سایت جامع خودرو در ایران


» دویدن به جایی که بیشتر آتش گرفته است ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶

دویدن به جایی که بیشتر آتش گرفته است

دسته بندی : اخبار عادی ، بیرمن ، خودرو ، هیوندای تاریخ : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶


گفت‌وگو با آلبرت بیرمن، دستیار اجرایی آزمایش خودرو و گسترش خودروهای با کارایی بالای hyundai

به گزارش آگاهی ها خودرو ، آلبرت بیرمن ۶۱ ساله که از آوریل ۲۰۱۵ در مقام دستیار اجرایی آزمایش خودرو و گسترش خودروهای با کارایی بالای hyundai خدمت کرده است، می خندد و چشمانش برق می‌زند، وقتی به یاد می‌آورد که همسرش گاهی اوقات چگونه به رانندگی او ایراد می‌گیرد: «او دوست دارد در صندلی رهسپار استراحت کند و خوراک بخورد، بنابراین خیلی وقت‌ها در اتوبان، شاید در M5 یا M6، شاید در سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت ناگهان روی دست‌اندازی از جا می‌پریم، هنگام‌وقت او به من نگاه می‌کند و می گوید آلبرت، می‌شه خواهشمند است؟! به راستی لازمه این‌قدر سرعت بری؟ من هم همیشه پاسخ می دهم: بله، البته که لازمه!»

آلبرت بیرمن

آلبرت بیرمن

بیرمن احتمالا بیشتر از هر شخص دیگری برای اینکه چنین رانندگی کند و روی چرخ بالا و پایین بپرد، توجیه دارد. او همان کسی است که در سال ۱۹۸۳ به شرکت ب‌ام‌و پیوست و یکتا M هنگام شرکت را سر و شکلی داد و هنگام یکتا را به نمونه‌ای بزرگداشت برانگیز تبدیل کرد. از یاد نبریم دودمان E3 خودرو‌های پیکار M3 افسانه‌ای را که بیشترین سربلندی را در این میدان کسب کرد، بیرمن به درستی سرنویس «پدر» هنگام خودرو را گرفته است و هنوز در قلب او جا دارد. او تنها در یک باره اظهار افسوس می‌کند: «یکی برای گاراژ خانه خودم نگه نداشتم …»

برای درک بهتر رابطه بیرمن با ب‌ام‌و باید به شرایطی در آلمان رجوع کنیم که او در هنگام بزرگ شد. او جوان‌ترین فرزند خانواده در میان سه پسر بود و پدر ش راننده پرشور موتوراسپرت ب‌ام‌و بود.

بخشی از خاطرات اولیه او به همراهی با پدر و دو برادرش در میدان پیکار نوربرگ‌رینگ مربوط می‌شود. بیرمن با خنده می‌گوید: «رانندگی با پدرم در نوربرگ‌رینگ مانند آزمایش ارتعاشی بود. (آزمایشی برای اینکه معلوم شود در تکان‌های شدید کدام بخش‌های خودرو زودتر خرد و داغان می‌شود-م.) از کلن تا نوربورگ هیچ اتوبانی هستی نداشت، جاده‌ای مال‌رو بود؛ پر از پیچ و تاب و گوشه و کنار. او به راستی می‌توانست هنگام جاده را بشکافد و جلو برود…»

پدر بیرمن در سال ۱۹۷۲ و هنگامی که آلبرت تنها ۱۵ سال داشت، ناگهان بر نشان سکته مغزی از گیتی رفت، ولی شور و شور خود را برای فرزندش برجا گذاشت.

آلبرت رانندگی را با یک فولکس واگن‌واگن بیتل یاد گرفت و در ۱۸ سالگی با ب‌ام‌و ۲۰۰۲ آزمون رانندگی داد. او در آینده با یک سیمکا ساخت فرانسه در رالی شرکت کرد: «از لحاظ توان به ازای هر دلار بهترین ماشینی بود که می‌توانستم در دست بگیرم.» او همچنین هر فرجام هفته در چشم وهمچشمی‌های اتوکراس شرکت می‌کرد و بیشتر هم کامیاب بود.

در ب‌ام‌و کارهای متنوعی داشت. سه سال در ب‌ام‌و آمریکای شمالی وقت گذراند، از آنگونه در نقش سر مهندس، جایی که توانست سلیقه آمریکایی‌ها را بیشتر درک کند.

همچنین مدیر پروژه دودمان دوم X5 بود، کاری که می‌گوید چالش هنگام را خیلی دوست داشت. در سال ۲۰۰۸ یکتا M را در دست گرفت که این بخش به توربوشارژ گرایش پیدا کرده بود.

«من هفت سال در M ماندم. اگر باز هم مانده بودم [F90] M5 بعدی را تکمیل می‌کردم و پس بازنشسته می‌شدم. در ب‌ام‌و وقتی به ۶۲ سالگی می‌رسید، ناچار هستید بازنشسته شوید. این قانون است.»

درباره اینکه گذار به hyundai چگونه رخ داد، می‌گوید اصلا از نشست ها پنهانی و ایمیل‌های انبوه خبری نبود. بیرمن می‌گوید: «یک تن آدینه شب به من تلفن زد و شغلی به من پیشنهاد کرد. من به آنها گفتم دلبستگی‌ای ندارم. با این حال چند هفته پس دوباره تلفن زدند.» ادعا می‌کند که «به راستی هیچ چیز در باره hyundai/kia نمی‌دانستم.» ولی سرانجام کنجکاوی بر او غلبه کرد. «هنگام‌وقت گشتم دنبالش. در باره تاریخ کره و خود هنگام کشور مطالعه کردم. پس رفتم کره را دیدم و با هیات‌مدیره بزرگتر hyundai ملاقات کردم، در باره برنامه‌های موتور سیکلت اسپرت شنیدم، بخش خودروهای با کارایی بالا، نام برند لوکس جنسیس و مانند آنها. خیلی به من بزرگداشت گذاشتند و می‌توانم بگویم آنها روشی عملگرایانه در پیش گرفته بودند. فرهنگ‌شان خیلی متفاوت بود. اندیشه کردم، که خیلی خب، این همان کاری است که دوست دارم.»

ستاد او در ۲۰ کیلومتری سئول است و راننده‌ای دارد که هر روز بامداد او را به نامیانگ می برد تا بتواند تو یا درون خودرو هم کار کند یا «اگر شب پیش شرکت مهمانی شام بزرگی گرفته باشد، کمی بیشتر می‌توان خوابید.»

بیرمن بر سه بخش با بیش از ۱۰۰۰ تن کارمند و دو مرکز بزرگ آزمایش خودرو بازرسی می‌کند: یکی آزمایش خودروی دینامیک است و کارهای پیوسته با هنگام و دیگری برای آزمایش سیستم‌هایی مانند NVH، HVAC، دوام، آیرودینامیک و غیره.

وقتی از او سوال می‌شود که با چنین مسئولیت گسترده‌ای چگونه وقت خود را بخش می‌کند، می‌گوید این‌طور نیست که روی هر پروژه زمان خاصی صرف کند.

«بیشتر مانند موقعی است که جایی آتش می‌گیرد… امن باید به جایی بدوم که آتش بیشتر است.» می‌گوید: «مهندسان کره‌ای بسیار بلندپرواز هستند؛ مشتاق هستند که کارشان خوشنودی‌بخش باشد. اگر بگویم می‌خواهم تکه یا سیستم خاصی داشته باشیم، آنها چند روز پس برمی‌گردند و راه حلی به من نشان می‌دهند.»

بخش N در نزدیک دو سال پیش از اینکه بیرمن در آوریل ۲۰۱۵ وارد شرکت شود، آغاز به کار کرده و برنامه WRC در هنگام در حال اجرا بود. لازم بود یک تن نقاط پراکنده را به هم وصل کند. «ایده‌های بسیاری هستی داشت؛ خیلی کارها به ویژه برای i30N انجام شده بود. مدیریت پروژه تا اندازه ای در جای خود بود. مهندسان چیره دست بودند؛ تنها به راهنمایی نیاز داشتند.»

ولی بیرمن معتقد است که عموم خریداران خودرو حضور او را نه تنها در خودروهای با کارایی بالا از بخش N، بلکه در پایان در هر خودروی hyundai و kia که از خط فرآوری بیرون می شود، پرماسیدن خواهند کرد. با خنده می‌گوید: «بخش با کارآیی بالا به راستی بیشتر برایم جنبه سرگرمی دارد.»

در باره شایعات مربوط به hi-po Genesis N variant می‌گوید: «برند جنسیس اصلا پیمان نیست در این جهت جنبش کند. آفریده خدا‌هایی که در این بخش کار می‌کنند تمرکزشان روی لوکس و تر و تمیز بودن است، نه به طور کامل بر عملکرد راستین.»

می‌گوید واریانت G70 Sport دارای ۲۷۵ کیلووات توان خواهد بود، با فاصله کوتاه‌تر دو محور چرخ از پلت‌فرم استینگر و وزن کمتر. «این مثل خودروهای N نیست؛ و تمرکزش روی کار جاده‌ای نیست ولی هنوز هم با ESC خاموش یک خودرو دریفت خیلی خوب است. حتما از هنگام خوشتان می‌آید.»

روشن است که گردآور ای بی اندازه از چالش‌ها را پیش رو دارد و به نظر می‌رسد دلشاد است که می‌تواند دانش وسیع مهندسی خود را برای رویارویی با آنها به کار بگیرد. مصمم است که تنها هیونداهای و کیاهایی برای بهتر رانندگی کردن فرآوری نکند، بلکه مفهوم کلی این دو برند را تغییر دهد.

پس خیلی روشن و گود کشور کره را تحسین می‌کند. می‌گوید: «در هنگام کشور همه‌جا زیباست. این زیبایی همیشه روشن نیست، ولی اگر نگاه کنید، هنگام را پیدا می‌کنید. رفتن من به کره به راستی زندگی‌ام را غنی کرد. به نظر می‌رسد شرکت hyundai/kia نیز دقیقا همین پرماسیدن را دارد.»

منبع: گاهنامه Wheels




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



مطالب محبوب
اینستاگرام