سایت جامع خودرو در ایران


» لنسر؛ تنها ژاپنی که باقی ماند ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
پنج شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶

لنسر؛ تنها ژاپنی که باقی ماند

دسته بندی : خودرو تاریخ : دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶


لنسر؛ تنها ژاپنی که باقی ماند
اگر به بازار سال های گذشته مراجعه کنیم، در رده قیمتی خودروهای سدان میانه دست کم چند خودرو ژاپنی و قابل اعتماد حضور داشتند.
toyota کرولا، honda سیویک و mitsubishi لنسر خودروهای ژاپنی هستند که در سال های گذشته چشم وهمچشمی خوبی را با هم کلاسان کره ای خود داشتند. ولی با گذشت زمان تک تک ژاپنی ها از بازار خودرو ایران حذف شدند و فروش خودروهای کره ای را افزایش دادند. با این کرولا به سرنویس یک سدان دوست داشتنی در همه دوره ها به حساب می آمده است، ولی حذف دم از لیست واردات مایه شد تا بسیاری برای خرید به سراغ hyundai النترا و kia سراتو بروند. حضور کم رنگ honda سیویک هم هیچ وقت نتوانسته تا شناسایی خوبی را از خدا به مشتریان بازار ارائه دهد.
وقتی هم که toyota پریوس به سرنویس یک سواری در رده قیمتی کمتر از ۱۵۰ میلیون تومان به بازار کشور آمد، توانست تا اندازه ای مشتریان ژاپنی پسند را دوباره جذب کند. ولی با گذشت زمان بها دم هم افزایش شد و این روزها نسخه های فول دم در محدوده قیمتی ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان معامله می شود.
برای همین امروز تنها ژاپنی وارداتی که در رده قیمتی کره ای ها باقی مانده، mitsubishi لنسر است که همیشه در بازار کشور مشتریان خود را دارد و روند فروش ثابتی را ثبت کرده است.
با اینکه مزدا۳ گروه بهمن هم در بازار کشور هستی دارد، ولی نمی توان دم خودرو را به سرنویس یکی از معیارهای چشم وهمچشمی جهانی دانست. زیرا مزدا۳ مونتاژ ایران از نظر فنی و ظاهری یک دودمان از بازار جهانی عقب است و در هیچ بازار دیگری با این شمایل عرضه نمی شود.
کرولا بخریم یا لنسر
بسیاری اندیشه می کنند که mitsubishi لنسر به سرنویس یک خودرو ژاپنی دم چنان در بازار کارکرده ها خوش فروش نیست. ولی دلنشین است بدانید که به خاطر محدودیت عرضه این خودرو در بازار، نسبت افت بها این سدان ژاپنی کمتر دیگر رقبای کره ای است. به سرنویس نمونه لنسر ۱٫۸ مدل ۲۰۱۵ با کارکرد کمتر از ۳۰ هزار کیلومتر قیمتی نزدیک ۱۰۸ میلیون تومان را در بازار دارد و نسخه های با کارکرد بالاتر دم تا ۱۰۳ میلیون تومان هم معامله می شود. سراتو ۲۰۱۵ وارداتی بدون گارانتی یا با گارانتی پایه با کارکرد همانند لنسر، قیمتی نزدیک ۱۱۱ تا ۱۱۷ میلیون تومان را در بازار آزاد دارد. حال در نظر بگیرید که بها پایان یافته لنسر برای مشتریان کمتر از سراتو بوده و وقتی خودروها را در کنار هم نگریستن می کنید، افت کیفی چرم صندلی ها و موارد به کار رفته درونی در لنسر کمتر از رقبای کره ای است. بیشترین برتری کره ای ها در بازار ایران امکانات بسیار و از طرفی زمان کمتر برای فروششان است. ولی از طرفی خودروهای ژاپنی مانند لنسر افت بها و نوسان کمتری را در بازار دارند و نسخه های کارکرده دم با سلامت فنی بیشتری معامله می شود.
در این چند وقته که بها النترا تا اندازه ای بالا رفته است و kia سراتو وارداتی هم مانند گذشته وارد نمی شود، پیشتازی لنسر در بازار مشهود شده است. اصالت ژاپنی و کیفیت متفاوت از کره ای ها، جز ویژگی های ویژه این سدان ژاپنی به حساب می آید که توانسته نظر مشتریان را به سمت خود بکشاند. البته بسیاری از خریداران خودروهای رده ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان چشمداشت دارند که لنسر ۱٫۸ لیتری تیپ ۴ با بها ۱۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان امکانات بیشتری داشته باشد. به سرنویس نمونه استارت دکمه ای از امکاناتی است که می تواند در نظر مشتریان کارایی زیادی داشته باشد.
گروه مستند اسب بخار



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب