سایت جامع خودرو در ایران


» رقبای همیشگی! ب‌ام‌و سری 5 در برابر مرسدس E کلاس ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶


دودمان جدید ب‌ام‌و سری ۵ وارد بازار شده است؛ ولی آیا این خودرو بهتر از رقیب خود یعنی مرسدس E کلاس است؟ برای فهمیدن این جستار ما دو سدان لوکس آلمانی را در برابر یکدیگر پیمان داده‌ایم. سنجش‌هایی در بخش‌های طراحی، کابین، فناوری، فضای کابین، کاربردی بودن و سواری هنگام‌ها چهره گرفته است. مرسدس توانسته بود در سال ۲۰۱۶ از پسِ دودمان پیشین سری ۵ بربیاید؛ ولی آیا می‌تواند از سرنویس خود در برابر دودمان جدید سری ۵ پدافند کند؟ با ما باشید تا پاسخ سؤال‌های خود را دریافت کنید…


بهای مدل ۵۲۰i که از پیشرانه بنزینی ۲ لیتری و گیربکس ربات بهره‌مند است از ۳۵۸۳۵ پوند آغاز می‌شود. از سوی دیگر بهای مرسدس E200d دیزلی به همراه گیربکس ربات از ۳۵۲۰۵ پوند آغاز می‌شود. در زمان نگارش نوشتار این مرسدس بوده که بهای فروش دوباره بالاتری نسبت به ب‌ام‌و داشته است.

  • استایل و طراحی


ب‌ام‌و سری ۵ تناسبات ابعادی مناسبی داشته و خطوط نیرومند و جلوپنجره کلیوی شکل بزرگ از شاخصه‌های هنگام محسوب می‌شوند. البته این خودرو به اندازه E کلاس لوکس به چشم نمی‌آید حتی اگر به کیت M اسپورت مجهز باشد. این کیت مایه به کارگیری رینگ‌های بزرگ‌تر و کیت بدنه گیراتر شده است.


مرسدس E کلاس زیباست و هنگامی‌که از رینگ‌های ۲۰ اینچی و کیت بدنه AMG لاین کاربرد شود این زیبایی دوچندان می‌شوند. این خودرو پرزرق‌وبرق بوده و ستاره سه پر مرسدس در میان یا میانی جلوپنجره هنگام خودنمایی می‌کند.


کابین ب‌ام‌و در سنجش با کابین هم آورد اشتوتگارتی کمی کاهش یافته به نظر می‌رسد. با این هستی در ساخت کابین ب‌ام‌و از مواد باکیفیت کاربرد شده و گواه صندلی‌های چرمی و داشبورد با طراحی ساده و هوشمندانه هستیم. این خودرو به‌چهره استاندارد از سیستم iDrive کاربرد می‌کند که بی‌شک بهترین سیستم موجود در بازار بوده و روش‌های متعددی برای کاربرد دارد که دربرگیرنده مهار حرکتی می‌شود. این مهار به شما رخست می‌دهد با تکان دادن دست در هوا عملکردها را مهار کنید. نشان‌دهنده‌های دیجیتال ب‌ام‌و نیز به‌چهره استاندارد در دودمان جدید سری ۵ هستی دارند.

2017 Mercedes-بنز E300 4MATIC
کابین تکنولوژیک E کلاس بسیار جادار بوده و داشبورد هنگام فوق‌العاده است. البته برخی تریم های پلاستیک با دریافتن ارزان‌بها بودن در بخش‌های پایین کابین به چشم می‌خورند. این خودرو می‌تواند به سیستم اطلاعات سرگرمی COMAND با صفحه‌نمایش ۱۲٫۳ اینچی مجهز گردد. همچنین کاکپیت دیجیتال ۱۲٫۳ اینچی جایگزین نشان‌دهنده‌های آنالوگ می‌شوند ولی باید اضافه پرداخت ۱۹۹۰ پوندی را بپذیرید. اگرچه این سیستم گیرا بوده ولی به نرمی و روانی سیستم iDrive سری ۵ نیست.

در بحث کاربردی بودن، صندلی‌های عقب ب‌ام‌و فضای سر و پای زیادی حتی برای کسان قدبلند دارند. متأسفانه صندلی مرکزی در بخش عقب به گونه‌ای است که سرنشین این بخش به اندازه دو فرد دیگر دریافتن راحتی نخواهد داشت.


فضای اندوخته‌ای تو یا درون کابین ب‌ام‌و بیشتر از مرسدس است ولی صندوق مرسدس بزرگ‌تر از صندوق ۵۳۰ لیتری سری ۵ می‌باشد.

2017 Mercedes-بنز E300
E کلاس در بخش عقب به اندازه سری ۵ آسان است ولی فضای سر ب‌ام‌و بیشتر است. از سوی دیگر اگر شما بخواهید سه تن را در بخش عقب سوار کنید تن وسطی به خاطر صندلی مرکزی کم بلندی‌تر و آسان‌تر دلشاد‌تر خواهد بود. صندوق مرسدس ۱۰ لیتر بزرگ‌تر از سری ۵ است و فضای زیر کف دارد ولی فرم کلی هنگام به‌گونه‌ای است که بارگیری چندان راحتی نخواهید داشت.

  • رانندگی و سواری


در روی جاده ب‌ام‌و هیجان‌انگیزتر از مرسدس بوده و در پشت فرمان ب‌ام‌و دریافتن کوچک‌تر بودن خودرو به شما دست می‌دهد. سری ۵ به‌طور شگفت‌آوری فرز و چابک بوده و در پیچ‌ها نسبتاً خنثی باقی می‌ماند و البته فرمان هنگام نیز تیزتر از E کلاس است. بی‌شک این خودرو از نظر راحتی شانه‌به‌شانه با مرسدس می‌تازد مخصوصا هنگامیکه به دامپرهای تطبیقی هزار پوندی مجهز باشد.


دینامیک رانندگی E کلاس بیشتر از اسپورت بودن روی راحتی تمرکز دارد. داشبورد خودرو به گونه‌ای است که دریافتن می‌کنید بجای جنبش در سدانی لوکس سوار بر قایقی بزرگ هستید و پشت فرمان هنگام دریافتن لوکس‌تری دارید.
سواری خودرو در زمان به کارگیری سیستم تعلیق بادی سفارشی با بهای ۱۵۰۰ پوند رؤیایی است و خودرو هرگونه دست‌اندازی را به نرمی رد می‌کند. نقطه روبرو این راحتی هستی کمی تکان بدنه در هنگام عبور از پیچ‌ها است ولی به یاد داشته باشید این خودرو برای رانندگی اسپورت طراحی نشده است.


ب‌ام‌و با طیف وسیعی از پیشرانه‌ها از دسته نسخه‌های الکتریکی کم‌مصرف، الکتریکی و گزینه‌های بنزینی اسپورت ارائه شده است. پیشرانه ۳ لیتری دیزل مدل ۵۳۰d پسندیده اکثر کسان بوده و ترکیبی از پرفورمنس بالا و مصرف کم است. این مدل شتاب ۵٫۷ ثانیه‌ای را ثبت کرده و مصرف سوخت ادعایی ۴٫۷ لیتری دارد.

پیشرانه پایه بنزینی با حجم ۲ لیتری در مدل ۵۲۰i انجام‌وظیفه کرده و مصرف ادعایی ۵٫۶ لیتری دارد ولی در سنجش با مدل ۵۳۰i که خروجی ۲۵۲ اسبی دارد کمی کند دریافتن می‌شود. همچنین نسخه پلاگین هیبرید ۵۳۰e هستی دارد که در هر صد کیلومتر تنها ۴۶ گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌کند. گیربکس ۸ سرعته ب‌ام‌و پاسخ‌گوتر از گیربکس E کلاس دریافتن شده و جا دنده‌های تندوتیزی دارد.

همگی مدل‌های سری ۵ از این گیربکس کاربرد می‌کنند. سیستم چهارچرخ جنباننده Xdrive ب‌ام‌و برای همگی مدل‌های دیزلی و نسخه‌های بنزینی نیرومند‌تر در دسترس هستند.

مدل‌های پایه E کلاس از پیشرانه دیزلی ۲ لیتری سود می‌برند که تند‌تر از نسخه هم‌رده ب‌ام‌و بوده و پر سر و صدا نیستند. مدل E220d نیازهای اکثر کسان را برطرف کرده و هزینه‌های کمتری را به مالک تحمیل می‌کند. این مدل شتاب ۷٫۳ ثانیه‌ای دارد.

نسخه پلاگین هیبریدی E350e آلایندگی ۴۲ گرمی دارد. این خودرو کاملاً تند بوده و خروجی ۲۸۲ اسبی هنگام مایه می‌شود شتاب ۶٫۲ ثانیه‌ای ثبت شود.

گیربکس ۹ سرعته مرسدس به‌چهره استاندارد در مدل‌ها بکار رفته و جا دنده‌های بی‌زحمتی دارد ولی به سریعی گیربکس ب‌ام‌و نیست. سیستم ۴MATIC مرسدس نیز به جز مدل‌های پایه در همگی نسخه‌ها قابل سفارش است.

اگر به دنبال یک لیموزین سرسنگین و باوقار هستید E کلاس با ترکیبی از تجمل و راحتی در خدمت شماست. اگر چشمتان به دنبال سدان لوکس با کشش‌های اسپورت هستید دودمان جدید ب‌ام‌و سری ۵ مطابق با نیازهای شماست. رویهمرفته ب‌ام‌و در این سنجش کمی بهتر از مرسدس کنش کرده و ترکیبی پسندیده از تجمل، اسپورت بودن و راحتی محسوب می‌شود.

[دانلود ویدئو]



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


مطالب محبوب
اینستاگرام