سایت جامع خودرو در ایران


» روح لوتوس در محصولات geely ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶

روح لوتوس در محصولات geely

دسته بندی : اخبار عادی ، جیلی ، خودرو تاریخ : دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶


به گزارش آگاهی ها خودرو ،روز گذشته نخستین بخش از مصاحبه روزنامه «دنیای خودرو» با آنتونی چانگ، مسئول بخش همکاری بازرگانی CKD شرکت geely‌موتورز و خودروسازان بم را منتشر کردیم و امروز بخش دوم و پایانی دم‌را از نظر می‌گذرانید. چشم وهمچشمی geely با دیگر برندهای چینی آماده در بازار کشور، تجربه geely در ساخت نخستین خودروی اسپرت، محصولات geely در آزمایش‌های برخورد میان‌المللی و حضور این برند در بازی‌های رایانه‌ای محور دومین بخش گفت‌وگوی ما با چانگ بود که می‌خوانید.

در پاسخ به سوالات پیشین، با شتاب بالای پیشرفت در صنعت خودروی ایران در سال‌های بازپسین به تازگی اشاره کردید. چیزی که مشخص است، رقبای هموطن شما در وضع کنونی بازار ایران حضور گسترده‌تری دارند. پیش‌بینی می‌کنید آینده بازار ایران با هستی کار و جنبش گسترده کنونی دیگر خودروسازان چینی، برای شما چالش جدی باشد؟
بله… دیگر خودروسازان چینی پیش از ما کوشش کرده‌اند تمام فناوری‌هایی راکه در برگزیدن داشتند، به ایران بیاورند و به صنعت خودروی ایران کمک کنند. انگیزه این فرمایش نیز خواست مردم ایران است که پسینیان فناوری‌های موجود را به همراه بها پسندیده طلب می‌کنند. ولی هنوز هم جا برای پیشرفت هستی دارد. ما در بازار چین حضور نیرومند داریم و توانسته‌ایم به فروش خوبی دست پیدا کنیم. انگیزه دم نیز ارائه پسینیان فناوری‌ها مثل ACC یا مهار کشش و پایداری، کروز مهار، سیستم‌های نگهداری از سرنشین، حتی سیستم‌های پالایش هوای تو یا درون کابین که به همراه بها بخردانه به بازار چین عرضه می‌شدند است. قصد داریم تمام این فناوری‌ها را به ایران نیز بیاوریم. اندیشه می‌کنم دیگر خودروسازان چینی و ما در حال کمک به صنعت خودروی ایران هستیم و قصد داریم پیشنهادهای جدیدتری را به خریداران ایرانی ارائه دهیم. «فناوری‌های به‌روز و با بها پسندیده».

