سایت جامع خودرو در ایران


» حقایقی درباره کار و جنبش خودروسازان آلمانی و تأثیر هنگام بر بازار آمریکا ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶


بر پایه گزارش گاهنامه‌ی آلمانی اشپیگل، دونالد ترامپ گفته بود: «آلمانی‌ها بسیار بد هستند. به میلیون‌ها خودرویی که هنگام‌ها به ایالات متحده می‌فروشند بنگرید. ترسناک است. ما روبرو این کار خواهیم ایستاد.»

نقل قول گزارش اصلی را می‌توان این‌گونه برگردان کرد که «آلمان‌ها اهریمن هستند»؛ ولی نویسنده‌ی تازه ها در توئیتر تصریح کرده که ترامپ به راستی از واژه‌ی «بد» کاربرد کرده است. بنا به گزارش‌ها، ترامپ نظراتش را بر پای بست صادرات بیش از اندازه‌ی آلمان به ایالات متحده سرنویس کرده بود که به نقل از رویترز، در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۷ بالغ بر ۱۴ میلیارد یورو (برابر ۱۵.۷ میلیارد دلار) بوده است. بر پایه گزارش اشپیگل، ترامپ تراز بازرگانی میان دو کشور را ناعادلانه خواند، ولی ژان کلود یانکر، عضو کمیسیون اروپا، از آلمان‌ها پدافند کرد و گفت بازرگانی آزاد برای همه خوب است.

احتمالا مفهوم اظهارات ترامپ که صنعت خودروسازی آلمان را به به کارگیری تاکتیک‌های ناعادلانه برای کسب برتری فروش در ایالات متحده محکوم می‌کند؛ در اشتوتگارت، مونیخ و ولفسبورگ هم بازتاب‌هایی داشته است. برخلاف ژاپن و چین (که هنگام‌ها هم هدف شلیک سخنان شدیدالحن ترامپ در بحث بازرگانی بوده‌اند)؛ آلمان نمی‌تواند یکتا پول خود را دست‌کاری کند؛ چون این کشور یوروی خود را با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا مبادله می‌کند. افزون بر این، به کارگیری نیروی کار بومی، کارآزموده و پایبند و همین‌طور کار و جنبش تحت استاندارد‌های آمریکا، فرآوری خودرو در آلمان را پرهزینه می‌کند.

بزرگ‌ترین کارخانه مونتاژ بی‌ام‌و در اسپارتانبرگِ کارولینای جنوبی پیمان دارد

برای شفاف‌سازی جستار می‌توان بهره فروش برندهای آلمانی را از فروش همه در نظر گرفت. سال گذشته در ایالات متحده، از ۱۷.۵ میلیون خودرو فروخته‌شده، ۱.۳۸ میلیون یا کمتر از ۸ درصد به آلمان و برند‌های آلمانی تعلق داشته است و این فرمایش تهدیدی جدی‌ برای اقتصاد آمریکا به نظر نمی‌آید. شاید نکته دارای اهمیت این است که بیشتر خودروهای یادشده در آمریکا مونتاژ شده‌اند و خودروسازان آلمانی با سرمایه‌گذاری در کارخانه‌های مونتاژ و استخدام بیش از ۱۵ هزار شهروند آمریکایی از شهرهای اسپارتانبرگِ کارولینای جنوبی، وانسِ آلاباما و چاتانوگای تِنِسی (مناطقی که پیشتر فرصت‌های شغلی سطح بالای کمی داشتند)؛ تأثیر بسزایی بر اقتصاد ایالات متحده داشته‌اند. سال گذشته کارخانه‌های یادشده نزدیک ۸۵۰ هزار خودرو برای بازار آمریکا و کشورهای دیگر فرآوری کرده‌اند. در سال ۲۰۱۶، ۷۵ درصد از خودروهای بی‌ام‌و دربرگیرنده X3 ،X4 ،X5 و X6 ساخت کارولینای جنوبی و ۵۹ درصد از خودروهای مرسدس GL و GLE ساخت آلاباما، صادر شده‌اند.

کارخانه مونتاژ BMW x3

از آغاز دوران ریاست جمهوری ترامپ؛ این نخستین بار نیست که با اظهاراتش تیر خطا می‌زند. اگر به باور او حقیقتا فروش بسیار خودروهای آلمانی در آمریکا، به زیان خودروسازان و فرصت‌های شغلی این کشور است؛ دشوار از آلمانی‌ها نیست و از خودروسازان دیترویت سرچشمه می‌گیرد. کسانی که خودرو و کامیون‌های آلمانی می‌خرند، باور دارند که در بازه قیمتی مشخص بهترین گزینه را از نظر کارایی، طراحی و عملکرد گزینش کرده‌اند. راهکار کسب برتری در این زمینه، گسترش کار و جنبش طراحان و مهندسین شرکت‌هایی مثل جنرال موتورز، ford و fiat chrysler است تا با تکیه بر نبوغ خود، محصولاتی پسندیده چشم وهمچشمی با برند‌های دایملر، بی‌ام‌و و گروه فولکس واگن‌واگن، عرضه کنند.

ساخت فرآورده با کیفیت‌تر و واگذاری حق گزینش به مصرف‌کننده، روشی همیشگی در اقتصاد آمریکا بوده است.

[ad_2]

لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب