سایت جامع خودرو در ایران


» بررسی کامل renault کولئوس 2017 جدید ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
پنج شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶


renault پیشترً با عرضه شاسی‌بلند کجار مزه کامیابی در این کلاس خودرویی را چشیده است. حالا این برند فرانسوی در تلاش است تا با عرضه شاسی‌بلند لوکس‌تر و جادارتر کولئوس این کامیابی را در ابعادی بزرگ‌تر تکرار کند.


افرادی که به مدل‌های گوناگون renault دلبستگی دارند نام کولئوس را به یاد خواهند آورد. البته این خودرو به راستی نمونه‌ی ریبج شده از سامسونگ بازار کره جنوبی بود که تا سال ۲۰۱۰ در بریتانیا فروخته می‌شد. در راستی دودمان جدید این خودرو بر پایه پلتفرم بکار رفته در nissan X-Trail ساخته شده و renault بجای ارائه آپشن هفت صندلی، تمرکز خود را روی فضای کابین و صندوق گذاشته و نسخه ۵ نفره را عرضه می‌کند.


۶ مدل متفاوت از کولئوس هستی داشته و می‌توان از میان پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی، سیستم‌های دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ جنباننده و گیربکس های دستی و ربات یکی را گزینش نمود. پیشرانه سطح پایه نسخه ۱٫۶ لیتری dCi renault است که قوت ۱۲۹ اسبی فرآوری می‌کند. این پیشرانه تنها به‌چهره دیفرانسیل جلو عرضه شده و گیربکس ۶ سرعته دستی دارد ولی شما می‌توانید تریم های متفاوت دینامیک S یا سیگنیچر ناو را گزینش کنید. این گزینه کم‌مصرف‌ترین تریم بوده و renault ادعا می‌کند آلایندگی دم در هر کیلومتر برابر با ۱۲۸ گرم دی‌اکسید کربن است.


یک پله بالاتر پیشرانه دیزلی ۲ لیتری ۱۷۲ اسبی پیمان دارد که در دم سیستم چهار چرخ جنباننده به‌چهره استاندارد نصب شده و از میان گیربکس ۶ سرعته دستی یا CVT ربات renault (با نام X-Tronic) می‌توان یکی را برگزید. این مدل با گیربکس دستی آلایندگی ۱۴۸ گرمی در هر کیلومتر داشته و در مدل ربات به ۱۵۶ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.


رنوی بریتانیا کولئوس را یک خودروی لوکس می‌بیند بنابراین هر دو تریم دم ساز و برگ فراوانی دارند. تریم دینامیک S دارای پوشش چرمی در برخی بخش‌ها، سیستم تهویه دلنشین دو ناحیه‌ای، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودکار، سیستم اطلاعات سرگرمی R-Link 2 با صفحه لمسی ۷ اینچی (دارای سیستم‌های opel کارپلی و اندروید اتو)، رینگ‌های ۱۸ اینچی و آینه‌های پهلویی گرم شونده و تاشو است.


تریم سیگنیچر ناو دارای سیستم اطلاعات با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۸٫۷ اینچی است. این خودرو همچنین دارای پوشش کامل چرمی، صندلی‌های جلو گرم شونده و درب پشتی برقی می‌باشد. لیست آپشن های این خودرو بلندبالا بوده که از دم میان می‌توان به پکیج Climate اشاره کرد که دربرگیرنده مواردی چون صندلی‌های جلوی سردشونده و صندلی‌های عقب گرم شونده افزون بر آن غربیلک فرمان گرم شونده و… می‌باشد.

خودروی آماده در آزمایش از پیشرانه ۲ لیتری مجهز به گیربکس ربات و طراحی دیفرانسیل جلو سود می‌برد. این آزمایش فرصت مناسبی برای بررسی ترکیب گیربکس CVT renault و پیشرانه ۱۷۲ اسب بخاری را آماده نمود.


و تازه ها خوبی به گوش می‌رسد. پیشرانه دیزلی نیرومند خودرو دانستن راحتی و سرزندگی داشته و به خوبی سرعت می‌گیرد. این پیشرانه نرم بوده و خللی در عملکرد دم وارد نمی‌شود و زمانی که در بزرگراه جنبش می‌کنید چیزی بیشتر از یک زمزمه پس‌زمینه‌ای به گوش نمی‌رسد. همچنین صدای باد نیز هستی نداشته که با پروا به ابعاد کولئوس و آینه‌های پهلویی بزرگ عملکرد خوبی محسوب می‌شود.


گیربکس CVT نیز بخشی از پرفورمنس بالای پیشرانه را تکمیل می‌کند زیرا یکی از بهترین گونه گیربکسی بوده که ما تاکنون آزمایش کرده‌ایم. اگرچه با تحت‌فشار پیمان دادن دم در برخی شرایط گواه گیجی گیربکس هستیم ولی در اکثر موارد گیربکس X-Tronic renault واحدی نرم و هوشمند است.


فرمان خودرو پاسخ‌های سنگین و غیرمستقیمی دارد و تنظیمات سیستم تعلیق که از نمونه‌های میله مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب تشکیل شده بالانس برجسته میان راحتی و پایداری را به هستی آورده است. در پیچ‌های تند کمی تکان بدنه تماشا می‌شود ولی در اکثر بخش‌ها کولئوس نزدیک بهً تخت جنبش می‌کند.

و اگرچه در برخی جاده‌های به راستیً ناهموار تکان‌ها و ناهنجاری‌هایی تماشا می‌شود ولی در اکثر جاده‌ها کولئوس عملکرد خوبی در پنهان کردن ناهمواری‌ها نشان می‌دهد. ریشه‌های کولئوس در این بخش به قشقایی بازمی‌گردد که همان پلتفرم پایه را دارد.


چشمداشت می‌رود پیشرانه ۲ لیتری در میان مشتریان بریتانیایی محبوبیت بیشتری داشته باشد ولی هر کسی که نسخه دیفرانسیل جلوی ۱٫۶ لیتری را گزینش کند دانستن خوبی خواهد داشت. آزمایش کوتاه این مدل نشان داد که قوت و گشتاور کافی برای اکثر مواقع هستی داشته و این پیشرانه کارایی منفی روی آسایش خودرو نگذاشته است. فرمان این خودرو کمی بهتر بوده و اگرچه ی‌های گیربکس دستی طولانی است ولی برای تعویضی مثبت کافی محسوب می‌شود.

کابین کولئوس یکی از بهترین نقاط قوت این خودرو و renault بوده و در دم گواه طراحی ‌تر و تمیز و کاربردی هستیم. همچنین مواد و پلاستیک‌های نرم در مکان‌های صحیحی بکار رفته‌اند. صندلی‌ها آسان بوده و پشتیبانی خوبی از تن به کنش می‌آورند و فضای خوبی برای سرنشینان در سفرهای طولانی تدارک دیده شده است.

صندوق‌عقب نیز شکل خوبی داشته و کف دم نیز می‌تواند برای افزایش گنجایش بارگیری تغییر پیدا کند. زمانی که صندلی‌های عقب سر جای خود باشند فضای ۵۷۹ لیتری در عقب برپایی می‌شود که هم‌اندازه hyundai سانتافه است ولی زمانی که صندلی‌ها خوابانده شوند فضای صندوق کولئوس به ۱۷۹۵ لیتر می‌رسد که بیشتر از فضای ۱۶۸۰ لیتری رقیب کره‌ای خواهد بود.

نقطه‌ناتوانی کولئوس به صدای جاده مربوط می‌شود. صدای جاده به تو یا درون کابین راه پیدا می‌کند ولی ما گمان می‌زنیم گونه لاستیک تأثیر زیادی روی این مسئله دارد.

این‌ها مسائلی بودند که می‌توانند در کلاسی بسیار شلوغ روی نظر خریداران تأثیر بگذارند. تصمیم renault برای فرآوری نسخه ۵ نفره یک فاکتور دیگر است اگرچه که مدل ۷ نفره گرند سنیک به خوشنود کردن مشتریان در این زمینه پیوستگی خواهد داد ولی مشتریان بیشتر به دنبال شاسی بلندها هستند تا van‌ها.

فاکتور پایانی بها‌گذاری است. renault پیشترً محصولات خود را با شرایط اقساطی مناسبی عرضه کرده است. کولئوس نیرومند با سیستم چهار چرخ جنباننده و گیربکس ربات اقساط کمتری نسبت به اشکودا کودیاک خواهد داشت؛ و این جستار به راستیً نغز است.


فاصله‌ی به راستیً کمی میان شاسی بلندهای خانوادگی همانند renault کجار و مدل های لوکسی چون ب ام و X3 و audi Q5 هستی دارد؛ ولی کولئوس می‌تواند به خوبی در این بخش خود را نشان دهد. پیشرانه‌های آرام و نیرومند، لیست ساز و برگ سخاوتمندانه و کابین کاربردی و باکیفیت به این آرش( arash) است که کولئوس ارزش پیمان گرفتن در لیست خرید و سنجش با رقبایی چون اشکودا کودیاک، hyundai سانتافه و kia سورنتو را دارد؛ ولی همانند هر شاسی‌بلند ۵ نفره بزرگ، شاید از خودتان بپرسید که با پرداخت مبلغی اضافه‌تر می‌توانید فضای پای بیشتر و صندوق جادارتری را به دست بیاورید.

مشخصات renault کولئوس Dynamique S dCi 175 Auto X-Tronic

بها: ۳۱۹۰۰ پوند

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل

قوت/گشتاور: ۱۷۲ اسب بخار/۳۸۰ نیوتون متر

گیربکس: CVT ربات، چهار چرخ جنباننده

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹٫۲ ثانیه

بیشینه سرعت: ۲۰۱ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۵٫۹ لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

منبع: autoexpress



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

مطالب محبوب