سایت جامع خودرو در ایران


» kia اسپورتیج یا nissan قشقایی؟! مسئله این است! ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶


بسیاری از خانواده‌های امروزین خودروهای شاسی‌بلند را به خاطر کاربرد فوق‌العاده، موقعیت رانندگی پسندیده و تجربه رانندگی همانند با نمونه‌های سواری گزینش می‌کنند. kia اسپورتیج به لطف استایل چشم‌نواز، ساز و برگ فراوان و گارانتی ۷ ساله خود نظر خانواده‌های بسیاری را به خود جلب کرده است. از سوی دیگر nissan قشقایی به خاطر عملکردی نیرومند‌تر به‌روز شده و اگر می‌خواهید بدانید کارهای nissan روی این خودرو کافی بوده یا خیر تا انتها با ماه همراه باشید.


بها‌گذاری هر دو خودرو بسیار مانند بوده و قشقایی پایه با پیشرانه ۱٫۲ لیتری توربوی ۱۱۵ اسبی و گیربکس دستی بهای آغازین ۱۸۹۵۵ پوندی دارد. در برابر اسپورتیج مجهز به پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۳۰ اسبی بهایی برابر با ۱۸۷۹۵ پوند دارد. ساز و برگ هر دو خودرو در تریم های پایه نسبتاً همانند هستند و پیوستگی بلوتوث، سیستم تهویه دلپذیر، کروز مهار و ورودی AUX در هر دو خودرو به چشم می‌خورند.

چشمداشت می‌رود نسخه‌های رده میانی دیزلی از نظر فروش بهترین عملکرد را داشته باشند. قشقایی مجهز به پیشرانه دیزلی ۱٫۵ لیتری با قوت ۱۱۰ اسب بخار در تریم Acenta بهای ۲۲۸۰۵ پوندی دارد درحالی‌که اسپورتیج با پیشرانه ۱٫۷ لیتری ۱۱۵ اسبی ۲۲۷۴۵ پوند بها‌گذاری شده است. ساز و برگ استاندارد این نسخه از اسپورتیج بیشتر بوده و دربرگیرنده سیستم ناوبری و دوربین دنده‌عقب می‌باشد که برای خرید هنگام‌ها در قشقایی باید ۷۹۵ پوند اضافی هزینه کنید.

  • استایل و طراحی ظاهری


استایل اسپورتیج به نوعی دو قطبی بوده و هنگام را یا دوست خواهید داشت یا متنفر خواهید بود. هرچند نمی‌توان چشمگیر بودن هنگام را رد کرد. در نمای جلو گواه چراغ‌های ویژه نشسته روی جلوپنجره دماغه ببری kia هستیم. بخش اعظم بدنه دارای انحناهای نرم بوده و خیرهای نیرومند در هنگام خیلی به چشم نمی‌خورند. رویهمرفته اسپورتیج قدبلندتر به نظر می‌رسد که بسته به نظر شما می‌تواند موضوعی خوب یا بد جلوه کند.

nissan پس از حضور ۳ ساله قشقایی در بازار تصمیم به فیس لیفت هنگام گرفته است. نسبت‌های گیرا خودرو در نسخه فیس لیفت باقی مانده‌اند و خیزهای تیز در کناره‌ها به چشم می‌خورند. به این جستار باید نمای جلوی بازطراحی شده را هم اضافه کرد. فرم V شکل کناره ‎ ها نشان nissan پهن‌تر بوده و چراغ‌های نازک‌تر شده‌اند. طراحی گوشه‌دار سپر نیز جایگزین فرم گرد پیشین شده است. دگرگونی ها چهره گرفته در چراغ‌ها و سپر عقب تکمیل‌کننده فیس لیفت ظاهری قشقایی هستند.


کابین kia اندکی امروزین‌تر از کابین قشقایی به نظر می‌رسد. بخش بالایی داشبورد پذیرای سیستم اطلاعات سرگرمی و صفحه لمسی و دکمه‌های فیزیکی برای کولر و بخاری می‌باشد. برخی از پلاستیک‌های بکار رفته دریافتن خراش‌بردار بودن و ارزانی را منتقل می‌کنند ولی اکثر سطوح کیفیت مناسبی دارند. فضای کابین نیز بیشتر از قشقایی بوده و فضای بیشتری در عقب برای سه تن هستی دارد.

طراحی کابین قشقایی به روشنی کاربرد شده‌تر از اسپورتیج بوده و ترکیب پلاستیک‌های درخشان در قسمت مرکزی با مهار‌های سیستم تهویه و سیستم اطلاعات سرگرمی نسبتاً زشت به نظر می‌رسند. تغییر فرمان خودرو به بهبود فضا کمک کرده است. فضای کابین برجسته است ولی هر فرد قدبلندی در بخش عقب با دشوار فضای سر روبرو خواهد بود و اگر از سه تن بخواهید در عقب بنشینند از شما سپاسگزاری نخواهند کرد.

  • سواری و پیشرانه‌ها


در جاده اسپورتیج به خوبی حس اسپورت بودن خود را نشان می‌دهد و این مایه شگفتی ما است. این خودرو در سر پیچ‌ها پایدار بوده و سیستم تعلیق سفت هنگام مایه پایداری بیشتر در سرعت‌های بالا می‌شود. البته این خودرو به راحتی بهترین‌های کلاس نیست ولی در سفرهای طولانی اذیتتان نمی‌کند. سیستم فرمان به خوبی کنش کرده و نیازی به تصحیح همیشگی فرمان برای جنبش در خط سر راست ندارید. پیشرانه‌های دوست داشتنی دیزلی در زمان تخت گاز رفتن کمی پر سر و صدا هستند ولی پیشرانه بنزینی به اندازه قوت ۱۷۴ اسبی خود چابک و تند دریافتن نمی‌شود.


در برابر، nissan بیشتر روی راحتی تمرکز کرده است. سیستم تعلیق قشقایی در سنجش با دیگر خودروهای کلاس نسبتاً پیشرفته بوده بنابراین با دست اندازهای بزرگ هماهنگی بهتری نشان می‌دهد. فرمان خودرو سبک و ریزبین است بنابراین رانندگی با قشقایی آسان است. البته بدنه خودرو در سر پیچ‌ها تکان‌های بیشتری نسبت به اسپورتیج دارد بنابراین گزینش مناسبی برای رانندگان پیشه‌ای محسوب نمی‌شود. پیشرانه ۱٫۵ لیتری دیزلی قشقایی به لطف ماشین ۹۸ گاز تیز و مصرف سوخت فوق‌العاده انتخابی برجسته است. پیشرانه ۱٫۲ لیتری توربوی بنزینی نیز انتخابی خوب برای رانندگان شهری محسوب می‌شود.


هر دو خودرو گزینش خوبی هستند ولی طیف ویژه‌ای خریداران خود را می‌طلبند. اگر به دنبال بیشتری فضا با پول پرداختی هستید یا یک شاسی‌بلند خانوادگی می‌خواهید که در جاده‌های پر پیچ و خم نیز عملکرد مناسبی داشته باشد kia اسپورتیج گزینش نخست شماست. اگر راحتی خودرو اهمیت بیشتری نسبت به هیجان رانندگی دارد nissan قشقایی در میان بهترین خودروهای خانوادگی از این رو پیمان می‌گیرد.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

مطالب محبوب