سایت جامع خودرو در ایران


» چگونه porsche به audi کمک کرد تا نخستین استیشن‌واگن پرفورمنس جهان را بسازد ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶


پیش از شناسایی RS2 در سال ۱۹۹۴، استیشن‌واگن‌های زیادی ساخته می‌شدند که سرعت بالایی داشتند، امّا هیچکدام از آنها مانند این audi آبی‌رنگ، جایگاهی در میان خودروهای پرفورمنس نداشته است. RS2 نه‌تنها سرآغاز یک سری از واگن‌های تند در محصولات audi شد، بلکه یک ژانر کاملاً جدید در دنیای خودرو برپایی کرد. شاید اگر audi RS2 شناسایی نمی‌شد، امروزه مدل‌های دوست‌داشتنی‌ای مانند cadillac CTS-V و مرسدس‌-‌اِی‌ام‌جی E63 استیت نیز هستی بیگانه نداشتند.


از این روی، شاید بسیاری از ما یک سپاسگزاری و سپاسگذاری به audi بدهکاریم. امّا اگر اندکی در رویدادهای هنگام زمان ریزبین‌تر شویم، خواهیم دید که porsche شایستگی بیشتری در این زمینه دارد. هنگامی که audi می‌خواست یک نسخه تند‌تر از کوپه S2 بسازد، از porsche برای این منظور کمک گرفت. porsche نیز موتور سیکلت ۲٫۲ لیتری پنج سیلندر audi را مجهز به توربوشارژرهای خود کرد و خروجی هنگام را به ۳۱۵ اسب‌بخار رساند.


همچنین ترمزهای ۹۶۸ کلوب اسپورت، چرخ‌های ۹۶۴ توربو و یک گیربکس ۶ سرعته دستی، از آنگونه ساز و برگ دیگری بودند که در RS2 کار گذاشته شدند. نکته قابل‌پروا در باره این استیشن‌واگن، رسیدن با شتاب ۳۰ مایل یا ۴۸ کیلومتر بر ساعت در مدت ۱٫۵ ثانیه بود؛ زمانی که تندتر از یک مک‌لارن F1 رخداد می‌افتاد.


audi از آنجا که می‌خواست RS2 یک خودروی بی همتا باشد، تصمیم گرفت تا هنگام را تنها در فرمت استیشن‌واگن عرضه کند؛ موضوعی که باید به تصمیم‌گیرنده‌اش آفرین گفت.

[دانلود ویدئو]



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها


مطالب محبوب
اینستاگرام