سایت جامع خودرو در ایران


» IT‌های جدید geely در راه ایران ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶

IT‌های جدید geely در راه ایران

دسته بندی : اخبار عادی ، جیلی ، خودرو تاریخ : یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶


گفت‌وگوی اختصاصی با مسئول بخش همکاری بازرگانی geely چین با خودروسازان بم

به گزارش تازه ها خودرو ،در شانزدهمین نمایشگاه خودرو شیراز فرصتی دست داد تا با آنتونی چانگ،‌ مسئول بخش همکاری بازرگانی CKD شرکت geely‌موتورز و خودروسازان بم گفت‌وگویی انجام دهیم. نکته دلنشین درباره ایشان این بود که کاملا با روزنامه «دنیای‌خودرو» آشنایی داشته و هر روز دم‌را مطالعه می‌کند. گفت‌وگویی که چشمداشت کوتاه بودن دم می‌رفت، با پیشباز چانگ روبه‌رو شد و به درازا کشید که در این شماره بخش نخست دم‌ در پی می‌آید.

از آشنایی خود با روزنامه «دنیای‌خودرو» بگویید؟
این روزنامه را می‌شناسم و حتی دم را خوانده‌ام. برای کامیابی در یک کشور، باید تمام جنبه‌های بازار خودرویی آنجا را بدانید و روزنامه شما برای تیم بررسی ما ارزان‌ترین و تند‌ترین راهی بود که دید خریداران و جو بازارهای ایرانی را برای فرآوری خودروی GC6 بسنجیم. وقتی دیدم نشریه شما تنها روزنامه در زمینه صنعت خودرو در ایران است، خب… مشتاق شدم و گفتم یکی را خریدند. سپس دم را نزد مترجمان گروه خودمان بردم تا بتوانم تحلیل‌های ریزبین‌تری را از پهنه‌ای که پیمان است در دم چشم وهمچشمی داشته باشیم، به روسای خودم برسانم؛ به هر روی این پیشه من است. بنابراین خیلی ساده به این نتیجه رسیدیم که چه مدل‌هایی با چه مشخصاتی در ایران می‌توانند کامیاب باشند. همچنین چگونگی رقبای چینی خود را در روزنامه شما به خوبی دریافتیم که رفتار ما با آنها باید بسیار متفاوت از آنچه در چین با آنها داریم باشد.
شاید نیاز است geely در ایران خودرو‌هایی برای همه اقشار ارائه ندهد. افزون بر این‌، یکی از مهم‌ترین مواردی که در روزنامه شما پیدا کردم، نظرات و اظهارات دولت شما درباره صنعت خودرو بود. به راستی بدون نیاز به اینکه با آنها به چهره سر راست وارد گفتگو شویم، توانستیم نظرات آنها درباره شرکت‌های همانند خودمان را دریابیم و امیدوارم رقبای ما هنوز به اهمیت چنین موضوعاتی در روزنامه شما پی‌ نبرده باشند. به هر روی امیدوارم روزنامه شما بتواند اطلاعات بیشتری را در پسندیدن خریداران پیمان دهد و منظور بنده این است که بسیار دلشاد می‌شویم که بتوانیم هوشمندی طراحی‌ها و خودروهای خود را برای بررسی در پسندیدن شما بگذاریم تا ببینیم نظرات مردم درباره آنها چیست.
چراکه خریداران ایرانی هر روز و هر ماه و هر سال درحال تغییر هستند و باید همواره با این دگرگونی ها باشیم تا بتوانیم در چشم وهمچشمی بازار ایران کامیاب باشیم. چند سال پیش، ایرانیان، تولیدات سایپا راکه حتی بدون کیسه هوا بود نیز دوست داشتند و قبول می‌کردند صرفا به خاطر بها پایین پایان یافته آنها، ولی حالا مشتریان ایرانی تغییر کرده‌اند و برای امنیت ارزش بالایی قائل هستند. حالا شریک volvo ما هستیم، کمپانی که به فرآوری امن‌ترین خودرو‌ها سرشناس است، بنابراین برتری ما در محصولات آینده خود برای چشم وهمچشمی در بازار ایران امنیت خواهد بود. چرا تولیدکنندگان فرانسوی در ایران کامیاب بوده‌اند؟ چرا تولیدکنندگان آلمانی در چین در رتبه نخست فروش هستند؟ زیرا آنان مشتریان را باره بررسی پیمان می‌دهند و به نسبت خواست آنها اقدام به آفرینش می‌کنند.