کمی در باره بازی‌های کامپیوتری گفتگو کنیم. نخستین حضور یک خودروی چینی در بازی‌های کامپیوتری از آن مدل GC9 geely در بازی موبایلی آسفالت ۸ ساخته استودیو گیم‌لایفت و جزو خودروهای قابل گزینش در سطح ابتدایی بازی بوده است. خودروهای جدید geely نیز با پروا به به کارگیری موتورهای پرتوان شش سیلندر و توربو تا اندازه ای از دیگر خودروهای کسل‌کننده و کاملاشهری چینی فاصله گرفته‌اند. همچنین یکی از اهداف مهم geely در این سال‌ها، حضور گسترده‌تر در بازار کشورهای گسترش یافته و غربی بوده است. آیا امکان دارد روزی گواه حضور این خودروها در بازی‌های جدی‌تری مثل گرندتورزموی سونی، سری فورزا از مایکروسافت و پروجکت کارز از باندای نامکو باشیم؟
باید به اطلاعتان برسانم که مالک گروه geely دلبستگی‌مند به خودروها در تمام سبک‌هاست. این جستار را می‌توانید در کار و جنبش بازپسین به تازگی ما ببینید. در سال ۲۰۱۲ امتیاز برگزاری مهم‌ترین و هیجان‌انگیزترین مسابقات درونی چین به نام فرمولای چین را خریداری کردیم و حتی خودروی فرمولای خود را ساخته‌ایم که در نمایشگاه خودروی شانگهای به نمایش گذاشته شد.
سرمایه‌گذاری روی شکستن رکورد سرعت با پروژه Bloodhound که از موتور سیکلت جت کاربرد می‌کند نیز یکی دیگر از کار و جنبش‌های هیجان‌انگیز ما طی سال‌های بازپسین به تازگی بوده است. خرید سهام شرکت مالزیایی proton با این هدف بود که مالک برند بریتانیایی اسپرت لوتوس شویم. گذشته از این‌ سال‌های پیش از اینکه به اندیشه صادرات خودرو باشیم، برای بازار درونی چین نخستین خودروی اسپرت را به نام BL یا «لئوپارد خوشگل» فرآوری کردیم. این خودرو با هستی اینکه از توان کافی فنی برای شناخته شدن به سرنویس خودروی اسپرت بهره نمی‌برد ولی در طراحی بیگانه، حس رانندگی و حتی صدای فرآوری شده از موتور سیکلت نیز هیجان خاصی داشت که حس یک خودروی اسپرت را انتقال می‌داد. تمام این پروژه‌ها به این انگیزه بوده که مدیرعامل گروه geely فردی است که به دنبال ساخت خودرو در محدوده خاصی نیست و دلبستگی دارد در تمام سبک‌ها و نیازهای مشتریان خودرو فرآوری کند؛ به باور من او یک عشق خودرو است. می‌دانیم در صنعت خودرو، خودروساز جوانی به حساب می‌آییم. کار و جنبش اصلی خودروسازی ما از آغاز سال ۲۰۰۰ آغاز شد. ولی رویای ما ساخت خودرو برای مردم عادی و خانواده‌ها نبوده است. می‌خواستیم برای هر گونه سلیقه‌ای خودرو فرآوری کنیم. بنابراین حتی در تولیدات اولیه نیز به ساخت خودروی اسپرت پروا کردیم.
از دم زمان تا امروز خودروسازن چینی دگرگونی ها زیادی به خود دیده‌اند ولی هنوز تنها ما هستیم که به اندیشه فرآوری خودروهای اسپرت هستیم. ولی حال با هستی لوتوس، ما روح اسپرت و حتی کمی پیکار‌ا‌ی را در برگزیدن داریم. جناب لی‌شوفو در باره جریان یافتن این روح به دیگر محصولات geely می‌کوشد. حتی در پسینیان گفتگو‌های خود با کارمندان و کارگران پرکار در گردآور به این جستار پروا ویژه داشتند. ولی برای حضور در بازی‌ها ساختن خودروی اسپرت کافی نیست. مردم دوست دارند خودرویی که آرزوی خریدشان را دارند، در بازی‌ها حضور داشته باشند، مخصوصا بازی‌های بزرگی مثل گرند توریزمو که در صنعت خودرو نیز کارایی گذار بوده است و خودروسازان بزرگ مثل بنز، nissan و…، این بازی را برای شناسایی و آزمایش خودروهای مفهومی و پرتوتایپ خود برمی‌گزینند.
برای حضور در بازی‌های بزرگ نیاز به پیش‌زمینه‌های ذهنی در مخاطبان و دلبستگی‌مندان به برند هستی دارد. بدین سان که باید ذهن مخاطب چشمداشت هستی محصولات geely در بازی‌ها را داشته باشد. از سوی دیگر بیشتر استودیوهای سازنده بازی‌های بزرگ در آمریکا هستند یا بازار آمریکا را به سرنویس هدف اصلی محصولات خود در نظر می‌گیرند. بنابراین هدف‌گذاری ما باید ذهن مخاطبان کشورهای پیشرفته باشد. برای این کار برند خودمان را در نظر نگرفته‌ایم ولی لینک‌اندکو بهترین گزینه ماست که بیشترین کوشش را دارد تا در ذهن مردم اروپا و آمریکا برای خود جا باز کند. همچنین در این خودروها پیمان است از موتورهایی کاربرد شود که مهندسان volvo دم را گسترش داده‌اند و دارای توان فنی پسندیده در کنار مصرف سوخت پایین هستند. از نظر هندلینگ و سیستم تعلیق نیز این خودروها برای مردم اروپا که دلبستگی به نرم بودن خودروها دارند، هماهنگ شده است. بنابراین اندیشه می‌کنم لینک‌اندکو بیشترین پتانسیل را برای حضور در دودمان نیاکان مانند‌سازهای رانندگی و بازی‌های ماشین‌سواری کژوال مثل Need For Speed دارد.

