سایت جامع خودرو در ایران


» دوئل porsche کاین و اینفینیتی QX70 ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶


در قسمتی دیگر از دور سوم مرحلهٔ مقدماتی سری چشم وهمچشمی‌های خودروی ماشین ۹۸، امروز به گروه کراس‌اوورهای میانه لوکس رسیده‌ایم. در دوئل پیشین این گروه، ب‌ام‌و X5 در برابر volvo XC90 پیمان گرفت که طی این چشم وهمچشمی شمار ۱۵۹۹ رأی از سوی شما همراهان همیشگی دریافت شده است. از این اندیشه ها، X5 کامیاب به کسب ۶۹۸ رأی شد و بدین ترتیب از دور چشم وهمچشمی‌ها کنار رفت چراکه XC90 با کسب ۹۰۱ رأی یا به‌عبارت‌دیگر ۵۶ درصد از همه اندیشه ها، به‌سرنویس برندهٔ این دوئل به مرحلهٔ بعدی صعود کرد. امروز در سومین دوئل گره کراس‌اوورهای میانه لوکس به تماشای چشم وهمچشمی porsche کاین و اینفینیتی QX70 می‌نشینیم.

maserati لوانته

رنجروور اسپرت

ب‌ام‌و X5

volvo XC90

رنجروور اسپرت

volvo XC90

buick انکلیو

اینفینیتی QX60

مرسدس GLE

لکسس RX

؟

؟

cadillac XT5

لینکلن MKX

آکورا MDX

فولکس واگن‌واگن توآرگ

؟

؟

porsche کاین

اینفینیتی QX70

لینکلن MKT

؟

؟

؟

porsche کاین

پیش از آنکه تب کراس‌اوورسازی تا این حد فراگیر شود، خودروسازانی مثل ب‌ام‌و، audi، فولکس واگن‌واگن و porsche به سمت ساخت چنین خودروهایی رفتند. بدین ترتیب porsche در سال ۲۰۰۲ نخستین شاسی‌بلند خود را با نام کاین شناسایی کرد. این خودرو که یک کراس‌اوور لوکس میانه بود، روی پلت‌فرم PL71 گروه فولکس واگن‌واگن ساخته شده بود که با دیگر کراس‌اوورهای میانه این گروه یعنی فولکس واگن‌واگن توآرگ و audi Q7 مشترک بود. کاین ساختارشکنی بسیار بزرگی برای porsche محسوب می‌شد چراکه این شرکت تا دم زمان غیر از خودروهای اسپرت، فرآورده دیگری فرآوری نکرده بود و بنابراین این ریسک بزرگی بشمار می‌رفت. دودمان نخست کاین به مدت هشت سال روی خط فرآوری بود تا اینکه در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰ رسماً دودمان دوم دم رونمایی شد که تا به امروز در حال فرآوری است. البته دودمان دوم کاین برای سال ۲۰۱۵ دستخوش فیس‌لیفتی جزئی پیمان گرفت تا همچنان توانایی چشم وهمچشمی دم در بازار شلوغ این روزهای کراس‌اوورها حفظ گردد. دودمان دوم این کراس‌اوور لوکس آلمانی نیز روی پلت‌فرم PL72 گروه فولکس واگن‌واگن ساخته شده که بازهم با فولکس واگن‌واگن توآرگ مشترک است. کاین کامیابی و فروش مناسبی را برای porsche به همراه داشت که از این روی این شرکت در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۳، دومین کراس‌اوور خود را نیز با نام ماکان رونمایی کرد که کوچک‌تر از کاین است. تن ترتیب هم‌اکنون در سبد محصولات porsche دو کراس‌اوور هستی دارد که به‌شایستن‌بسیار در آیندهٔ نزدیک کاین کوپه هم به دم‌ها خواهد پیوست. porsche کاین هم‌اکنون در گونه ها بسیار مختلفی دربرگیرنده پایه، S، S هیبریدی، GTS، توربو، توربو S، دیزل و دیزل S فرآوری می‌شود که نیرومند‌ترین دم‌ها مدل توربو S با پیشرانهٔ ۴٫۸ لیتری V8 توئین توربو به نیرو ۵۵۰ اسب بخار است. ولی ما برای این چشم وهمچشمی به جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی، نسخهٔ پایهٔ بنزینی کاین را گزینش کرده‌ایم. این مدل مجهز به یک پیشرانهٔ ۳٫۶ لیتری V6 تنفس طبیعی است که ۳۰۰ اسب بخار نیرو و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از راه یک گیربکس هشت سرعتهٔ ربات تیپ‌ترونیک آیسن به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

اینفینیتی QX70

اینفینیتی برای نخستین بار در سال ۱۹۹۵ با شناسایی مدل QX4 به بخش شاسی‌بلندها وارد شد؛ ولی این خودرو که تا سال ۲۰۰۴ به فرآوری رسید، در ریشه دودمان دوم nissan پث‌فایندر بود که با تغییراتی جزئی به‌سرنویس یک SUV میانه لوکس بدست اینفینیتی به بازار عرضه شد؛ بنابراین QX4 را نمی‌شد یک اینفینیتی راستین دانست؛ ولی در سال ۲۰۰۲، این برند از آن nissan، کراس‌اوور میانه لوکسی بنام FX را شناسایی کرد که به‌نوعی جایگزین QX4 محسوب می‌شد؛ ولی FX برخلاف سلفش، کراس‌اوور مستقلی از سوی اینفینیتی بود و از این روی می‌توان دم‌را نخستین شاسی‌بلند راستین این شرکت دانست؛ بنابراین وجه اشتراکی که میان دو خودروی این دوئل هستی دارد این است که هردو نخستین کراس‌اوورهای برند خود هستند و دودمان نخست هردو در سال ۲۰۰۲ شناسایی شده است. اینفینیتی FX روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب FM nissan ساخته شده بود که با مدل اسپرت nissan 350Z مشترک بود. فرآوری دودمان نخست این کراس‌اوور لوکس ژاپنی تا سال ۲۰۰۸ پیوستگی داشت تا اینکه در نمایشگاه ژنو همین سال، دودمان دوم شناسایی شده و با مدل ۲۰۰۹ به بازار آمد. این دودمان هم مانند پیش روی پلت‌فرم FM nissan ساخته شده و در دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب و چهارچرخ جنباننده به بازار عرضه می‌شود؛ ولی پس از تغییر شیوهٔ نام‌گذاری اینفینیتی، از آوریل سال ۲۰۱۳، نام FX به QX70 تغییر پیدا کرد. بااین‌حال به‌تازگی nissan اعلام کرده است که به خاطر تمرکز بیشتر بر روی دودمان جدید کراس‌اوور کوچک‌تر QX50، فرآوری QX70 را رسماً پایان داده است. البته بر پایه گزارشاتی گفته شده که احتمالاً در سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ دودمان سوم دم بر پایهٔ پلت‌فرم مشترکی با nissan مورانو ساخته خواهد شد. QX70 با سه پیشرانهٔ V6 و یک نمونهٔ V8 به بازار عرضه می‌شد که ما برای این دوئل موتور سیکلت ۳٫۷ لیتری V6 بنزینی تنفس طبیعی دم‌را گزینش کرده‌ایم. این موتور سیکلت ۳۲۵ اسب بخار نیرو و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور فرآوری می‌کند. وظیفهٔ انتقال این نیرو به هر چهارچرخ را هم یک گیربکس هفت سرعتهٔ ربات بر دوش دارد.

 

مشخصات فنی

 

porsche کاین

اینفینیتی QX70

پیشرانه ۳٫۶ لیتری V6 ۳٫۷ لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
نیرو ۳۰۰ اسب بخار ۳۲۵ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته ربات ۷ سرعته ربات
محور جنباننده چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۷٫۷ ثانیه ۶٫۸ ثانیه
بیشینه سرعت ۲۳۰ کیلومتر/ساعت ۲۳۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹٫۲ لیتر (ترکیبی) ۱۲٫۱ لیتر (ترکیبی)
وزن ۲۰۴۰ کیلوگرم ۲۰۱۲ کیلوگرم
درازا ۴٫۸۵ متر ۴٫۸۶ متر
فاصلهٔ محوری ۲٫۸۹ متر ۲٫۸۸ متر
حجم صندوق بار ۶۷۰ لیتر ۴۱۰ لیتر
بها پایه ۶۰,۶۵۰ دلار ۴۶,۸۴۵ دلار

 

این دوئل‌ها، سنجش‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای دوست داشتنی‌تر میان شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با پروا به جمیع جهات، گیرایش، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، بها و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ انگیزه ها و معیارهای گزینش خود را نیز خواهشمند استً در بخش نظرات بیان فرمایید.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

مطالب محبوب