دودمان دوم خودروی GC6 از شرکت شما را در ایران داریم. ولی چرا کمپانی geely قصد فرآوری دودمان سوم در ایران راکه در چین عرضه می‌شود، بدست خودروسازان بم ندارد؟
سوال بسیار خوبی ا‌ست. این فرمایش، انگیزه ها تاریخی دارد چراکه چند سال پیش یک توافق‌نامه را امضا کردیم و خودروسازان بم نیز نخستین همکار بازرگانی ما در فرآوری محصولات ما بود. این فرمایش تنها به یک انگیزه پژوهنده یا پژوهشگر شد؛ اینکه ما فناوری خود را به خودروسازان بم انتقال دادیم و آنها نیز تیم خود را در این مدت هماهنگ کردند و مدیریت خوبی را برای به اجرا درآوردن فرآوری یک خودرو، از خود نشان دادند. ولی همانطور که به دم اشاره شد، تمام این روند در درازا زمان رخ داد. این یعنی برای تولیدات بعدی نیز نیاز به هماهنگی‌های بیشتر تیم خودروسازان بم با فناوری geely هستی دارد. چراکه مطمئنا در هر دودمان در حال پیشرفت و تغییر خودروهایمان هستیم که اگر این‌طور نباشد، میان رقبای خود شکست خواهیم خورد؛ ما امسال توانستیم سرنویس پرفروش‌ترین سدان چینی را از دم خود کنیم.

نام کامل و حقیق geely چیست. زیرا دم را با برندهای بسیار متنوعی در بازار دیده‌ایم.
بگذارید در این باره، بخش‌بندی‌های کمپانی هلدینگ geely را روشنگری دهم. ما یک برند برای خودروهای تو یا درون چین و دولت خود داریم که نام دم geely است و با یک لوگوی آبی‌رنگ شناخته می‌شود. در کنار geely، به تازگی در حال گسترش یک برند با نام Lynk & Co هستیم که بازار هدف دم اروپا و آمریکا خواهد بود. همچنین برند volvo چند سالی است زیرمجموعه هلدینگ geely به حساب می‌آید. در مالزی نیز برندهای proton و لوتوس به تازگی به هلدینگ ما پیوسته‌اند که برند تازه دارای ریشه‌ای انگلیسی است. به راستی در انگلستان، حتی برند London Taxi را به زیرمجموعه هلدینگ geely اضافه کرده‌ایم.

اگر به سال ۲۰۰۵ و دم روزها برگردیم، می‌بینیم geely سه برند زیرمجموعه دیگر مانند گلیج که خودروهای درونی چین را فرآوری می‌کردند نیز داشته است. چرا آنها دیگر هستی ندارند؟
تعدد برندها در تو یا درون چین، حق گزینش و تنوع را در پسندیدن مشتریان از اقشار گوناگون پیمان می‌دهد. ولی گروه ما سرانجام به این نتیجه رسید که این انگیزه به اندازه کافی قانع‌کننده نیست و انگیزه اصلی نیز این است که شاید برندها و کارخانه به اجزای مختلفی بخش‌پذیر باشند ولی رساندن فناوری و زبان طراحی فراگیر و به‌روز گردآور geely شاید ناممکن باشد. به طوری‌که تجربه ما از تعدد برندها، تنها عقب ماندن در رقابتی بود که تولیدکنندگان گوناگون چینی با شتاب در حال پیشرفت در دم بودند. بنابراین دیگر برندها را قطع کردیم و تنها یک برند تحت سرنویس geely را نگاه داشتیم.