در پژوهشی که در باره geely داشتیم، به این نکته برخوردیم که شما دانشگاهی در نزدیکی پژوهشگاه خود راه اندازی کرده‌اید، کمی در باره اهداف این دانشگاه و چرایی هستی دم روشنگری دهید.
ظاهرا آشنایی کاملی با گردآور geely دارید، حتی در چین نیز اکثر مردم در باره هستی دانشگاه geely اطلاعی ندارند. ولی مدیر این گروه برنامه و راهبرد‌‌های مهمی را دنبال می‌کند. در سال‌های اولیه راه اندازی geely او به دنبال راه اندازی مرکز آموزش عالی بود که در دم نیروهایی برای پیشرفت هرچه بیشتر geely پرورش دهد. در دم زمان لی‌شوفو قصد داشت حتی کارگران خط فرآوری نیز با سطح علمی بالا وارد چرخه ساخت خودروهای geely شوند. بنابراین او اقدام به احداث دانشگاه geely کرد تا به صنعت خودروی چین کمک کرده باشد. پروا داشته باشید که تنها شمار کمی از خودروسازان مطرح جهان مرکز آموزشی مختص به خود را راه اندازی کرده‌اند.
انگیزه این فرمایش نیز این است که راه اندازی دانشگاه ربطی به امور بازرگانی ندارد و بسیاری از خودروسازان صرفا به دنبال سود اقتصادی برآمده از فرآوری خودرو هستند ولی آموزش عالی یک مسئولیت اجتماعی است. حتی فرد دست اندرکار مثل مدیرعامل geely که رویای ساخت خودرو برای همه کسان را دارد، این مسئولیت اجتماعی را درک و با این هدف که به تمام مردم کشور خدمت کند، اقدام به راه اندازی دانشگاه geely کرده است. به راستی فرآوری خودرو بخشی از رویای او بوده است و بخش دیگری از رویای او که اتفاقا زمانی از وقت اداری خود را به دم وابستگی می‌دهد، مسئولیت‌های اجتماعی همانند مدیریت بر دانشگاه geely بوده و خواهد بود.

محصولات geely مثل امگرند ۷ بار دیگر در آزمایش‌های برخورد اروپایی یورو ان‌کپ شرکت خواهد کرد؟
نه اندیشه نمی‌کنم، به راستی همانطور که گفتم، هدف‌گذاری ما برای ورود به بازار اروپا برند لینک‌اندکو شده است. بنابراین شکیبیدن اینکه خودروی دیگری با لوگوی geely در آزمایش‌های برخورد اروپا نما شود دور است ولی لینک‌اندکو با پلت‌فرم ویژه خود که بدست volvo گسترش یافته، حتما در این آزمایش‌ها شرکت و بی گمان بالاترین امتیازها را کسب خواهد کرد چراکه تجربه ما در volvo به کمک محصولات این برند آمده و حتی در جزئیات و ایمنی وسواس به هزینه داده‌ایم. انگار ما این است که محصولات لینک‌اندکو توانایی دارند در آزمایش‌های سخت‌تری مثل آزمایش امنیت آزادراه‌های ایالات متحده نیز محصولات لینک‌اندکو با کامیابی و کسب بیشترین امتیازات گذر کند.




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب