستیک‌های خشن مخصوصاً در کنسول مرکزی به چشم می‌خورند ولی رویهمرفته کابین خودرو اگر در حد استانداردهای volkswagen‌واگن نباشد هم بسیار بهبود یافته است.


خوشبختانه ماهیت بالغ‌تر تایپ R هزینه‌ای بر روی هیجان و گیرایی خودرو تحمیل نکرده است. با گزینش حالت اسپورت یا R پلاس پیشرانه پاسخ ماشین ۹۸ گاز و سواری تیزتر می‌شود. دیفرانسیل لغزش اندک جلو که به‌چهره مکانیکی مهار می‌شود به همراه فاصله بیشتر میان دو چرخ به این آرش( arash) است که تایپ R چسبندگی زیادی در پیچ‌های تند داشته و شما می‌توانید با خیالی آسوده وارد هر پیچی شوید. میزان کششی که این خودرو فرآوری می‌کند کم وبیشً غیرقابل شکست است.

اگرچه پیشرانه ۴ سیلندر خودرو بهترین نمونه نیست ولی سیستم اگزوز در زمانی که دور پیشرانه به ۷ هزار می‌شود غرشی گیرا برپایی می‌کند.


هنوز برخی تأخیرهای توربو باقی مانده و ولی بی‌شک در سنجش با نیروهای محرکه دودمان پیشین بی‌شک خوشنودی‌بخش‌تر است. تحویل توان پیشرانه به چرخ‌های جلو تند ولی نرم‌تر است. ادعای شتاب ۵٫۸ ثانیه‌ای honda برای این خودرو کمی محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد.


گیربکس ۶ سرعته دستی سیویک تایپ R جدید تنها نسخه در دسترس است که نرم و روان بوده و جایگزینی‌های دقیقی دارد. البته شاید پیروان مشتاق شاید از شنیدن اینکه سیستم هماهنگ دور پیشرانه جدید بکار رفته کمی ناخشنود باشند. این سیستم را می‌توان از راه منوی صفحه‌نمایش غیرفعال کرد ولی به‌طور باورنکردنی‌ای خوب کار می‌کند. این سیستم مایه می‌شود هر جایگزینی دنده‌های در سرعت‌های بالا ریزبین باشد و از طرفی در سرعت‌های پایین نیز آسایش بیشتری به ارمغان می‌آورد.


و زمانی که بحث یک هاچبک می‌شود، تایپ R در میان بهترین‌ها جای می‌گیرد. این خودرو به راستیً کاربردی بوده و صندوق بار ۴۲۰ لیتری دارد. فضای کافی در عقب برای دو سرنشین بالغ هستی داشته و سواری خودرو نیز پسندیده و آرام است که دم را پسندیده کاربرد روزانه می‌کند.


زیبایی یک هاچبک فوق‌العاده به منش دوگانه دم است. توانایی آسان بودن برای کاربرد روزانه و از طرفی ارائه‌ی سواری اعتیادآور در زمان‌های باره نیز برای این بخش از بازار بسیار مهم است. سیویک تایپ R جدید هم‌اکنون خودرویی همه‌کاره بوده و بسیار بالغ‌تر از دم چیزی است که نشان می‌دهد. honda تایپ R جدید آسان‌تر، آرام‌تر و کارآمدتر از همیشه بوده و درعین‌حال در زمان‌هایی که می‌خواهید منش وحشی و تند خود را به نمایش می‌گذارد.

مشخصات honda سیویک تایپ R

بها: ۳۰۹۹۵ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
توان/گشتاور: ۳۱۶ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵٫۸ ثانیه
بیشینه سرعت: ۲۷۲ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۷٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

مطالب محبوب