منظور شما از در میان گذاشتن برند جدید لاینک‌اندکو، این بود که پیمان است این برند جایگزین برند امگرند شود؟
برند امگرند در تو یا درون چین فرآوری می‌شود و به بازارهای آمریکا، اروپا و به‌ویژه روسیه و در سرانجام به ایران صادر می‌شود. ولی لاینک‌اندکو در همان کشورهای گسترش یافته، حضور خواهد یافت. بدین آرش( arash) که مانند lexus، شاید حتی به بازبینی زمان وابستگی دم نسبت به geely از میان برود و یک برند ویژه کشورهای گسترش‌یافته شود. تمام این‌ها را در کنار برند امگرند که پیمان بود تا همیشه زیر سایه geely باشد بگذارید. راستی اینجاست که geely باید یک گردآور باشد و نه صرفا یک خودروساز که روی برند امگرند تمرکز کرده است. اگر پیمان است برندی برای بازار هدف کشورهای گسترش یافته فرآوری شود، باید در خود همان کشورها نیز گسترش یابد. برند لاینک‌اندکو پیمان است پیش درآمد با پلت‌فرم مشترک‌مان با volvo یعنی CMA یا «ساختار ماژولارِ جمع‌و‌جور شده» خودرو عرضه کند. یعنی موتورهای نیرومند و سیستم ی دنده اسپرت در کنار قابلیت‌های الکتریکی پیمان گیرند و به اصطلاح کامپکت شوند. شاید تحقق این فرمایش در امگرند امکان‌پذیر نبود. می‌دانید اکنون چنین محصولاتی چقدر برای دنیای غرب خواستنی هستند. بگذارید صراحتا بگویم نخستین پایه‌ریزی‌های چنین سیستم‌هایی بدست مهندسان سوئدی volvo انجام شده است. ولی با همه این موارد، هنوز نمی‌توانم چیزی در این باره بگویم که برند امگرند که به روسیه و ایران می‎آید، حذف خواهد شد یا خیر؟

یکی از قابلیت‌های بسیار گیرا و البته از اهداف اصلی خلق برند لینک‌اندکو، چیزی است که از دم به سرنویس آدمکش اوبر تعبیر می‌شود. قابلیتی به نام اشتراک‌گذاری خودرو که در مدل ۰۳ از دم رونمایی شد. این قابلیت پتانسیل بالایی برای کاربرد در ایران دارد. آیا امکان دارد به‌زودی در ایران گواه ورود لاینک‌اندکو باشیم؟
در حال آماده در باره حضور لاینک‌اندکو در ایران نمی‌توانم اطلاعاتی در پسندیدن شما پیمان دهم ولی معتقدم همانطور که گفتید، در زمان نام‌گذاری این برند به بستگی دادن میان مردم و به اشتراک‌گذاشتن اندیشه می‌کردیم که این دو چیزهای جذابی برای جوانان غربی‌ است. خودروها در حال آماده بیشترین پتانسیل را برای به اشتراک ‌گذاشتن دارند. در خودروهای این برند صفحه نمایش بزرگی پیمان داده شده که همانندی زیادی به دم‌چه تسلا در خودروهای خود به کار می‌برد دارد. قابلیت رقابتی لینک‌اندکو در اینجاست که می‌تواند میان مشتریان‌مان بستگی پایدار کند و اندیشه می‌کنم این قابلیت قابل ستایش است. در همان سان پی‌ برده‌ایم ایران سرعت رشد بالایی دارد. پس از برداشتن تحریم‌ها بسیاری از خودروسازان به سمت بازار این کشور هجوم آوردند و IT‌های جدید وارد این کشور کردند. ما نیز نهایت کوشش خود را خواهیم کرد تا فناوری‌های خود را در این جا ارائه دهیم.

 




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب