سایت جامع خودرو در ایران


» hyundai رقیب سیویک تایپ R و گلف GTI را شناسایی کرد ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶


به گزارش اخبارخودرو به نقل از دیجیاتو، نما i30 N با پروا به به کارگیری اجزایی با رنگ های متضاد از گیرایش خوبی برخوردار است، هر چند در سنجش با سیویک تایپ R کم هیجان تر به نظر می رسد.

شاید گیرا ترین المان های ظاهری این خودرو مربوط به نمای عقب باشد، جایی که دو خروجی بزرگ اگزوز، دیفیوزر و اسپویلر خوشگل خودنمایی می کنند. برخلاف نمای ظاهری، کابین این خودرو فاقد هر گونه گیرایش و هیجان است؛ زیرا همه چیز به رنگ مشکی طراحی شده و اثری از تریم قرمز رنگ یا فیبر کربن دیده نمی شود. شاید بهتر بود طراحان hyundai پیش از هر گونه اقدامی نگاهی به کابین سیویک تایپ R می انداختند.

برخلاف نمای ظاهری، کابین این خودرو فاقد هر گونه گیرایش و هیجان است؛ زیرا همه چیز به رنگ مشکی طراحی شده و اثری از تریم قرمز رنگ یا فیبر کربن دیده نمی شود. شاید بهتر بود طراحان hyundai پیش از هر گونه اقدامی نگاهی به کابین سیویک تایپ R می انداختند.

در مدل نیرومند تر با پکیج پرفورمنس پک، خروجی موتور سیکلت ۲ لیتری به ۲۷۱ اسب بخار ارتقا می یابد؛ همچنین این پکیج دربرگیرنده ترمزهای نیرومند تر، رینگ های ۱۹ اینچی با لاستیک های پیرلی P-Zero، دیفرانسیل لغزش اندک، کاهش بلندی خودرو و سیستم اگزوز بهتر می شود.

با دگرگونی ها چهره گرفته شتاب این نسخه به ۶٫۱ ثانیه کاهش یافته و همانند مدل اصلی می تواند به نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

به گفته hyundai، i30 N با هدف جلب خوشنودی راننده در پیست و کاربرد روزمره گسترش یافته است. به همین منظور یک دکمه اختصاصی بر روی فرمان در نظر گرفته شده که از راه دم می توان پنج حالت رانندگی اکو، نرمال، اسپورت، N و N دلخواه را گزینش کرد.

هر یک از این حالت ها مایه تغییر در نرمی یا سفتی کمک فنرها، سنگینی فرمان و شیوه پاسخ موتور سیکلت به فشرده شدن ماشین ۹۸ گاز می شود.

به گفته hyundai، i30 N با هدف جلب خوشنودی راننده در پیست و کاربرد روزمره گسترش یافته است. به همین منظور یک دکمه اختصاصی بر روی فرمان در نظر گرفته شده که از راه دم می توان پنج حالت رانندگی اکو، نرمال، اسپورت، N و N دلخواه را گزینش کرد.

هر یک از این حالت ها مایه تغییر در نرمی یا سفتی کمک فنرها، سنگینی فرمان و شیوه پاسخ موتور سیکلت به فشرده شدن ماشین ۹۸ گاز می شود.

آنگونه که اعلام شده i30 N بیش از ده هزار کیلومتر در پیست سرشناس نوربرگ رینگ تحت آزمایش های گوناگون پیمان گرفته و از هندلینگ بسیار خوبی برخوردار است.

هنوز درباره بها این خودرو حرفی به میان نیامده، ولی رقبایی مثل سیویک تایپ R و گلف GTI در کامل ترین نسخه نزدیک ۳۵ هزار دلار بها دارند؛ بنابراین دور از چشمداشت نیست که هاچبک هیجان انگیز کره ای اندکی پایین تر بها گذاری شود، البته مدل پایه بی گمان ارزشی به مراتب پایین تر خواهد داشت. بر پایه برنامه ریزی ها عرضه این خودرو از اواخر امسال در اروپا آغاز خواهد شد. ناگفته نماند در کنار نسخه تقویت شده i30، کمپانی hyundai از نسخه فست بک این مدل نیز رونمایی کرد. مدل فست بک i30 پنج میلی متر بلندی کمتری از زمین داشته ولی در برابر درازا دم ۱۱۵ میلی متر از مدل هاچ بک بیشتر است؛ همچنین فنربندی دم ۱۵ درصد سفت تر شده و از ساز و برگ رفاهی مناسبی در رده قیمتی خود بهره می برد.




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب