سایت جامع خودرو در ایران


» نگاه اروند پلاک به تاریخ مرسدس وانت – از ۱۷۰ H تا X کلاس ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶


در سال ۱۹۳۶، مرسدس به شناسایی خودروی مرسدس ۱۷۰ V می کند.و هنگام را نه تنها به سرنویس یک خودروی سواری بلکه در نسخه های واگن، وانت ،کروکی و حتی یک کروکی چهار درب با سقف پارچه ای بزرگ و همراه با نسخه های انبوه دیگر که از همین خودرو  اقتباس گرفته بودند فرآوری می کند.این خودرو دارای مدل های انبوه به سرنویس تاکسی، شهربانی، آمبولانس، خودروی نظامی و غیره فرآوری شد.

“V”   مخفف واژه آلمانی “vron” ( “جلو”) است یعنی موتور سیکلت در جلو دارد.همانطور که مدل ۱۷۰ H در هنگام هنگام فرآوری شد و h در هنگام به آرش( arash) موتور سیکلت عقب بود.خودرویی چهار سیلندر با  حجم  ۱٫۷ لیتری که خروجی ۳۷ اسب بخار را  به چرخ های عقب از راه گیربکس دستیچهار سرعته منتقل می کرد.

به جلو تر می آیم.جایی که در  اوایل ۱۹۷۰s زمانی که W115 فرآوری شد. .خودرویی جاودانه با کلاس G و پس از هنگام W461 در سال ۱۹۹۰ فرآوری شد.پس از هنگام هم   W463 بیرون آمد.

حالا در نمایشگاه خودرو در پاریس مرسدس نخستین وانت X کلاس به چهره نسخه مفهومی به  نمایش گذاشت.مرسدس که شکافی در بخش وانت‌های میانه پریمیوم می‌دید، چند وقت پیش تصمیم گرفت با ساخت وانتی این شکاف را پُر کند. X کلاس  ترکیبی از کارایی وانت‌های سنتی را با ویژگی‌های لوکس این شرکت ارائه می‌کند.

مرسدس جزئیات فنی X کلاس را اعلام نکرده است ولی میدانیم که این وانت بر پای بست nissan ناوارا ساخته شده است. نسخهٔ پایهٔ X کلاس در حالت استاندارد به‌چهره دیفرانسیل عقب عرضه می‌گردد و سیستم چهارچرخ جنباننده به‌سرنویس یک آپشن سفارشی برای هنگام ارائه خواهد شد. موتورهای هنگام‌هم دربرگیرنده نمونه‌های چهار سیلندر بنزینی و دیزل می‌شود که اطلاعات بیشتری آز هنگام‌ها منتشر نشده است. نمونه‌های به نمایش درآمده ولی مجهز به یک موتور سیکلت V6 دیزلی هستند که چشمداشت می‌رود به‌سرنویس بالاترین نسخه در لیست موتورهای X کلاس ارائه گردد. همچنین این کانسپت‌ها مجهز به سامانهٔ چهارچرخ جنباننده ۴Matic مرسدس هستند.

سازندهٔ آلمانی ادعا می‌کند که وانت X کلاس توانایی حمل ۱٫۱ تن بار و کشش ۳٫۵ تن بار را دارد و می‌تواند به‌سرنویس وسیلهٔ نقلیه‌ای هم برای خانواده و هم برای کار مورداستفاده پیمان گیرد. مرسدس مانند همهٔ محصولات خود به ایمنی X کلاس هم پروا زیادی داشته است و گردآورٔ کاملی از سنسورها و تازه ترین سیستم کمک‌راننده را برای هنگام ارائه کرده است. کانسپت X کلاس پیمان است وانت شیک و لوکس باشد که یک کارگر می‌تواند برای کار خود از هنگام کاربرد کند درحالی‌که هیچ مشکلی جهت کاربردٔ خانوادگی هم ندارد. بدین ترتیب این خودرو آمیزه‌ای است از ویژگی‌های لوکس مرسدس و وانت‌های سنتی.

X کلاس در جلو دارای طراحی نسبتاً صافی است که همانندی چندانی با طراحی نرم کراس‌اوورهای مرسدس ندارد. در تو یا درون هنگام‌هم از مواد بسیار باکیفیتی همچون چرم ناپا، روکش‌های چوبی و آلومینیوم جلا داده شده کاربرد شده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو از راه یک صفحه‌نمایش بزرگ که در بالای داشبورد نصب شده است ارائه می‌گردد و یک پد چندمنظوره هم برای مهار هنگام در کنسول میان یا میانی تعبیه شده است.

نسخهٔ دو دیفرانسیل این وانت مجهز به دنده‌های ضریب سنگین، قفل دیفرانسیل در هر دو محور و یک سیستم مهار کشش پیشرفته است که به خودرو برای جنبش در سخت‌ترین مسیرهای آفرود کمک می‌کند. شاسی فولادی X کلاس نیز با nissan ناوارا و renault آلاسکان مشترک است ولی مرسدس برای تعلیق جلو از سیستم مک‌فرسون و در تعلیق عقب از تنظیمات Five Link کاربرد کرده است.

مرسدس وانت

[ad_2]

لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب