سایت جامع خودرو در ایران


» سنجش renault تلیسمان و peugeot ۵۰۸ ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

سنجش renault تلیسمان و peugeot ۵۰۸

دسته بندی : اخبار عادی ، پژو 508 ، خودرو ، رنو تلیسمان ، گالری تاریخ : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶


به گزارش آگاهی ها خودرو ، شرکت ایران‌خودرو به تازگی مدل ۲۰۱۶ peugeot ۵۰۸ را به فروش می‌رساند. این در حالی است که نماینده رسمی renault در ایران، از مهر ۹۵ این خودرو را به بازار کشور عرضه کرده است.

نگین‌خودرو نسخه E3 تلیسمان را با بها ۱۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ثبت‌نام می‌کند و ایران‌خودرو ۵۰۸ فول‌آپشن مدل ۲۰۱۶ را با بها ۱۷۹ میلیون تومان به دست مصرف‌کننده می‌رساند. این تشابه قیمتی و دویی نه چندان بسیار، می‌تواند مشتریان هر دو خودرو را نسبت به گزینش رقیب خوشنود کند ولی به راستی تلیسمان و ۵۰۸ مثل یکدیگر هستند؟

renault تلیسمان 2017

renault تلیسمان ۲۰۱۷

سنجش بها
peugeot ۵۰۸ یکی از خودروهای پرفروش در کلاس خود برای بازار فرانسه به حساب می‌آید ولی دقت داشته باشید ایران‌خودرو مدل ۲۰۱۶ این خودرو را به بازار ایران آورده و بها دم را بیش از ۱۷۰ میلیون تومان تعیین کرده است. این فرمایش نشان می‌دهد احتمالا در آینده نزدیک با عرضه مدل سال این خودرو بها دم به بیش از ۱۹۰ میلیون تومان هم برسد.

در بازار جهانی بها نسخه‌های هم‌رده ۵۰۸ و تلیسمان به شکلی تعیین می‌شود که در اکثر مواقع بهای تمام‌شده تلیسمان بیشتر است. ولی ایران‌خودرو در ایران بهای کمتری نسبت به تلیسمان برای ۵۰۸ در نظر گرفته است البته برخی خریداران این خودرو، حواله فروش را با مدل ۲۰۱۷ به فروش می‌رسانند ولی نمایندگی‌ها خودروهایی با مدل و ساخت ۲۰۱۶ عرضه می‌کنند.

سنجش فنی
هر دو رقیب فرانسوی به پیشرانه ۶/۱ لیتری توربو مجهز هستند ولی تلیسمان ۱۹۰ اسب‌بخار قوت دارد و ۵۰۸ چیزی نزدیک ۱۶۳ تا ۱۶۵ اسب‌بخار را تحویل راننده می‌دهد. همچنین گشتاور ۵۰۸ نزدیک ۲۴۰ نیوتون‌متر اعلام می‌شود و این شماره برای تلیسمان، ۲۶۰ نیوتون‌متر است.

گیربکس peugeot ۵۰۸ را یکی از معتبرترین تکه‌سازان ژاپنی طراحی کرده است. آیسین به‌سرنویس مطرح‌ترین طراح سیستم انتقال قوت برای peugeot ۵۰۸ گیربکس شش سرعته اتوماتیکی را گزینش کرده که روی تمام سری ۱۶۵THP نصب است.

تیم مهندسی renault هم آی تی F1 را در بحث فنی تلیسمان وارد کرده و یک گیربکس ۷ سرعته خودکار دو کلاچه برای انتقال قوت موتور سیکلت ۱۹۰ اسب‌بخار گزینش کرده است. ولی مصرف سوخت تلیسمان نیز از peugeot ۵۰۸ نزدیک ۱/۰ لیتر کمتر گزارش می‌شود و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت دم ۱/۱ ثانیه تند‌تر از peugeot ۵۰۸ است.

peugeot ۵۰۸

peugeot ۵۰۸

سطح ایمنی کم وبیش برابر
renault تلیسمان و peugeot ۵۰۸ خودروهایی فرانسوی هستند که هر دو ۵ ستاره ایمنی را از مرکز یورو انکپ دریافت کرده‌اند. وقتی فایل مربوط به صحت عملکرد این خودرو را در آزمایش‌های ایمنی سنجش می‌کنید، کم وبیش در شرایط برابر پیمان دارند. البته در برخی بخش‌های آزمایش‌های چهارگانه peugeot ۵۰۸ بالاتر است و در برخی بخش‌های دیگر renault تلیسمان. هستی شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، رادار نقطه کور، ترمزهای پیشرفته و… از آنگونه امکاناتی است که مایه شده تلیسمان و ۵۰۸ از نظر ایمنی در جایگاه خوبی پیمان داشته باشند.

چگونگی خدمات پس از فروش کدام بهتر است؟
شاید باور عموم این باشد که هر خودروی ایران‌خودرو به خاطر شمار نمایندگی‌های بسیار مشکلی در باره خدمات و تامین قطعات ندارد.

ولی تجربه نشان داده است بدانید خودروهایی مانند haima S7، suzuki گرندویتارا، peugeot ۲۰۰۸، peugeot ۵۰۸ و حتی تندر۹۰ در تمام نمایندگی‌های ایران‌خودرو پذیرش نمی‌شوند و به اصطلاح باید به نمایندگی پایلوت خود مراجعه کنند.

این گونه سبک تکاپو مایه شده است در حال آماده شمار نمایندگی‌های مجاز به خدمات تلیسمان از سوی نگین‌خودرو به مراتب بیشتر از مراکز خدماتی ایکاپ در کشور باشند.

 

سنجه بررسی renault تلیسمان peugeot ۵۰۸
حجم موتور سیکلت (لیتر) ۱٫۶ ۱٫۶
قوت (اسب بخار) ۱۹۰ ۱۶۵
گشتاور (نیوتون متر) ۲۶۰ ۲۴۰
شتاب ۰-۱۰۰ (Km/h) ۷٫۷ ۸٫۸
شمار ستاره ایمنی ۵ ۵
شمار حالت رانندگی ۵ حالت ۳ حالت
گیربکس ۷ سرعته خودکار ۶ سرعته خودکار
مدل عرضه ۲۰۱۷ ۲۰۱۶
بها شرکتی (تومان) ۰۰۰/۵۰۰/۱۸۹ ۰۰۰/۰۰۰/۱۷۹

 

امکانات لوکس‌تر تلیسمان

وقتی به کابین renault تلیسمان نگاه می‌کنید، به مراتب می‌توانید امکانات بیشتری را نسبت به peugeot ۵۰۸ در دم پیدا کنید. البته ۵۰۸ امکاناتی همانند دنده پشت فرمان، سیستم تهویه چهارگانه، نور بالای خودکار و… را نسبت تلیسمان بیشتر دارد.

همچنین هستی امکاناتی همانند گرمکن صندلی‌های جلو، ماساژور صندلی راننده، دوربین عقب، تودوزی چرم، کروزکنترل، محدودکننده سرعت، ترمز پارک برقی، استارت دکمه‌ای، سنسور نور و باران، هدآپ و… در هر دو خودرو ثابت است.

ولی تلیسمان E3 که در حال آماده به بازار ایران آمده است، امکاناتی همانند سقف پانورامیک، سردکن صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های عقب، ماساژور صندلی‌های جلو به چهره فابریک، سیستم کمکی پارک و اتوپارک، قابلیت تنظیم حالت رانندگی خودرو با ۱۱ پارامتر متغیر (۵۰۸ تنها در سه حالت قابل تنظیم است)، تغییر نورپردازی کابین، تغییر گونه صفحه آمپر و چند آپشن دیگر را نسبت به ۵۰۸ بیشتر دارد.

نگاه به تلیسمان و ۵۰۸ متفاوت است

تلیسمان خودرویی محسوب می‌شود که در این چند وقت فروش به نسبت خوبی را در ایران داشته است. همچنین در بازار کشورهایی چون فرانسه و کره‌جنوبی از پس رقبای هم‌میهن و کره‌ای بر آمده است.

وقتی به شش ماه پیش برمی‌گردیم، تلیسمان خودرویی بود که طی چند ساعت پیش فروشش در ایران تکمیل گنجایش شد. ولی اکنون ایران‌خودرو ۵۰۸ را به چهره تحویل فوری ۱۰ روزه ثبت‌نام می‌کند، پس از دو روز گنجایش فروش بسیار اندک اعلام شده هنوز پر نشده است.

بدیهی است تاکنون پیشباز از تلیسمان، اپتیما JF، سوناتا LF و… به مراتب بیشتر از peugeot ۵۰۸ بوده است. زیرا دم‌ها با مدل سال به بازار کشور می‌آیند و کمینه تیم بازاریابی برندهایشان بهتر از فرایند مارکتینگ و ایکاپ کنش کرده است.

وقتی به مراسم‌های رسمی نگاهی می‌اندازید، renault تلیسمان به سرنویس یک خودروی تشریفاتی بدست شرکت‌ها باره کاربرد پیمان می‌گیرد. خودرویی نیمه‌لوکس که ویژگی پریمیوم در بازار ایران دارد و مشتریان حقیقی و شرکت‌های خصوصی از دم کاربرد می‌کنند ولی peugeot ۵۰۸ با توانایی‌های نهفته‌ای که در خود دارد، پس از پایان روز دوم فروش هم هنوز نتوانسته خود را به درستی شناسایی کند.

وقتی نظرات کاربران صفحات مجازی را در باره ۵۰۸ می‌خوانید، اکثر دم‌ها یادبود شکست peugeot ۴۰۷ را به یاد می‌آورند یا می‌گویند ۵۰۸ خودرویی است دولتی و بیشتر به درد شرکت‌های غیرخصوصی و ارگان‌ها می‌خورد.

شاید اگر peugeot ۵۰۸ با مدل ۲۰۱۷ وارد بازار کشور می‌شد و کمینه شناسایی صحیحی از دم شکل می‌گرفت، امروز گواه نبودیم لوکس‌ترین خودروی peugeot، در بازار ایران از پس کره‌ای‌ها هم بر نیاید، چه برسد به renault تلیسمان.




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب