سایت جامع خودرو در ایران


» ۱۱ خودرو با آفرود فوق‌العاده به استثنای jeep رنگلر ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶


jeep رنگلر همیشه به سرنویس گزینه نخست خرید یک وسیله نقلیه آفرود جدید برای خریداران مطرح است؛ چرا که با این سطح بودجه، تنها شمار کمی تراک با این قابلیت‌ها هستی دارند. امّا اگر کسی یک رنگلر نخواهد، چه گزینه‌های پیش رو خواهد داشت؟ شاید  به یک خودروی لوکس‌تر و یا به یک کف بارگیر نیاز داشته باشید. شاید چشمداشت برای دودمان بعدی رنگلر، اندکی برایتان سخت است. در پیوسته، ۱۱ نمونه از بهترین گزینه‌ها اشاره می‌کنیم.

chevrolet کلرادو ZR2

به لطف دیفرانسیل‌های قفل‌شونده در جلو و عقب، و همین‌طور گردآور‌ای از دامپرهای فوق‌العاده سوپاپ قرقره‌ای مولتی‌ماتیک، کلرادو ZR2 قابلیت‌های بسیار بالایی در بیرون از جاده دارد. البته باید از استاد کافی برای آزاد کردن تمام پتانسیل‌های دم برخوردار باشید.

لندروور دیسکاوری

تازه ترین نسخه لندروور دیسکاوری، فریم پله‌ای در مدل پیشین را کنار گذاشته و به جای دم، از یک ساختار یکپارچه کاربرد کرده است. امّا در همان سان، خشونت و سرسختی خود را حفظ کرده است. دیسکاوری جدید با به کارگیری سیستم‌های الکترونیکی هوشمند آفرود لندروورها، عملکردی بالاتر از سطح چشمداشت در بیرون از جاده به نمایش می‌گذارد.

مرسدس‌بنز G550

درست است که بها یک مرسدس‌بنز G550 از نزدیک ۲ برابر گران‌ترین نسخه رنگلر آغاز می شود، امّا این دلیلی برای فراموش کردن قابلیت‌های آفرود در این خودرو نیست. با هستی سه دیفرانسیل قفل‌شونده، تنها شمار اندکی مکان در گیتی هستی دارد که یک «جی‌-واگن» نمی‌تواند برود. به‌علاوه، جی-واگن نیز همانند رنگلر، یک مدل نمادین است.

لندروور رنج‌rover

ترکیب ویژگی‌های لوکس و قابلیت‌های آفرود پسندیده در رنج‌rover به مانند هیچ‌کدام از خودروهای دیگر گیتی نیست. البته باید پذیرفتن کرد که شمار اندکی از مالکان این خودرو،‌ دم را به بیرون از جاده می‌برند، امّا باید گفت که آنها این لذت را از دست می‌دهند. رنج‌rover در زمین‌های سست و لغزنده، اگر وضعیتی بهتر از مسیرهای شهری نداشته باشد، از عملکرد مناسبی برخوردار است.

jeep گرند چروکی تریل‌هاوک

بالاترین قابلیت‌های آفرود jeep در مدل «رنگلر» چکیده شده، امّا این مدل در زمینه ویژگی‌های لوکس، حرف چندانی برای گفتن ندارد. jeep با افزودن پکیج تریل‌هاوک به مدل «پرشکوه‌تر» گرند چروکی، برخی قابلیت‌های حضور در مسیرهای گوناگون را به دم افزوده و ترازمندی مناسبی میان یک شاسی‌بلند جاده‌ای و آفرود پایدار کرده است.

toyota فور رانر TRD پرو

بیش از ۳۰ سال از ورود فور رانر به خط فرآوری toyota می‌گذرد و این خودرو در حالی که همگام با زمان، پیشرفت کرده، امّا همچنان کانسپت اولیه را حفظ کرده است. فور رانر یکی از واپسین بازمانده‌های شاسی‌بلند در دوره‌ای است که در دم بیشتر رقبایش از میان خودروهای عادی بودند. این در حالی است که با گزینش نسخه «TRD  پرو»، امکان به کارگیری یک دیفرانسیل قفل‌شونده، شوک‌های Bilstein و برخی ساز و برگ ظاهری فراهم می‌شود.

toyota لندکروزر

رقیب حقیق برای رنج‌rover، همین‌ toyota لندکروز و همتای لکسسی‌اش، LX است. لندکروزر یک خودروی بزرگ، آسان، باشکوه و با توانایی‌های بالا با گردآور‌ای از ساز و برگ الکترونیک ویژه آفرود است. البته این سطح از ساز و برگ و راحتی، مستلزم پرداخت هزینه پسندیده خواهد بود؛ چرا که مدل toyota از ۸۳ هزار و ۸۲۵ دلار آغاز می‌شود و این رقم برای مدل لکسس ۸۸۸۸۰ دلار است.

ford F-150 رپتور

ford در مدل رپتور، دقیقاً نسخه‌ای از F-150 را ارائه می‌دهد که به شکلی‌ دیوانه‌وار برای رانندگی آفرود تنظیم شده است. در این مدل، حتی یک حالت راننگی «باجا» نیز پیش‌بینی شده و تمام ویژگی‌های این تراک را به شما یادآوری می‌کند.

رام پاور واگن

وقتی پاور واگن نخستین بار در سال ۲۰۱۴ ارائه شد، خیلی‌ها بر این باور بودند که این همان نسخه پیکاپ jeep رنگلر است که منتظرش بوده‌اند. البته در حال آماده می‌دانیم که رنگلر پیکاپ به‌زودی از راه خواهد رسید، امّا با هستی چهره خشونت‌بار و عملکرد فوق‌العاده، نمی‌توان از کنار نام «پاور واگن» به سادگی گذشت.

nissan تیتان XD PRO-4X دیزل

nissan هنوز مدل تیتان واریِر را که پیمان است رقیب «رپتور» باشد، به خط فرآوری نفرستاده و بنابراین، در حال آماده بهترین نسخه آفرود از میان سری تیتان، مدل XD PRO-4X است؛ خودرویی که با شوک‌های Bilstein و یک دیفرانسیل قفل‌شونده در عقب همراه است. امّا چیزی که دم را از دیگر گزینه‌ها در این لیست جدا می‌کند، آپشن پیشرانه کامینز V8 دیزل است.

subaru اوت‌بک

حضور subaru اوت‌بک در این لیست، شاید شگفتی خیلی‌ها را به دنبال داشته باشد؛ چرا که نه فاصله زیادی نسبت به سطح زمین دارد و خبری از تایرهای با آج‌های بزرگ یا دیفرانسیل قفل‌شونده در دم نیست. امّا عملکردی فراتر از چشمداشت، در بیرون از جاده نشان می‌دهد. مطمئناً کسی نمی‌خواهد اوت‌بک‌ را به مسیرهای بسیار سخت ببرد، امّا برای یک آفرود سبک پسندیده خواهد بود.

منبع: roadandtrack



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

مطالب محبوب